واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

چگونه گوش موسیقی را تقویت کنیم

چگونه گوش موسیقی را تقویت کنیم

آموزش تقویت گوش موسیقیایی

امروز در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا میخواهیم بپردازیم به این موضوع که برای تقویت گوش موسیقی راه ‌های متفاوتی است که برخی از آن ‌ها خیلی خیلی ساده هستند و هنرجویان به دلیل همین سادگی، این تمرین ‌ها را جدی نمی ‌گیرند و یا در انجام آن ها کوتاهی می کنند. نمی‌دهند.

مطالعه کنید الفبای موسیقی چیست و چند نت دارد

به موسیقی گوش فرا دهید.

یکی از بهترین‌ تمرین ‌ها برای تقویت گوش موسیقیایی، شنیدن است.البته نباید فقط برای لذت بردن به موسیقی گوش دهید بلکه باید با توجه کامل به تک تک نت ‌هایی که نواخته می ‌شود گوش دهید.شنیده‌ ها در ناخوداگاه ذهنتان‌ ثبت می‌ گردد و در حین یادگیری موسیقی به شما کمک بسیار می‌ کند.

گوش موسیقی

تجربه ثابت کرده هنرجویانی که پیش از شروع یک ساز، زیاد موسیقی گوش می‌ دهند و نوازندگان و آهنگسازان سرشناس را می ‌شناسند، گوش موسیقی بهتری دارند.حتما موسیقی را بخوانید.

مطالعه کنید دیکته موسیقی چیست

تمرین  تشخیص نت با گوش

منظور از خواندن موسیقی خوانندگی نیست شما اگر صدای خوبی هم ندارید هیچ اهمیتی ندارد سعی کنید نت ‌ها را به درستی بخوانید.

کلاس تئوری موسیقی از بهترین کلاس های آموزشگاه ریتم آوا می باشد 

اگر تمرین ساز را انجام می ‌دهید همراه با نواختن ساز، به صدای تک تک نت ‌ها به خوبی دقت کنید و سعی کنید دقیقا آن صدا را بخوانید.برای آن که مطمئن شوید درست می‌ خوانید، از معلم موسیقی خود کمک گرفته یا صدای خودتان را ضبط کنید و گوش دهید.

البته ساز شما حتما باید کوک باشد و هرگز با سازیکه کوک نیست تمرین نکنید مخصوصا در اول راه؛زیرا تاثیر بسیار بدی بر گوش موسیقی شما داشته و درست کردن آن کار بسیار دشواری است.

درست همانند سال اول دبستان و یادگیری الفبا، اگر الفبا درست  به شما آموخته نشود، شما با نوشتن کلمات به مشکل بر می خورید و آموزش دوبارة الفبا به شما سخت و دشوار می شود.در کلاس های سلفژ ثبت نام کنید تا با دیکتة موسیقی و تقویت گوش موسیقیایی آشنا شوید.

نظرات بازدیدکنندگان