واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آیا یادگیری سنتور سخت است یا آسان

آیا یادگیری سنتور سخت است یا آسان

هیچ سازی را نمی توان گفت که یادگیری آن آسان یا سخت است دلیل آن هم میزان علاقه مندی و پشتکار هنرجو بستگی دارد اگر بدون علاقه و پشتکار شروع به یادگیری سنتور کنید مطمئنا می تواند به دشواری کلاس آموزش سنتور  بیفزاید.

میخوام سنتور یاد بگیرم؟

اگر می خواهید سنتور را یاد بگیرید این مقاله را حتما مطالعه کنید چرا که به شما کمک می کند تا مسیر درستی را انتخاب کنید.

کلاس آموزش سنتور

یادگیری سنتور چقدر طول میکشه؟

چگونه سنتور نواز خوبی شویم؟

خوب بعد از گرفتن پاسخ در مرحله بالا ، توقع سطح هنرجو از فراگیری سنتور می باشد به عنوان مثال اگر هنرجو تنها بخواهد صدای ساز و نوازندگی قطعات ساده را داشته باشد بین 1 الی 2 سال زمان خواهد برد.
اگر بخواهیم روی نوازندگی ساز سنتور بطور کامل تسلط پیدا کنیم و فن نواختن و هم گروه نوازی را یاد بگیریم بین 4 الی 5 سال زمان خواهد برد.
معمولا اگر شخص در جه 1 یا 2 در خانواده هنرجو ، هنرمند باشد می توان گفت هنرجو ژنتیک یادگیری موسیقی را در زمان های کوتاه تر دارد.
البته این به این معنا نیست که دیگر علاقه مندان مستعد یادگیری سنتور نباشند در خیلی موارد افراد معمولا با تلاشی که در تمرینات روزمره خود داشته اند در زمانهای بسیار کوتاهی از دیگر افراد با سابقه ژنتیکی پیشه گرفته اند.
یکی دیگر از عوامل موثر در یادگیری این ساز انتخاب یک آموزشگاه موسیقی و یک استاد سنتور که بسیار دلسوزانه و اصولی با ارائه مسیر صحیح در جهت آموزش سرعت یادگیری را دوچندان کند.

مطالعه کنید ساز دف چیست و ساختار آن به چه صورت است

مراحل یادگیری سنتور

مرحله اول

خرید یک ساز با صدای گوش نواز می باشد انتخاب ساز از اهمیت زیادی برخوردار هست که باعث میشه زمان تمرین صدای درست ساز را بشنویم و انگیزه مان افزایش پیدا کند.
سازهای خوش صدا معمولا کیفیت بهتری دارند و هنگام کوک کردن بسیارآسان تر کوک می شوند در هر صورت ابتدای کار برای خرید ساز شاید تمایل نداشته باشیم زیاد هزینه کنیم خرید ساز سنتور "مشقی" را توصیه می کنیم.

مرحله دوم

خوب اما در این مرحله باید یک آموزشگاه موسیقی پیدا کنیم که اساتید با سابقه ای را دارد پس سعی کنید با اتخاب بک مدرس ساز سنتور یادگیری سنتور را آسان تر کنید.

مرحله سوم

انجام تمرین های تکنیکی ساده و معنادار در ابتدای کار می باشد انجام این تمرینات به بهتر عمل کردن انگشتان و مچ ها کمک می کند و همچنین روشهای مضراب زنی به سیم را تسهیل می کند
فراموش نکنید این تمرینات تنها عملکرد فیزیکی شما را افزایش می دهند که قبل از شروع تمرینات موسیقیایی کلاس آموزش سنتور بسیار حائز اهمیت است.

مرحله چهارم

در شروع اموزشها اگر بتوانیم روزی نیم ساعت وقت بزاریم و تمرین کنیم بعد از حدودا 3 ماه می توانیم اجرای نواختن ساز بصورت ساده اجرا کنیم.

مرحله پنجم(آخر)

در این مرحله ما باید چند فرم موسیقیایی را انتخاب کرده و یاد بگیریم چرا که اگر بخواهیم اجرا یا کنسرتی داشته باشیم این فرم های موسیقیایی شامل: ضربی ، فرود ، آواز و تصنیف بوده که در موسیقی ایرانی بکار برده می شود.

آموزش سنتور از چه سنی امکان پذیر است؟

  • بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که یادگیری سنتور از چه سنی می باشد؟
  • آیا برای آموزش موسیقی دیر نیست؟
  • آیا در هر سنی می توان موسیقی را یاد گرفت؟


اگر بخواهیم بی پرده با شما صحبت کنیم یادگیری ساز سنتور در هر سنی امکان پذیر هست اما اگر بخواهیم بهترین سن را بگوییم بین 3 تا 6 سالگی می تواند بهترین سن برای فراگیری نواختن سنتور می باشد.
علت تعیین این سن شکل گیری قابلیت های ذهنی کودک بوده و از قدرت یادگیری بسیار بالایی برخوردار است.
اما مطرح کردن این سن علت بر ان نیست که در سنین بالاتر نمی توان موسیقی را یاد گرفت.

کلاس اموزش سنتور بدون مربی؟!

این در خواست کمی خنده دار است که بخواهید بدون مربی سنتور را یاد بگیرید اگر بتوانید این کار را نجام دهید مدت زمان بسیار طولانی را سپری خواهید کرد.

شما برای آموزش چند راه پیش رو دارید:

  • اول اینکه زیر نظر یک استاد سنتور این ساز را یاد بگیرید
  • دوم اینکه بصورت غیرحضوری وبا دوره های انلاین آموزش ببینید
  • سوم خودتان فراگیری را اغاز کنید

(در روش آخر به دلیل اینکه منابع رایگان مختلفی وجود داشته و هر کدام روش آموزش متفاوتی دارند گمراه می شوید و در نهایت این شما هستید که ضرر خواهید کرد و زمان را از دست خواهید داد.)

کلاس آنلاین سنتور

نظرات بازدیدکنندگان