واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

با دسته بندی و تاریخچه انواع سازهای پرطرفدار آشنا شوید

با دسته بندی و تاریخچه انواع سازهای پرطرفدار آشنا شوید

در این مقاله با تقسیم بندی و تاریخچه چند ساز بطور مختصر و مفید آشنا می شوید پس با ما همراه شوید

تمامی این ساز ها توسط اساتید موسیقی برتر کشور در ریتم آوا که یک اموزشگاه موسیقی در تهران می باشد آموزش داده می شود شما هم اگر علاقه مند به اموزش هستید همین امروز برای یادگیری این ساز ها اقدام کنید.

مطالعه کنید آشنایی با آلات موسیقی- بخش اول

دسته(تقسیم بندی) بندی انواع سازها:

تاریخچه ی ساز گیتار:

یک ساز باستانی است که قدمت آن به   4600 سال قبل بر می ‌گردد. نظرات مختلفی در مورد تاریخچة آن وجود دارد.عده ‌ای اعتقاد دارند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته و عده ‌ای منشأ آن را یونان می‌ دانند. یک سری هم معتقدند که پسوند تار در نام گیتار می‌تواند موید این باشد که گیتار سازی ایرانی است؛

تاریخچه سازهای موسیقی

تاریخچه ی ساز ویولون:

دربارة ویلن نیز نظرات مختلفی وجود دارد از قدمت 4900 سالة آن در هند گرفته تا تکمیل ساز تک سیم رباب عربی و تبدیل آن به ویلن توسط ایرانی‌ها.بعدها این ساز توسط سازندگان ایتالیایی به شکل امروزی ساخته و پرورش ‌یافت طوری که برخی ایتالیایی ها را مخترع ویلن می‌دانند.

مطالعه کنید راهنمای جامع آشنایی با آلات موسیقی-بخش دوم

تاریخچه ی ساز آکاردئون:

این ساز نیز از کشورهای آسیایی و آفریقایی سرچشمه گرفته است ولی شکل پیشرفتة آن در اواخر قرن هیجدهم در اروپا شکل گرفتو در موسیقی محلی آمریکای شمالی و جنوبی استفاده شد.

تاریخچه ی ساز ساکسیفون:

ساکسیفون یک ساز بادی می باشد که در تمام موسیقی ‌ها از راک تا پاپ از آن استفاده می‌ شود.مخترع ساکسیفون آدولف ساکس بلژیکی بود که در 1855 میلادی آن را ابداع کرد.ساختار آن شبیه کلارینت است.

تاریخچه ی ساز پیانو:

پیانو نیز از آن دست سازهای قدیمی است که در قرن هیجدهم به شکل مدرن آن در ایتالیا ساخته شد.تفاوت عمدة پیانو با سازهای قدیمی‌تر این است که با ضربه ‌های نرم‌تر انگشتان به کلاویه‌ ها، صدای تولید شده هم متفاوت خواهد بود.

تاریخچه ی ساز سنتور:

سنتور از قدیمی ‌ترین سازهای ایرانی می باشد که شواهد باستان ‌شناسی قدمت آن را به دوران تمدن بابل و آشور نسبت می دهند.سنتور از ایران با کمی تغییر به سایر کشورها راه ‌یافته است. از کشورهای آسیایی گرفته تا بعضی از کشورهای اروپایی؛ و در هرکدام از این کشورها نامی متفاوت دارد. 

کلاس آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

نظرات بازدیدکنندگان