واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

هنگ درام در عصر جدید و ایران

هنگ درام در عصر جدید و ایران

هنگ درام در عصر جدید

هنگ درام چندین سال است که علاقه مندان بسیاری پیدا کرده و با توجه به اینکه سازی جدید ، خوش صدا ، کوبه ای-ملودیک می باشد. کلاس آموزش هنگ درام در تهران  و ساز هنگ دارم علی الخصوص در جمع نوازندگان کوبه ای که عمدتا از سازهایی که صرفا کوبه ای بوده و غیر قابل کوک ،بسیار استقبال میشود ، جذابیت بیشتری هم دارد . 

به همین دلیل آموزشگاه موسیقی ریتم آوا که یکی از بهترین آموزشگاه موسیقی تهران می باشد  ، شرایط تدریس و آموزش هنگ درام را فراهم آورده است تا هنرآموزان و علاقه مندان بتوانند از آن بهره بگیرند .

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری هنگ درام

ابتدا معرفی مختصری از ساز هنگ درام :

 هنگ درام  :

مطالعه کنید  معرفی ساز هنگ درام

هنگ درام را چطور و کجا بیاموزم؟

یکی از بهترین آموزشگاه ساز هنگ درام  در تهران آموزشگاه موسیقی ریتم آوا می باشد.ریتم آوا با هدف ارتقا سطح فرهنگ موسیقی کشور با انتخاب اساتید مجرب و متخصص موسیقی کشور تلاش کرده تا بهترین فضای آموزشی را ایجاد نماید برای افرادی که میخواهند با بهترین استاد هنگ درام  ببینند مکان بسیار مناسب و اساتید حرفه ای را میتوانند انتخاب کنند.

کلیه اساتید در آموزشگاه ریتم آوا در محیطی‌ سرشار از انگیزه و همراه با آینده نگری، به دنبال کشف و پرورش استعدادهای علاقمند و جوان هستند، آموزشگاه موسیقی ریتم آوا برای آموزش هنگ درام و در راستای این هدف با انتخاب اساتید مجرب و متخصص موسیقی کشور تلاش کرده تا بهترین فضای آموزشی را ایجاد نماید که علاوه بر آموزش آکادمیک موسیقی به هنر آموزان راه را برای ادامه این تلاش هموار سازد. 

در فرایگیری ساز هنگ و برای رسیدن به این مهم آموزشگاه این امکان را برای هنر آموزان فراهم نموده تا بعد از هر دوره ی با نظر اساتید مربوطه وارد کلاسهای گروه نوازی شده و علاوه بر آن با گذراندن دوره های تئوری موسیقی نزد اساتید این آموزشگاه بتوانند به دوره های بعدی راه یابند.

ساز هنگ درام با وجود اینکه شاید به نظر نیاید اما سختی های خاص خود را دارد. آموزش هنگ درام از اصول مقدماتی آغاز می گردد و همه اصول موسیقی که دیگر ساز های کوبه دارند را در بر خواهد گرفت. اما باید در نهایت یادآور شویم که با وجود تمام این موارد یادگیری این ساز به نسبت دیگر سازها به هیچ عنوان سخت تر نیست.

در یادگیری هنگ درام باید بدانید نوعی ساز کوبه ای است که در سال 2000 در شهر برن سوییس ساخته شد. لغت "هنگ" در گویش مردم شهر برن به معنی دست است. اولین هنگ درام  ساخته شده 52 سانتی متر قطر و 24 سانتی متر ارتفاع داشت. هنگ از دو قوس جداگانه فلزی ساخته شده که بر روی هم قرار گرفته اند وساختاری محدب شکل را تشکیل داده اند.

بخش بالایی هنگ درام ازهفت یا هشت " نت" ساخته شده و بخش پایینی سوراخی در مرکز دارد.قوس بالایی "دینگ" و قوس پایینی که صدایی "باس" تولید می کند، "گو" نامیده می شود.  

این ساز از ترکیب طبل با جنس فلز و زایلفون ساخته شده است ،اگر میخواهید آموزش هنگ درام را شروع کنید باید بدانید که  ساز هنگ درام در بین سازهای خود صدا یا ایدفون دسته بندی می شود.

در سازهای خود صدا مانند زایلوفون، ماوینبا، وایبرافون، صوت و فرکانس از ارتعاش بدنه‌‌ی ساز تولید می‌شود و با سازهای پوستی که از ارتعاش پوست و تشدید آن در کاسه ساز شکل می گیرد متفاوت است .

مطالعه کنید  نکات خرید ساز هنگ درام 

هنگ درام در ایران

با وجود نوظهور بودن در ایران ، یادگیری ساز هنگ به سرعت جای خود را در بین دوستداران موسیقی باز کرده و به سازی محبوب تبدیل شده است.

این ساز دارای صدای عرفانی و آسمانی و خلسه گونه دارد که به جذابیت های این ساز کوبه ای ملودیک اضافه کرده است ،

با وجود محبوبیت، اما این ساز به تولید انبوه نرسیده است.

در آموزش هنگ درام باید بدانید که هنگ درام از دو نیم پوسته فولادی تشکیل شده است که شکلی شبیه به بشقاب پرنده دارد . هنگ درام های با کیفیت عمدتا دست ساز هستند و این به این معنا است که شما برای خریدن یک ساز هنگ درام با کیفیت کار نسبتا دشواری را در پیش دارید و حتی ممکن است مجبور باشید مدتی در صف انتظار بمانید.

نحوه نوازندگی هنگ درام : 

در فراگیری هنگ درام باید بدانید که نواختن هنگ درام آن را روی پاهای خود قرار داده و با کف دستان خود به آن ضربه بزنید. در اینجا خواهید دید که صدایی به اصطلاح "باس" تولید می شود که می توانید با تغییر زاویه بین پاها آن را تغییر دهید.

توجه کنید که برخلاف بسیاری دیگر از سازهای کوبه ای ، در نواختن هنگ درام تنها باید از دست ها استفاده کرد.  در هنگام  نواختن هنگ درام معذب نباشید. آزادی در نواختن این ساز خوش صدا یکی از اصول نواختن این ساز است. دستان خود را رها کنید. اجازه بدهید که انگشتان شما به رقص دربیایند و آزادانه بر روی بدنه ساز حرکت کنند.

امروزه پس از گذشت 15 سال از ساخت این ساز ، به علت استقبال نوازندگان سازهای کوبه ای و غیره ، نمونه های متفاوتی با کوک های متفاوت از این ساز تولید و در ارکسترها از آن به خوبی استفاده می شود .

شاید شنیدن این جمله برایتان جالب باشد که هنگ درام سازی برای همه است" . این ادعا در واقع به این دلیل است که یادگیری اصول ابتدایی نواختن هنگ درام کار دشواری نیست و بیشتر افراد از پس آن برمی آیند. همه چیز اما به این سادگی نیست. برای اینکه به یک نوازنده ماهر هنگ درام تبدیل شوید راه دشواری را پیش  رو خواهید داشت.

تانک درام و هپی درام :

اگر در حال آموزش هنگ درام  هستید  باید بدانید که هنگ درام مدل های مشابه در سایزهای کوچک تری نیز دارد که البته از لحاظ جنس و متریال و هم از لحاظ کوک نت ها، با هنگ درام متفاوت است.

مانند تانک درام و هپی درام .

تانک درام و هپی درام به مراتب از هنگ درام ارزان تر می باشند

نمونه ای از ساز تانک درام در عکس زیر ببینید :

 و ساز هپی درام نیز از لحاظ جنس و ابعاد با تانک درام متفاوت بوده و از آن کوچکتر می باشد 

نمونه ای از آن را در عکس زیر ملاحظه کنید 

آموزش هنگ درام تهران

نظرات بازدیدکنندگان