واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش کالیمبا در تهران

آموزش کالیمبا در تهران

بدون دغدغه آموزش ساز کالیمبا رو شروع کن

آموزش کالیمبا در تهران به تازگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته شده و آموزشگاه‌های زیادی در آموزش این ساز آرامش‌بخش آغاز به کار کرده‌اند. این ساز مناسب افرادی است که علاقه‌مند به موسیقی‌های خاص هستند و به نوعی یک تجربه هیجان انگیز برای آن‌ها محسوب می‌شود. کالیمبا سازی است مناسب آن دسته از کسانی که علاقه‌مند به سازهای قابل حمل هستند می‌باشد. این ساز آموزش نسبتاً آسانی دارد و لازم به داشتن سن بالا نیست و کودکان نیز می‌توانند این ساز را یاد بگیرند. اصلاً این موضوع که تاکنون موسیقی کار نکرده‌اید نمی‌تواند جلودار یادگیری این ساز شود. همچنین این ساز می‌تواند نقطه ورود شما به دنیای موسیقی باشد.

مشاهده کنید » آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا 

ساز آفریقایی کالیمبا

این ساز متولد آفریقاست و در کشور آفریقا در قبلیه‌های متفاوت با طراحی‌های متفاوتی وجود دارد. این تنوع از لحاظ سایز و تعداد تیغه‌های ساز متفاوت است. این یک ساز قابل حمل است که قابلیت جابجایی به هرکجا که دوست دارید را دارد و فضای کمی را نیز از شما اشغال می‌کند. این ساز را می‌توانید در مسافرت‌ها و گردش‌ها به همراه خود ببرید و با نواختنش آرامشی خاص را در محیط حکم فرما کنید.

شناخت ساز کالیمبا

در برخی از مراکز آموزش کالیمبا در تهران می‌توانید این ساز را خریداری کنید چرا که برخی از آموزشگاه‌ها داری فروشگاه ساز هستند و انواع ساز را در فروشگاه به فروش می‌رسانند. اما بهتر است پیش از خرید این ساز بیشتر در مورد آن بدانیم. همان‌طور ک گفته شد این ساز اصالتاً به آفریقا برمی‌گردد که در اولین بار در کشورهای کنگو و زیمباوه که در شمال شرق آفریقا قرار دارند دیده شده. کالیمبا را به معنای ساز کوچک است که در زبان‌ها بانتو این نام را بر آن نهاده‌اند. نوازندگان قبلیه‌های مختلف بر اساس ذوق خود تغییراتی را در این سازها ایجاد کرده‌اند و هرکدام نامی متفاوت برای این ساز انتخاب کرده‌اند. برای مثال در زیمباوه کانوکبلا، در آفریقای مرکزی مالیمبا، در جزیره‌های دریای کارائیب کالیمبا یا امبیرا و در کشورهایی که انگلیسی صحبت می‌کنند نیز نام این ساز را کالیمبا پیانو شصتی نام‌گذاری کرده‌اند و با این نام‌ها شناخته می‌شود.

نت‌های ساز کالیمبا

اولین بخش آموزشی در آموزش کالیمبا در تهران که توسط اساتید آموزش داده می‌شود بخش نت‌های این ساز است. در خانواده سازهای لاملوفون که کالیمبا نیز در آن قرار می‌گیرد نت‌های بالاتر در گوشه‌های راست و چپ ساز قرار دارند که با ادامه آن‌ها به سمت مرکز ساز نت‌ها پایین می‌شوند. طراحی آرگونومیک این ساز به منظور استفاده شصت در نواختن ساز است که می‌توانید به‌صورت محور گونه از آن استفاده کنید و دلیل نامیدن این ساز به عنوان پیانوی شصتی همین است که نواختن آن توسط شخصت انجام می‌شود. اما سازهای دیگری نیز وجود دارند که در نوع طراحی تیغه متفاوت هستند و از این روش پشتیبانی نمی‌کنند.

کالیمبا اساساً از همین سبک معمولی پشتیبانی می‌کند. نت C در مرکز ساز قرار گرفته است و سایر نت‌ها به تناوب در چپ و راست این نت به ترتیب تا آخر قرار می‌گیرند. چیدمان تیغه‌ها در این ساز پیکانی است و می‌توانید در تصویر زیر نیز مشاهده کنید.

بهترین آموزشگاه ساز کالیمبا در تهران کجاست

قطعاً با مراجعه به هر سایت آموزش کالیمبا در تهران مشاهده خواهید کرد تبلیغات خود را در رابطه با این ساز می‌کنند. اما ریتم آوا مرکز تخصصی آموزش انواع سازهای موسیقی در تهران به شما آموزش انتخاب یک مرکز موسیقی را می‌دهد که برای آموزش ایده آل باشد. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید تا که موارد مهم را در انتخاب یک مرکز موسیقی جهت آموزش ساز کالیمبا را بیان کنیم.

  • آموزشگاه باید دارای مجوزهای لازم از اداره فرهنگ، ارشاد و هنر باشد. چرا این موضوع اهمیت دارد؟ چرا که یک محیطی که بناست مدت زمان زیادی را یا شما یا فرزند شما در آن بگذرانید باید طبق قوانین باشد تا که قابل اعتماد باشد.
  • آموزشگاه خوب باید از یک مدیر خوب برخوردار باشد. مدیر خوب اشراف کامل بر تمامی اکو آموزشگاه دارد و دغدغه او یادگیری خواهد بود پیشرفت هنرآموزان برای او اهمیت خواهد داشت.
  • از مهم‌ترین قابلیت‌های آموزشگاه می‌بایست به مدرسین و اساتید آن اشاره داشت که می‌بایست از سطح بالایی برخوردار باشند چرا که بناست شما با صرف هزینه به‌طور کامل این موسیقی را بیاموزید پس لازم است استاد توانایی بالایی داشته باشد.
  • آموزشگاه لازم است از فنون آموزشی متفاوتی استفاده کند و این فنون می‌بایست متناسب با علم روز دنیا باشد.
  • دقت داشته باشید پیش از ثبت نام به تمامی محیط آموزشگاه سر بزنید و دقت کنید چرا که محیط بر یادگیری بسیار تأثیرگذار است. آموزشگاهی را انتخاب کنید که از محیطی آرام و دارای طراحی مخصوص و آرامش بخش و متناسب با موسیقی برخوردار باشد. این فقط کافی نیست و تجهیزات آموزشگاه نیز باید کامل و بدون نقص باشد تا درصد یادگیری شما را به میزان قابل قبولی افزایش دهد. همچنین باید دقت داشته باشید آموزش کودکان باید در محیطی مجزا و با طراحی مخصوص آن‌ها و تجهیزات مناسب کودکان صورت بگیرد.
  • محیط آموزشگاه باید به دور از موارد غیر اخلاقی باشد و صرفاً در جهت رشد هنری و فرهنگی قدم بردارد.
  • فضای آموزشگاه باید شاد و آرامش بخش باشد در غیر این صورت میزان یادگیری بسیار کم خواهد شد.
  • سالن برگزاری نیز یک مورد مهم است برای آن دسته از کسانی که پس از گذراندن میزان زیادی از آموزش خود قصد برگزاری یک کنسرت کوچک رادارند.
  • آموزشگاه باید در هنرجو ایجاد انگیزه کند تا در یادگیری و رشد هنرجو تأثیرگذار باشد.

موارد بسیاری می‌تواند وجود داشته باشد که اصلی‌ترین آن‌ها را اشاره کردیم. پس با توجه به همین نکات می‌توانید آموزشگاه مد نظرتان برای هر سازی را بیابید.

نتیجه گیری نهایی

ما در آموزشگاه ریتم آوا امکانات متعددی را در اختیار هنرجویان قرار خواهیم داد که می‌تواند در یادگیری آن‌ها به میزان قابل توجهی تأثیر مثبت داشته باشد. برای اینکه با ریتم آوا بیشتر آشنا شوید می‌توانید با مراجعه حضوری و صحبت با اساتید، مدیریت، هنرجویان، مشاورین و... به خوبی ریتم آوا را بشناسید. در صورتی که میخواهید در کلاس‌های کالیمبا آموزشگاه ریتم آوا ثبت نام کنید میتوانید با شتیبانان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را برایتان بیان کنند.

نظرات بازدیدکنندگان