واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش گیتار فلامنکو

آموزش گیتار فلامنکو

راحت ترین روش یادگیری گیتار در سبک فلامنکو !

در حقیقت فلامنکو چیزی بیشتر از یک سبک در نواختن گیتار است. درواقع فلامنکو، هنری بر خواسته از منطقه اندولوسیا در کشور اسپانیا است که قابلیت این را دارد که،رقص و موسیقی را با هم ترکیب ‌کند. نگران نباشید،  نیازی نیست برای آموزش گیتار فلامنکو حتماً اهل کشور زیبای اسپانیا باشید اگرچه آشنایی با فرهنگ آن ‌ها می تواند در زمان یادگیری شما تأثیرگذار باشد. در سبک جالب فلامنکو از گیتار به شیوه ‌های کاملا عجیب و متفاوتی استفاده می‌ شود که ممکن است در نگاه اول برای شما اندکی نا آشنا و عجیب به نظر برسد، حتی اگر که یکوگیتاریست باتجربه‌ باشید. جالب است بدانید که اصول و ساختار تکنیک ‌های نواختن به سبک فلامنکو نسبت به سایر سبک‌ ها، پیچیده‌ تر است و به همین دلیل به مداومت بیشتری نیاز دارد. اگر شما هم به دنبال یادگیری گیتار و نواختن آن در سبک فلامنکو هستید، باید بدانید که آشنایی با گیتار کلاسیک تا حدودی به شما کمک خواهد کرد، هر چند برای حرفه ای تر شدن باید علاوه بر آموزش‌هایی که می ‌بینید بیشتر هم تمرین کنید. به جرات می توان گفت که کلید حرفه‌ای ‌تر شدن در هر کاری، تمرین کردن است.شما عزیزان می توانید از پکیج ها و دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا بتوانید تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

تست استعداد موسیقی

آموزش گیتار فلامنکو :

حتما مچ و انگشت‌ هایتان را قبل تمرین گرم کنید :

در حقیقت چابکی و هماهنگی یکی از بارزترین خصیصه‌های افرادی است که گیتار فلامنکو می‌ نوازند، در تکنیک‌هایی که با دست راست اجرا می ‌شوند باید بسیار حرفه ای عمل کنید. قبل از اجرای تکنیک ‌ها باید انگشتان دست و مچ گرم شوند تا از به وجود آمدن هرگونه گرفتگی و در رفتگی و یا آسیب‌ های خیلی جدی ‌تر جلوگیری شود. برای گرم کردن کافیست تا انگشت ‌هایتان را به‌ آرامی کشش دهید. باید تمرین‌ مضراب زدن را تا وقتی که حس کنید آماده اید، ادامه دهید. توجه کنید که اگر در هنگام نواختن نیز احساس گرفتگی کردید، باید حتما تمرین را متوقف کنید و دوباره انگشتانتان را کش و قوس دهید.

 

قدیمی ترین ساز جهان

تمرین‌های Hammer-on و Pull-Off را بیشتر انجام دهید :

اگر سابقه نواختن گیتارهای الکتریکی را دارید، پس حتما با این تکنیک ها هم آشنایی دارید. در نواختن به سبک فلامنکو به این تکنیک‌ ها “لگاتو” می ‌گویند. در حقیقت با کمک لگاتو شما می ‌توانید نت‌های روی یک سیم را بسیار سریع ‌تر از حالت عادی اجرا کنید.شما عزیزان می توانید از دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری آموزش گیتار فلامنکومی توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

 کلاس آموزش گیتار

 

بهتر است در نواختن را با ترمولو پنج ضربه‌ای آغاز کنید :

کسانی که تجربه نواختن گیتار کلاسیک را دارند اکثرا با ترمولوی چهار ضربه ‌ای آشنا هستند. در این تکنیک درواقع اصلا هیچ چیز جدید و پیچیده ‌ای وجود ندارد، فقط یک ضربه دیگر اضافه شده است. همانطور که می دانید در ترمولوی کلاسیک به ترتیب از چهار انگشت شست، اشاره، وسط و انگشت حلقه استفاده می شود ولی در نواختن به سبک فلامنکو در آخر دوباره یک ضربه دیگر با انگشت اشاره هم اضافه شده است که به ‌این ‌ترتیب پنج ضربه می‌ شود.

تمرینات دست چپ ( دست فرت ها ) :

  • فراموش نکنید که دست چپ باید استقامت و چابکی کافی را داشته باشد تا بتواند به‌ راحتی و یه سرعت بر روی سیم ‌های گیتار حرکت کند. البته لازم است بدانید که در ابتدا لازم نیست نگران سرعت و چابکی در حین نواختن باشید، و بهتر است سعی کنید بیشتر روی شفاف بودن صدای خروجی سازتان تمرکز کنید و به‌ مرور به سرعت و استقامت خودتان اضافه کنید مثلا برای تمرینات استقامتی در طول روز حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کافی است. اگر صدای خارج شده به اندازه کافی شفاف و واضح نیست، بهتر است از انگشت وسط نیز استفاده کنید تا بتوانید قدرت بسیار بیشتری را روی سیم ‌های گیتار اعمال کنید.شما عزیزان می توانید از پکیج ها و دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا بتوانید تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری آموزش گیتار فلامنکومی توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

 آموزش آواز سنتی بانوان

از پیکادو حتما برای گام نوازی استفاده کنید :

در تکنیک پیکادو باید از انگشت اشاره و وسط استفاده کنید ؛ فراموش نکنید که ضربات باید پیاپی و پشت سرهم باشند. اگر با این تکنیک آشنایی کاملی دارید بهتر است از همان ابتدا در گام نوازی هایتان از آن استفاده کنید. پیکادو نیز ازجمله تکنیک‌های مهم وضروری است که باید سرعت و مهارت فراوانی در آن کسب کنید. بهتر است در ابتدا سعی کنید آن را با کم‌ ترین سرعت ممکن خودتان اجرا کنید و به‌ مرور بر سرعت خود بیافزایید تا حرفه ای شوید.

کلام پایانی :

در پایان لازم است بگوییم که حتما این نکته را در نظر داشته باشید که تنها آموزش گیتار فلامنکو و  تکنیک‌ های نواختن کافی نیست و باید هم‌ زمان باید به اجراهای فلامنکو هم گوش دهید. سعی کنید تا با انواع سبک‌ ها و تکنیک ‌های آن ها هم تا حدی آشنا شوید. برای مثال سبک رومبا هم یکی د یگر از مشهورترین سبک‌های گیتار فلامنکو است. این سبک نمونه بسیار خوبی برای افراد مبتدی به‌ حساب می آید.شما عزیزان می توانید از دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا بتوانید تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری آموزش گیتار فلامنکومی توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

نظرات بازدیدکنندگان