واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

تست استعداد موسیقی

تست استعداد موسیقی

بهنرین تست استعداد یابی موسیقی

سالهاست که روی آوردن به نواختن سازهای مختلف بسیار بین نوجوان ها و جوان ها رایج شده است و اکثر افراد علاقه دارند که وارد دنیای جذاب نوازندگی موسیقی و آواز شوند. ولی در مرحله اول قبل از ورود به این عرصه باید به این نکته توجه کنید که آیا استعداد نواختن سازهای مختلف را دارید و آیا نوازندگی با روحیات شما سازگار است و می‌ تواند باعث آرامش تان شود یا خیر. اگر شما هم به دنبال تست استعداد موسیقی هستید پیشنهاد می کنیم تا آخرین مطلب با سایت آموزشگاه موسیقی ریتم آوا همراه باشید. با مشاوران سایت موسیقی آموزشگاه ریتم آوا در تماس باشید تا بهترین دوره ها و پکیج ها را برایتان معرفی کنند. همچنین اگر مایل به ثبت نام در کلاسهای حضوری نیستید می توانید از طریق همین شماره ها با آموزشگاه تماس بگیرید و در کلاس‌های حضوری ثبت نام کنید.

مطالعه کنید » کلاس آموزش گیتار

تست استعداد موسیقی چیست؟

اگر می خواهید بدانید که تست استعدادیابی چیست، باید بدانید که این تست همچون دیگر تست های استعداد یابی و شخصیت شناسی یک مقوله جذاب است. چرا چون این تست معمولاً در کودکان و نوجوانان باعث جرقه ای در آینده ی هنری آنها می شود. اصولاً هر انسانی در اعماق ذاتش نیاز به کشف استعداد هایش و شکوفایی آنها دارد و این تست ها کمک می کنند که شما بتوانید رشته هنری خود را پیدا کنید.

از کجا بفهمیم استعداد موسیقی داریم؟

توجه کنید که ابزارهایی برای تست استعدادیابی موسیقی وجود دارند ولی بهتر است قبل از آن ها به سراغ تست های شخصیت شناسی معتبر بروید. متن آزمون هایی همچون  MBTI و تستتوانایی های شناختی به شما کمک می کنند که با وجوه مختلف روحی و شخصیتی خود تان آشنا شوید و وقتی که شما علایق خود را بهتر بشناسید می ‌فهمید که در چه چیزهایی استعداد دارید و برای کشف استعدادها می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. مثلاً به یک کارشناس موسیقی و مرکز استعدادیابی مراجعه کنید که البته این پیشنهاد بیشتر مناسب رده سنی کودک و نوجوان است یا مثلاً تست استعداد موسیقی آنلاین را امتحان کنید. این آزمون ها توانایی بالقوه فردا برای یادگیری موسیقی به طور کلی و عمومی می‌سنجند اگر هنوز هم نمی توانید تشخیص دهید که استعداد دارید یا خیر می‌ توانید خودتان را با محتوای موسیقیایی درگیر کنید مثلا به کنسرت بروید یا تماشای فیلم های موزیکال را به برنامه خودتان اضافه کنید. اگر میل به یادگیری موسیقی داشتید می توانید بفهمید که شما چاشنی اولیه نواختن ساز را درون خودتان دارید. مرحله بعد می‌ توانید سازی که ساز را در دست بگیرید و احساسات خود را به آن بروز کنید. اگر دیدید بعد از به دست گرفتن ساز ازآن خوشتان امد. می توان گفت که شما هم علاقه و هم استعداد زیادی دارید. مراجعه به کارشناس در حوزه موسیقی و مراکز استعداد یابی هم می تواند راه حل مناسبی باشد. در حقیقت در همچنین آزمون‌هایی افراد به صورت مستقیم با ماهیت موسیقی روبرو می‌ شوند و با پرسیده شدن سوالاتی میزان استعداد شان سنجیده می ‌شود. با مشاوران سایت موسیقی آموزشگاه ریتم آوا در تماس باشید تا بهترین دوره ها و پکیج ها را برایتان معرفی کنند. همچنین اگر مایل به ثبت نام در کلاس های حضوری نیستید می توانید از طریق همین شمارها با آموزشگاه تماس بگیرید و در کلاس‌های حضوری ثبت نام کنید.

شروع کنید حتی اگر فکر می‌کنید در موسیقی استعداد ندارید!

 توجه کنید که موسیقی هم مثل بقیه مهارت های زندگی ممکن است از دور سخت به نظر برسد و همه افراد نسبت به آموختن آن گارد بگیرند. ولی رانندگی هم دقیقاً مثل موسیقی است ابتدا همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند که هیچ وقت نمی توانند یک اتومبیل را برانند ولی کسی از خودش نمی پرسد که آیا من استعداده راننده شدن را دارم؟ و همه به کلاس های رانندگی می روند. ساز زدن نیز همین طور است اکنون که شما تصمیم گرفتید موسیقی را وارد زندگی خود کنید. بهتر است که یک ساز انتخاب کنید و پله پله مهارت خودتان را افزایش دهید تا به جایگاه های بلندی برسید و تبدیل به یک ستاره پرزرق و برق در دنیای موسیقی شوید.

تا اینجا احتمالاً تا اینجا کنجکاو شده اید که یک تست استعداد موسیقی انجام دهید. اگر به مراکز استعدادیابی مراجعه کرده‌ اید بهتر است این ۵ نکته را در نظر بگیرید :

استرس را در حین پاسخ دهی کم کنید. توجه کنید که نباید سرما خورده باشید زیرا عملکرد گوش در زمان سرماخوردگی ضعیف می ‌شود. عجله را کنار بگذارید و برای هر سوال وقت کافی را صرف کنید. بهتر است در محل ساکت قرار بگیرید (هر گونه سر و صدا و الودگی ‌صوتی می ‌تواند تاثیر منفی بر شنوایی شما داشته باشد). شما می‌توانید با تست های استعدادیابی موسیقی که در اینترنت وجود دارند هم از میزان نسبی استعداد هنری و موسیقی های خودتان آگاه شوید.

مطالعه کنید » تست انتخاب ساز

کلام نهایی :

این نکته را فراموش نکنید که در یادگیری موسیقی و هنرهای مشابه دیگر کشف استعداد ( با تست استعداد موسیقی) و پرورش آن مهم است ولی همه ماجرا نیست. نباید فراموش کنید که قسمت عمده موفقیت همه هنرجویان در گرو انتخاب روش آموزشی و پشتکار و نظمی که در تمرین شان دارند تعریف می شود. در حقیقت استعداد یک طرف و مربی خوب یک طرف. البته ابزار و محیط‌ های آموزشی نیز به همین قدر مهم هستند در نتیجه می‌ توانیم بگوییم که شما به اساتید و کلاس ها و دوره های خوبی نیاز داریم و حتی اگر استعداد کمی در زمینه موسیقی داشته باشید ولی علاقه شدید و پشتکار خوبی داشته باشید می‌توانید از کسانی که استعداد زیادی دارند ولی پشت کار ندارند پیشی بگیرید و با سرعت بیشتری به یادگیری ساز بپردازید. در حقیقت بهتر است در انتخاب ساز زیاد وسواس به خرج ندهید و با مشاوران سایت موسیقی آموزشگاه ریتم آوا در تماس باشید تا بهترین دوره ها و پکیج ها را برایتان معرفی کنند.همچنین اگر مایل به ثبت نام در کلاس های حضوری نیستید می توانید از طریق همین شماره ها با آموزشگاه تماس بگیرید و در کلاس‌های حضوری ثبت نام کنید.

نظرات بازدیدکنندگان