واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

عسل ملک زاده نوازنده دف و هنگ درام

عسل ملک زاده نوازنده دف و هنگ درام

نگاهی به بیوگرافی عسل ملک زاده نوازنده دف

عسل ملک زاده نوازنده دف ایرانیاز 13 سالگی در سال 1379 شروع به نواختن دف کرد. آغاز کار برای وی در حقیقت تحت تأثیر قرار گرفتن توسط دو هنرمند نوازنده دف بوده که باعث ایجاد این علاقه در ایشان شده است. رشته دانشگاهی ایشان گریم تئاتر و سینما است و مدرک لیسانس در این رشته را دارند. البته یک ایشان قادر به اخذ مدرک بین‌المللی fashion designer نیز می‌باشند.

عسل ملک زاده که توانسته به این سطح از توانایی و شهرت در ساز دف برسد تحت آموزش اساتیدی ازجمله مهرداد نوبخت، سارا احمدی، مهرداد کریم خاوزی و بسیاری از اساتید دیگر بوده است. البته ایشان در کنار دف سازهای دیگری نیز مانند تنبور و عود را فرا گرفت و قدرت نواختن بالایی نیز در این دو ساز دارد.

ایشان که از اساتید محبوب و شناخته شده کشوری هستند از سال 83 دقیقاً پس از 4 سال از آغاز کار خود شروع به آموزش علاقمندان در این رشته کرد. خانم ملک زاده در سال 84 موفق به دریافت جایزه مقام اول جشنواره ایوان آینه شد. در سال 85 نیز مقام شایسته تقدیر جشنواره دف در سنندج را برای خود در دایره افتخاراتش ثبت کرد. به‌علاوه زمینه موسیقی ایشان در زمینه تکنولوژی نیز در کرمانشاه دارنده مقام اول بوده‌اند که این افتخارات نیز در میان افتخارآفرینی ایشان در زمینه موسیقی به چشم می‌خورد.

خانم ملک زاده که در حال حاضر در دانشگاه الزهرای تهران مشغول به تدریس است در حدود 8 سال قادر به دریافت جایزه جشنواره شده است. البته که به‌جز ایران خانم ملک زاده در کشورهایی از قبیل اسپانیا، انگلیس و سوئیس سالانه دو بار به صورت مستر کلاس و ورک شاپ و تک نوازی هنرجویان علاقه‌مند به دف را آموزش می‌دهند.

یادگیری دف با عسل ملک زاده نوازنده دف

 عسل ملک زاده نوازنده دف که از سال 84 شروع به آموزش علاقه‌مندان کرده است در حال حاضر از اساتید شناخته شده کشوری محسوب می‌شود. ایشان نه صرفاً در ایران بلکه در کشورهایی از قبیل سوئیس، انگلیس و اسپانیا این ساز را آموزش می‌دهند. عسل ملک زاده که نزدیک به 20 سال است که دف را آموزش می‌دهد قطعاً با سابقه نوازندگی و آموزش بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در جایگاه استاد و مدرس دف گزینه بسیار ایده آلی برای هر علاقه‌مند به دف باشد.

اساساً وجود اساتید باتجربه و کاردان موضوع بسیار مهمی است که همه آموزشگاه‌های موسیقی ملزم به رعایت آن هستند. دلیل اهمیت آن نیز یادگیری هرچه بهتر و اصولی‌تر مفاهیم تدریس شده است. البته در نظر داشته باشید که این صرفاً یک مورد از اصول مهمی است که باید توسط آموزشگاه‌های موسیقی رعایت شود. حال با تصور اینکه خانم ملک زاده در دانشگاه الزهرای تهران نیز مشغول به تدریس هستند نشان‌دهنده کارنامه درخشان ایشان به‌عنوان یکی از اساتید برتر کشوری می‌باشد.

عسل ملک زاده نوازنده دف سرپرست گروه موسیقی سرمست

 عسل ملک زاده نوازنده دف در گذشته به‌عنوان سرپرست گروه هلهله دف‌ها فعالیت داشت. پس از آن در گروه بانوان شیدا که به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی در حال فعالیت بود همکاری‌هایی داشت. ایشان پس از این سابقه اقدام به ایجاد یک گروه 70 نفره کرد که نام آن را نیز سرمست نهاده است. این گروه فعالیت‌های متعددی در زمینه موسیقی دارند و قادر به دانلود و شنیدن موسیقی‌های ضبط‌شده آن‌ها در استودیو نیز هستید.

ایشان که 70 هنرجوی خود را در این گروه موسیقی برگزیده‌اند شرایط ایده آلی را برای رشد آن‌ها در این زمینه ایجاد کرده‌اند. تفاوتی در سازها نیست و هر ساز زمینه خوبی در رشد حتی در سطوح بین‌المللی دارد. اگر دقت داشته باشید. اینکه استاد و مرکز آموزشی که به منظور یادگیری یک ساز انتخاب می‌کنید دارای موقعیت بالایی باشد قطعاً بسیار حائز اهمیت خواهد بود. علی‌الخصوص که استاد مورد نظر در سطوح بین‌المللی نیز فعالیت داشته باشد. این باعث کمک به شما و رشد شما به بهترین نحو خواهد شد و البته که نشان از قدرت استاد و مجموعه خواهد داشت.

مصر بودن در فعالیت

همه ما به این موضوع آگاهی کامل داریم کته شرایط موسیقی در کشور سخت است. عسل ملک زاده نوازنده دف نیز با این مشکل همراه بوده است و محدودیت‌هایی را داشته. از همین جهت موضوع بسیار مهم که در رابطه با ایشان و سابقه موسیقی‌شان مشخص است تداوم و استمرار در فعالیتشان است. این به این معنی است که ایشان هیچ‌گونه کاستی در کار خود نداشته‌اند و همچنان بر اهدافشان مصر بوده‌اند. شما نیز اگر قصد دارید در یک زمینه موسیقی فعالیت داشته باشید هیچ‌گاه نباید شرایط باعث خروج شما بشود. باید همیشه از هر چیزی مهم‌تر هدف شما باشد و همانند خانم ملک زاده در راستای رسیدن به اهدافتان در هر شرایطی مقاوم باشید و هدفتان را دنبال کنید.

دنبال کردن اهداف نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت هرچند شرایط به دلخواه شما نباشد. مدرک بین‌المللی، گروه سرمست، جوایز جشنواره‌ها و... صرفاً بخشی از اهداف یک بانوی موفق ایرانی است که بدون در نظر داشتن شرایط پا در مسیری نهاده که سختی‌های آن بسیار زیاد است.

نظرات بازدیدکنندگان