واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

کلاس آموزش درامز

کلاس آموزش درامز

کلاس آموزش درامز

این ساز که به عنوان مجموعه‌ای از سازهای کوبه‌ای نیز شناخته می‌شود همواره طرفداران خاص خود را داشته است. اما تاکنون به صورت جدی به این سوالات فکر کرده‌اید؟ اینکه به کلاس آموزش درامز بروید؟ اینکه این ساز را به عنوان ساز حرفه‌ای خود انتخاب ‌کنید؟ سوالات بسیار زیادی در این راستا در ذهن به وجود می‌آید از همین‌رو در این مقاله به برخی از آنها میپردازیم.

اگر به موسیقی علاقمند باشید و یا به کنسرت خوانندگان مورد علاقه خود رفته باشید مطمئنا شخصی را دیده‌اید که پشت مجموعه‌ای از طبل‌ها و سنج‌هایی نشسته که روی پایه‌ای نصب شده‌اند و یک ساز واحد و مستقل را تشکیل داده‌اند.

این طبل‌ها که در زبان انگلیسی به عنوان درامز یا درام شناخته می‌شود از جمله ساز معمول در موسیقی جاز، راک، بلوز و پاپ می‌باشد که توسط ابزارهایی مانند چوب و پدال‌هایی در قسمت پایین توانایی نواختن را به درامرها می‌دهد.

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری درامز

آشنایی با اجزای درامز

هر چند زمانی که در کلاس آموزش درامز شرکت کنید نسبت به تمامی اجزای آن آشنایی پیدا خواهید کرد اما در ابتدای این مقاله درنظر داریم این مسئله را برای شما روشن کنیم. به طور کلی اجزای درامز را باید به دو بخش دسته‌بندی نمائید. طبل‌ها و سنج‌ها

  • Bass Drum: این قسمت باید روی زمین قرار گیرد و به وسیله پدالی که در سمت راست آن قرار گرفته، امکان نواختن را به درامر می دهد.
  • Snare drum: سایدرام که از آن با عنوان سنر طبلی نیز یاد می‌شود، کم عمق بوده و روی پایه قرار میگیرد.
  • Tom Tom: این قسمت از درامز را به صورت مایل قرار می‌دهند و معمولا دو عدد تام تام در کنار یکدیگر گذاشته می شود.
  • Flor Tom: فلور تام مقداری بزرگ تر از تام تام بوده اما همان کارآیی را دارد.
  • Hi-hat-cymbal: سنج های هت در قسمت چپ قرار دارد و به وسیله پدال توسط درامر نواخته می‌شود.
  •  Ride Cymbal: این سنج بر روی پایه نصب می‌شود.
  • Crash Cymbal: اگر قصد تاکید در آهنگ را دارید باید از این سنج استفاده کنید.
  • Splash Cymbal: اگر در آهنگ ها صدایی گوش نواز را می‌شنوید قطعا کار سنج اسپالش است.

چوب ساز درامز را می شناسید؟

ما گفتیم که ساز درامز مجموعه‌ای از سازهای کوبه‌ای‌ست. اما جالب است که بدانید امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که صورت گرفته این ساز نه تنها به عنوان یک ساز کوبه‌ای بلکه به عنوان یکی از سازهای آکوستیک و کوبه‌ای الکترونیک نیز شناخته می‌شود.

برای اینکه بتوانید در کلاس آموزش درامز شرکت کنید علاوه بر تهیه کل مجموعه باید چوب‌های مخصوصی را نیز در اختیار داشته باشید. انواع مختلفی از چوب درامز وجود دارد که عبارتند از؛

Hickory: این چوب که از چوب گردوی آمریکایی تهیه شده به دلیل مقاومت زیاد و خاصیت ارتجاعی بالای خود طرفداران بسیار زیادی دارد.

Maple: این چوب که از چوب درخت افرا تهیه شده است معمولا به دلیل ساخت سبکی که دارد در کارهای استودیویی و کنسرت‌های جزئی یا اجراهای سمفونیک مورد استفاده قرار میگیرد.

Shira Kashi oak: این چوب از چوب درخت بلوط تهیه شده است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اما نتوانسته نسبت به موارد قبلی طرفداران زیادی را جذب نماید.

کلاس آموزش درامز در تهران

مطمئنا برای شما هم این مسئله پیش آمده وقتی فکر یادگیری چیزی در ذهن‌تان شکل می‌گیرد؛ وقتی علاقمند می‌شوید تا در دوره‌ای خاص شرکت کنید، تمام ذهن‌تان و برنامه‌ریزی‌های روزانه‌تان به سمتی پیش می‌رود تا نسبت به تمامی مسائل مرتبط با آن آگاهی پیدا کرده و از آن در جهت بهبود خود استفاده نمائید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مسئله در رابطه با درامز و شرکت در کلاس آموزش درامز نیز صدق می‌کند.

وقتی درامز را به عنوان ساز حرفه‌ای خود و چالشی برای زندگی‌تان انتخاب می‌کنید، در وهله اول به سراغ آشنایی با این ساز می‌روید و سپس کلاس‌های آموزشی درامز در تهران یا شهر محل زندگی خودتان را پیدا می‌کنید.

حتی اساتید باتجربه و حرفه‌ای و متخصصی را می‌یابید تا در این راه به شما کمک نمایند. اما تاکنون فکر کرده‌اید یک کلاس آموزش درامز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا به هزینه‌های آن فکر کرده‌اید؟

همواره چالش‌های بسیار زیادی برای آموزش درامز پیش روی درامرها قرار دارد. نباید فکر کنید که راه اسانی پیش روی شماست. هر چند که آموزشگاه موسیقی ریتم‌آوا می‌تواند این چالش‌ها برای شما لذت‌بخش کرده و کلاس‌های آموزشی جذابی را برای شما فراهم آورد. اما چگونه باید درامز را یاد بگیریم؟

چگونه درامز را یاد بگیریم؟

به طور کلی حضور در کلاس آموزش درامز و فراگیری این ساز، کاری پیچیده به حساب می‌آید. زیرا نکات بسیار زیادی برای آموزش وجود دارد که فرَار بوده و اغلب از حافظه پاک می‌شود.

حتی شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که هم‌اکنون نسبت به این ساز آشنایی دارند اما نمی‌دانند که چطور باید پیشرفت کنند. نکته اینجاست؛ هیچ اهمیت ندارد که در چه مرحله‌ای از آموزش ساز درامز قرار دارید زیرا آگاهی از نکات کلیدی این ساز بزرگ یک امر لازم به حساب می‌آید.

اساتید حرفه‌ای درس‌هایی را به شما می‌آموزند که برای آینده حرفه‌ای شما بسیار لازم است. اما قبل از آن باید بدانید که چطور به طور موثر نوازندگی کنید و تمرین داشته باشید.

در کلاس آموزش درامز ریتم آوا، اساتید با تجربه‌ای حضور دارند که ابتدا شما را با اصول اولیه نوازندگی ساز درامز آشنا می‌کنند و اطمینان بدست می‌آورند که چیزی را از قلم نیانداخته‌اند.

در سطح جهانی، درامرهای بسیار زیادی حضور دارند که نسبت به این اصول آشنایی نداشته و همین مسئله منجر به خراب شدن حس نوازندگی آن‌ها می‌شود. از جمله دیگر اصول مهم در آموزش ساز درامز، نحوه صحیح بدست گرفتن چوب‌هاست. شاید کار آسانی به نظر آید و حتی به ان اهمیت داده نشود اما درست گرفتن چوب‌ها حاوی پیام و هدفی‌ست و آن رسیدن به حداکثر بازگشت از سطح است.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم شما را با ساز درامز و البته چگونگی آموزش و کلاس آموزش درامز آشنا کنیم. اینکه چه اصولی برای آموزش نیاز است و حضور چه کسانی در کنار شما میتواند در این راه کمک کننده باشد. با این حال متخصصان و کارشناسان ما در ریتم آوا آماده اند تا به تمامی نکاتی که در این راستا ذهن شما را به خود مشغول کرده پاسخ دهند. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کرده و با ما در ارتباط باشید.

نظرات بازدیدکنندگان