واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

کلاس آموزش سنتور در تهران

کلاس آموزش سنتور در تهران

کلاس آموزش سنتور یکی از پر طرفدار ترین کلاس ها می باشد .سنتور یکی از ساز های قدیمی ایرانی می باشد که در ایران و خاور میانه طرفداران زیادی دارد و از ساز سنتور استفاده می کنند .امروزه آموزشگاه های موسیقی زیادی کلاس های آموزش سنتور را برگزار می کنند اما علاقمندان به دنبال آموزشگاه موسیقی معتبر و همچنین بهترین اساتید در حوزه سنتور هستند ، که ما به شما علاقمندان آموزشگاه موسیقی ریتم آوا را پیشنهاد می کنیم .

کلاس آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

کلاس آموزش سنتور ریتم آوا دارای بهترین اساتید در حوزه آموزش سنتور است و همچنین با استفاده از بهترین روش آموزشی توانسته است علاقمندان و هنر آموزان زیادی را به خود جذب نماید .

همچنین کلاس آموزش سنتور محدودیت سنی ندارد و مناسب برای تمامی افراد می باشد به همین علت کلاس های آموزشی ریتم آوا از تمامی افراد علاقمند اعم از آقایان و بانوان در هر رنج سنی دعوت به عمل می نماید .

علاقمندان در هر مرحله و سطح یادگیری می باشند اعم از مبتدی تا پیشرفته می توانند برای ادامه مسیر یادگیری شان به آموزشگاه موسیقی ریتم آوا مراجعه نمایند .

چنانچه در حوزه سنتور مبتدی می باشید با آموزش های اساتید برجسته می توانید سنتور را به صورت اصولی به طور کامل بیاموزید همچنین اگر شما یک فرد دارای دانش و آگاهی در حوزه سنتور می باشید با شرکت در کلاس آموزش سنتور ریتم آوا می توانید از پایه به صورت اصولی بیاموزید و همچنین یادآوری نکات گذشته برایتان باشد .

اساتید خبره و با مهارت بالایی می باشند که با بیان صریح و عامیانه می توانند سبب یادگیری آسان شما شوند .

در ادامه به معرفی اساتید می پردازیم تا شما بتوانید با اطلاعات و شناخت کامل بتوانید استاد خود را در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا انتخاب کنید .

اساتید متخصص آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

  • استاد آموزش ساز سنتور آقای کوروش شاهانی مدرس و استاد آموزش ساز سنتور ، به طور کاملا حرفه ای می توانید سنتور را با ایشان یاد بگیرید. روزهای حضور در آموزشگاه: دوشنبه

آموزش حضوری و آنلاین دارد

  • استاد آموزش ساز آقای حامی بذر افشان یادگیری و آموزش ساز سنتور توسط
  •  استاد حامی بذر افشان اگر می خواهید سنتور را گام به گام و اصولی یاد بگیرید وقت را هدر ندهید. روزهای حضور در آموزشگاه: پنجشنبه
  • آموزش حضوری و آنلاین: دارد

همانطور که در توضیحات گفته ایم اساتید دارای تخصص در حوزه ساز سنتور می باشند و همچنین دارای فعالیت های بسیاری در صنعت موسیقی هستند و زیر نظر اساتید بزرگ بوده اند و

فعالیت های بسیاری  در کنسرت ها داشته اند و دارند ، که تمامی این امر ها باعث می شود تا اساتید اطلاعات کسب کرده شان را که زمان زیادی را صرف جمع آوری این اطلاعات داشته اند  ، به راحتی در اختیار هنر آموزان قرار می دهند .

اساتید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تدریس دارند که علاقمندانی که شرایط حضور در کلاس های حضوری را ندارند می توانند در کلاس های آنلاین ثبت نام کنند و آموزش های لازم را

فرا گیرند .

ساز سنتور

سنتور جز ساز های زهی می باشد  که این ساز یک ساز ایرانی است .

سنتور به شکل ذوزنقه می باشد که دارای سیم های بسیاری است و با کمک دو زخمه چوبی ( مضراب ) نواخته می شود .

سنتور دارای انواع متفاوتی می باشد که رایج ترین آن ، دارای 72 سیم است که به دسته های 4 تایی و در 18 دسته تقسیم می شود .

سنتور جز یکی از قدیمی ترین ساز ها می باشد چرا که در کتب قدیمی و تالیفات ابونصر فارابی و ابن علی سینا نام سنتور چندین بار ذکر شده است .

بر طبق تحقیقات انجام شده ، پژوهشگران باور دارند که ساز سنتور از ایران به کشور های دیگر نظیر عراق ، ترکیه ، مصر ، اوکراین ، کره ، چین و ... رفته است و نواخته می شود .

نکات خرید ساز سنتور

سنتور دارای انواع متفاوتی می باشد که بر اساس ابعاد خاص که دارای  قاعده هم هستند به سنتور سل ، لا ، سی ، کروماتیک ، 12 خرک و ... تقسیم می شود که در این تقسیم بندی ها به نسبت ابعاد ساز متغیر است و بقیه اجزا ی ساز یکسان می باشد .

ü     کیفیت سنتور مهمترین عامل خرید ساز سنتور است که به عقیده سنتور سازان ، ساز هایی با داشتن چوب گردوی تیره و راه راست و فردار دارای صدای بهتری می باشد البته ممکن است یک ساز با چوب روشن دارای خروجی صدای با کیفیت باشد . کیفیت رنگرزی نیز مهم است که ساز با شاپان یا سیلر یا لاک رنگ شده باشد که ساز رنگ شده با لاک ، کیفیت بهتری دارد و نکته ی مهم دیگر این است که ممکن است ساز سنتور با چوب روشن اما با رنگ تیره باشد که باید  در این مورد دقت لازم را داشته باشید .

ü     نکته مهم دیگر ، کوک ساز است . و حتما از یک فرد کاربلد بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد تا از کیفیت نگهداری کوک مطمئن شوید .

ü     بر روی صفحه ی ساز سنتور های حرفه ای هیچ گاه صنایعی چون معرق ، منبت نمی بینید زیرا باعث تضعیف صدا می شوند .

ü     بهتر است که برای خرید سنتور پول خرج کنید زیرا خرید ساز های ارزان مشکلاتی را برای شما عزیزان به وجود می آورد : امکان اینکه به اسم چوب گردو ، چوب های ارزانی را به شما تحویل دهند که این امر موجب تضعیف صدا می شود و همچنین ممکن است سازی که به شما فروخته می شود کوک محکمی نداشته باشد که این امر موجب معضل جدی ای برای شما خواهد بود .

ü     هنگام خرید ساز سنتور حتما به همراه یک فردی که تخصص لازم را در این زمینه دارد و شما نیز به او اعتماد کافی را دارید ، بروید .

کلام نهایی

آموزشگاه موسیقی ریتم آوا از علاقمندان به ساز سنتور دعوت به عمل می نماید تا با کمک اساتید برجسته ی سنتور ، آموزش های لازم را فرا گیرند و بتوانند پس از اتمام دوره های آموزشی به صورت تخصصی و پیشرفته فعالیت شان را به صورت رسمی آغاز نمایند .

نظرات بازدیدکنندگان