واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

یادگیری سه تار چقدر طول میکشد

یادگیری سه تار چقدر طول میکشد

زمان یادگیری ساز سه تار در سطوح مبتدی / متوسط / حرفه ای:

شما در هر سن و سالی می توانید یادگیریساز سه تاررا از سطح مبتدی آغاز کنید و با تمرین ، پشتکار و انگیزه در نواختن این ساز خوش صدا و پرطرفدار ایرانی پیشرفت کنید تا حرفه ای شوید . یک حقیقت کلی درباره ی یادگیری سه تار وجود دارد و آن حقیقت این است که هنرآموزان با سرعت های مختلفی نواختن سه تار را فرا می گیرند . با این حساب خیلی راحت نیست که کسی بخواهد به شما بگوید یادگیری سه تار چقدر طول میکشد . شاید باعث تعجب شما شود اگر بدانید هر کسی در هر سن و سالی می تواند سه تار را یاد بگیرد و این واقعیتی است که خیلی از موسیقی دوستان منکر آن می شوند ! اما سوالی که می توان به آن پاسخ درستی داد ، این است که یادگیری نواختن ساز ها به طور میانگین حدود چند سال ممکن است طول بکشد ؟ممکن است شما هم در سایت های تبلیغاتی این متن ها را خوانده باشید که آموزش سه تار در کمتر از سه ماه و یا در کمتر از ۵ ماه چگونه در نواختن سه تار حرفه ای شویم؟ برای اینکه دریابید نواختن سه تار چقدر طول می کشد تا پایان همراه ما باشید ، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید پکیج ها ی اموزشی سه تار و ثبت نام در کلاس های حضوری از طریق همین سایت اقدام کنید.

یادگیری سه تار چقدر طول میکشد؟

شما هنرآموزان عزیز باید بدانید که تکنیک های سه تار بسیارگسترده است و شما هر چقدر بیشتر برای یادگیری نواختن ساز سه تار زمان بگذارید، بیشتر در نواختن این ساز ایرانی و اصیل پر طرفدار پیشرفت می کنید . در نظر بگیرید که شما می توانید در سال اولیه آموزش تکنیک های یادگیری و نواختن سه تار را یاد بگیرید ، ولی باید زمان بیشتری برای چیره دست شدن در نوازندگی ساز سه تار صرف کنید . فراموش نکنید که برای رسیدن به نهایت مقصد  و نواختن سه تار به صورت یک استاد چیره دست ، باید در طول راه کوشا و صبور باشید . بنابراین اگر شما هم به دنبال رویای بزرگی مثل نواختن سه تار در مجامع بین المللی را در سر دارید ، باید بدانید که آروزهای بزرگ هرگز راحت به دست نمی آیند و باید زمان ، انگیزه و همت کافی برای دستیابی به اهداف را در سراسر مسیر داشته باشید . مثلاً اگر شما عزیزان قصد دارید در آینده تدریس نواختن ساز سه تار انجام دهید و یا به فکر نوازندگی در ارکسترهای مطرح خارجی هستید ، باید چیزی حدود ۱۰ سال زمان را برای یادگیری سه تار در نظر بگیرید . البته این زمان  به صورت حدودی ذکر شده است و چه بسیارند کسانی که در بازه زمانی خیلی کمتر از۱۰ سال به آروزهای خود رسیده اند . برای اینکه دریابید یادگیری سه تار چقدر طول میکشد تا پایان با ریتم آوا همراه باشید ، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید پکیج های آموزش نواختن سه تار از طریق همین سایت اقدام کنید.

مطالعه کنید » آموزش سه تار مجازی

هدف شما از یادگیری و نواختن ساز سه تار دقیقاً چیست!

در عمل یادگیری سه تار چقدر طول میکشد؟ اولین نکته در تشخیص زمان یادگیری این است که انتظار هنرجوی موسیقی از یادگیری ساز سه تار باید کاملاً مشخص شود، دانستن این امر باعث می شود که بتوان زمانهای متفاوتی را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت. مثلاً اگر انتظار شما از یادگیری و نواختن ساز سه تار در حد مبتدی و خوب و درآوردن صدای دلنوازی از ساز و نواختن تعدادی قطعه معروف باشد حدود ۱ تا ۲ سال  زمان لازم است تا به این حد از مهارت برسید . ولی اگر شما رویای تسلط و چیرگی کامل بر ساز سه تار را دارید و یادگیری تکنیک های مختلف نوازندگی سه تار توسط بهترین نوازندگان جهان دغدغه اصلی شماست و دوست دارید که با گروه های نوازنده سه تار همکاری کنید و در ارکستر های بزرگ شرکت کنید، ممکن اسن این زمان  تا ۴ الی ۵ سال طول بکشد.

مطالعه کنید » یادگیری سه تار

مدت زمان واقعی یادگیری ساز سه تار:

نمی توان در یک نظر کلی بیان کرد که یادگیری ساز سه تار چقدر زمان می برد . شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مسیری که به شما برای یادگیری سه تار انتخاب می کنید می تواند زمان یادگیری سه تار را برایتان بیشتر کند ولی در عمل یادگیری سه تار چقدر طول میکشد؟ به طور حدودی اگر بخواهیم عددی بگوییم ، شما در طی حدودا ۳ تا ۴ سال آینده ( اگر تمرینات مناسب ، کافی و به موقعی داشته باشید ) ، می توانید تکنیک های مختلف نواختن این ساز را فرابگیرید . یادگیری ساز سه تار در همین نقطه به پایان نمی رسد و هرچه سال های بیشتری را صرف انجام تمرین های تکنیکی کنید و به نواختن ادامه دهید ، بهتر می توانید قطعه های جدید و قدیمی را بنوازید . در این صورت می توانید بسیار حرفه ای تر سه تار را بنوازید و قطعه های سخت تر که نیازمند مهارت بیشتری هستند را نیز بنوازید . ولی کیفیت نوازندگی هنرجویی که چند سال متوالی را مشغول تمرین های سخت نوازندگی سه تار است با کیفیت نوازندگی فردی که فقط یک سال است که نوازندگی سه تار را انجام داده است ، متفاوت است ، شما باید با خودتان  کاملا رو راست باشید . ببینید منظورتان از این سوال که یادگیری سه تار چقدر طول می کشد، دقیقا چیست و چه هدفی در سر دارید.

نکته بسیار مهمی که در سرعت یادگیری سه تار و هر سازدیگری به شدت تاثیر گذار است ، میزان استعداد و علاقه شمابه نواختن ساز است . افرادی که در خانواده های موسیقی دوست پرورش می یابند و صدای سازهای مختلف در گوششان است ، پیشرفت سریعتری دارند .ولیهنرجویان دیگر که واقعا به نواختن ساز علاقه مند هستند ، می توانند با تمرین مستمر، گوی سبقت را از این هنرآموزان بربایند.

مطالعه کنید » آموزش سه تار مبتدی

نظرات بازدیدکنندگان