واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

اولین ساز زهی جهان چه بوده است

 اولین ساز زهی جهان چه بوده است

 امروز آموزشگاه موسیقی ریتم آوا برای شما یک مقاله در مورد اولین ساز زهی در جهان آماده کرده است که شما را دعوت به خواندن به این مقاله گران بها مینماییم.

تاریخچه ساز زهی

اولین ساز زهی جهان در سرای سعدالسلطنه قزوین پرده برداری شده است؛ قرار است سرود چهار‌ هزار ساله‌ آفرینش به دست آن اجرا و نمونه‌اش به دبیرکل سازمان ملل متحد به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

این ساز مدل نصف چنگ ایرانی بوده که براساس اطلاعات تاریخی مربوط به هزاره‌ چهارم قبل از میلاد است که بقیه سازهای سیمی جهان از آن ایده گرفته‌اندکه پیشرفته‌ترین آن پیانو است.

مطالعه کنید سازهای زهی چیست و انواع آن کدامند

با توجه به این اطلاعات این ساز قدیمی‌ترین ساز زهی جهان است که از تقریبا پنج هزار سال قبل در ایران مورد استفاده قرار گرفته،ولی هنوز کاملا درست مشخص نیست که این ساز مربوط به چه خاندانی  است‌. بر پایه همین اطلاعات ثابت شده است که اولین موزیک ارکستر جهان در ایران برگزار شده است.

آولین ساز زهی جهان

این ساز با طرح قو، با داشتن پیشرفته‌ترین مکانیزم ساختار جعبه‌های تشدید، قابلیت اجرای ۲۱ فاصله موسیقایی را دارد و توانایی اجرای تمام ملودی ‌ها را دارد.مدل دوباره ساخته شده هم دقیقا از همان چوب گردویی است که در انواع مدل‌ های باستانی نیز به کار رفته است و تا الان برخی از نت ‌های آن در تخته سنگ های قدیمی معروف به لوح میخی دیده شده است.

مطالعه کنید آیا یادگیری و نواختن سه تار سخت است

ساز زهی چنگ

این ساز در تحقیقات هفت ساله توسط گروهی شش نفره در بررسی اولین سازهای ایران کشف شده است.همچنین این ساز، بخشی از هویت ایران و ایرانی می باشد.

این چنگ بسیار نفیس در سال دو هزار و هشت میلادی در تخت ‌جمشید پرده ‌برداری شد و پس از آن سرود آفرینش شش هزار سالة ایران زمینه وسیله این چنگ بسیار نفیس به بهترین شکل ممکن اجرا شد.

نظرات بازدیدکنندگان