واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

مدت زمان یادگیری سه تار

 مدت زمان یادگیری سه تار

همه چیز درباره‌ی زمان یادگیری سه تار و  معرفی روشهای موثر در کم کردن زمان یادگیری :

همانطور که همه ما می‌ دانیم سه ‌تار یک ساز ایرانی است و از سازهای زهی است. برای اینکه بفهمید چقدر طول می کشد تا سه تار را بیاموزید، باید چند این مسئله را مشخص کنید. مثلاً اینکه قرار است فقط اصول اولیه و سواد موسیقی را روی این ساز بیاموزید یا نوازندگی کامل و حرفه ای را انتظار دارید. اگر بخواهید که موسیقی کامل را روی این ساز یاد بگیرید به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. شما عزیزان می توانید از پکیج ها و دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا بتوانید تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

مدت زمان یادگیری سه تار در هر سطح چقدر است؟

نواختن سه تار در سطح مبتدی :

برای اینکه به سطح مبتدی برسید یعنی اصول اولیه نوازندگی ساز سه تار را یاد بگیرید، باید طریقه درست گرفتن سه تار و طرز درست انگشت‌ گذاری را بیاموزید. همچنین لازم است که شما نت ها و تئوری های اولیه موسیقی را آموزش دیده باشید. توجه کنید که در یادگیری در سطح مبتدی، شما با آهنگ های ساده، نحوه صحیح نوازندگی سه تار را یاد می گیرید و در پایان دوره مبتدی شما قادر خواهید بود که جای درست نت ‌ها را روی ساز بشناسید و آن ها را روی ساز به طور دقیق اجرا کنید. پس از گذشت این دوره شما نیاز به گذراندن دوره متوسط خواهید داشت.

نواختن سه تار در سطح متوسط :

 در این دوره به طور کلی تصنیف ها و آهنگ های قوی تری را روی ساز کار می کنید. در این دوره به یادگیری روان نوازی پرداخته می ‌شود تا شما بتوانید تسلط کاملی روی اجرای قطعات و نواختن ساز پیدا کنید. پس از اینکه این دوره را با تسلط بالا بگذرانید، می ‌توان گفت که شما یک نوازنده نسبتاً خوب هستید ولی برای اینکه حرفه ای تر شوید شما نیاز دارید که تکنیک های حرفه ای تر مختص سه تار را بیاموزید.

مطالعه کنید » یادگیری سه تار

نواختن سه تار در سطح حرفه ای :

برای اینکه بتوانید سه تار را در سطح حرفه ای بنوازید و بتوانید در ارکسترها به ‌صورت هم ‌نوازی با دیگران بنوازید باید از استاد های بسیار حرفه در سطح کشوری کمک بگیرید. شما عزیزان می توانید از پکیج ها و دوره های سایت موسیقی ریتم آوا استفاده کنید تا بتوانید تبدیل به یک نوازنده چیره ‌دست شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

سنتور

اصلی ترین عامل در مدت زمان یادگیری سه تار چیست؟

نظم داشتن :

نظم موجود در روند تمرینات شما از مهمترین عواملی است که می ‌تواند در مدت زمان یادگیری سه تار موثر باشد. بهتر است که بین دوره های کلاس هایتان وقفه نیندازید تا پیشرفت شما با کندی مواجه نشود. بهتر است که تمرین های مداوم و اصولی داشته باشید تا این زمان را به حداقل برسانید.

تمرکز بالا و عدم وجود استرس:

تمرکز یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می ‌شود شما تمریناتی هدفمند داشته باشید. در حقیقت وجود تمرکز و نداشتن استرس این باعث می‌شود که شما نتیجه بهتری بگیرید. در حقیقت هر چقدر میزان تمرکزتان روی یادگیری بالاتر باشد، می توانید در ساعات مختلف از روز که تمرین می ‌کنید بهره مندی بیشتری از تمرین داشته باشید. تحقیقات ثابت شده ای موجود است که نشان می دهد یادگیری موسیقی به تمرین های ذهنی هم ارتباط دارد. شما می ‌توانید برای بالا رفتن تمرکزتان از تمرین های ذهنی استفاده کنید.

میزان بالای تمرین :

میزان تمرین موثرترین عامل در زمان یادگیری سه تار است. در حقیقت اساسی ترین مولفه در تعیین زمان مدت یادگیری شما در نوازندگی سه تار میزان تمرین کردن است. تمرین کردن می تواند باعث شود که شما اگر استعداد اولیه موسیقی را هم نداشته باشید، بتوانید از کسانی که فقط استعداد دارند و پشتکار ندارند سبقت بگیرید و روند یادگیری خودتان را تند تر کنید. جالب است بدانید که اگر از پکیج ها و دوره های آنلاین استفاده می کنید، سرعت یادگیری دست خود شماست و می توانید با اراده بالایی که دارید به سرعت تکنیک ها را انجام دهید و درس های بعدی را یاد بگیرید، ولی اگر به صورت حضوری در آموزشگاه به کمک استاد این ساز را می آموزید، توجه کنید که حتماً تمریناتی که استاد شما برای هر جلسه مشخص می‌ کند را باید به درستی و به طور منظم انجام دهید تا نتیجه ببینید. تمرین بلافاصله بعد از یادگیری را فراموش نکنید، زیرا این تمرین مهم ترین عامل پیشرفت شماست.

استاد خوب :

نکته دیگری که در مدت زمان یادگیری سه تار موثر است، استاد شماست. توجه کنید که یک استاد با انگیزه و الهام بخش می تواند باعث افزایش تمایل شما به انجام تمرین ها و همینطور علاقه تان به نواختن ساز باشد. بهتر است که از استادهای چیره دست و ماهر کمک بگیرید تا بتوانید سه تار را بیاموزید. در حقیقت استاد هایی که به نحوه تدریس خود اهمیت نمی دهند، باعث دلزدگی هنرجویان از کلاس ها می‌شوند و باعث می ‌شوند که هنرجو تصمیم می گیرد که موسیقی را از زندگی خود حذف کند و به نواختن ساز ادامه ندهد. انتخاب استاد خوب مهم ترین عامل در ادامه دادن یادگیری سه تار است. در حقیقت استاد خوب علاوه بر اینکه تدریس حرفه ای دارد، باید اخلاق خوبی هم داشته باشد تا بتواند که هنرآموز جذب درس کند، شما می‌توانید از اساتید با انگیزه و خوشنام کشوری که در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا تدریس می‌کنند، کمک بگیرید تا بتوانید به یک ستاره پر زرق و برق در دنیای موسیقی تبدیل شوید. برای ثبت نام در کلاس های حضوری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی مشاورین آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بهره مند شوید.

نظرات بازدیدکنندگان