واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش گیتار بیس

آموزش گیتار بیس

یادگیری نحوه نواختن گیتار بیس راه بسیار خوبی است تا کمی در ریتم زندگی خود تغییرات ایجاد کنید. اگرچه شروع آموزش یک ساز ممکن است دلهره آور باشد اما خودآموزی اصول اولیه بسیار مفید و آسان است. گیتارهای بیس همان گیتارهای الکتریکی هستند. بدنه گیتار تقریباً به هر شکل یا رنگی طراحی شده است. در انتخاب گیتار تعداد سیم مناسب برای توانایی‌های شما بسیار حائز اهمیت است. به عنوان یک فرد مبتدی بهتر است با یک گیتار بیس ۴ سیم کلاسیک شروع کنید. در آموزش گیتار بیس این گیتار به عنوان پایه‌ترین نوع ساز محسوب می‌شود.

تقریباً تمامی موسیقی‌های گیتار بیس بر روی گیتار چهار سیم قابل اجراست. این گیتارها نسبت به گیتارهای ۵ یا ۶ سیم باریک‌تر هستند. کار کردن با آنها آسان است و به راحتی می‌توانید دستانتان را روی آن قرار دهید. قابل ذکر است که گیتارهای پنج سیم و شش سیم بسیار بی‌نظیر هستند؛ زیرا می‌توانند دامنه بیشتری از نت‌ها را برای نواختن ارائه دهند. با این حال آنها نیاز به کنترل بیشتری دارند و دسترسی به همه نت‌ها نیاز به توانایی دارد.

مراحل آموزش گیتار بیس

نوازندگی گیتار بیس مانند سایر گیتار الکتریک‌هاست؛ اما دسته و طول گام‌های بلندتری دارد و یک اکتاو پایین‌تر کوک می‌شود تا بتواند صدای بم با فرکانس پایین داشته باشد. معمولا دارای چهار سیم هستند و نقش مهمی در سبک‌های مختلف موسیقی ایفا می‌کنند. در سبک‌هایی مانند راک، پاپ، جاز، کانتری و بلوز استفاده می‌شوند. معمولاً برای ایجاد پایه فرکانس پایین در ساختار هارمونیک یک قطعه موسیقی و همچنین برای نواختن ملودی‌ها و سوله‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال یک سری تفاوت‌ها بین گیتار بیس و سایر سبک‌ها وجود دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

تفاوت گیتار بیس با دیگر گیتارها

در مورد تفاوت بین آموزش گیتار بیس و سایر سبک باید به اندازه اشاره کنیم. بیس معمولاً نسبت به سایر انواع گیتارهای الکتریک و آکوستیک سایز بزرگتری دارند. به همین علت سیم‌های آنها بلندتر و ضخیم‌تر است. این گیتار ها یک اکتاو پایین‌تر کوک می‌شوند و به این معناست که سیم‌های گیتار در فرکانس پایین‌تری می‌لرزند و گام‌های پایین‌تری ایجاد می‌کنند. این گیتارها عموماً نقش حمایتی در موسیقی دارند. می‌توانند برای قطعات موسیقی یک پایه فرکانس پایین باشند. از گیتارهای بیس می‌توان به عنوان ساز اصلی در برخی از سبک‌های موسیقی مانند جاز و فانک استفاده کرد.

اصول آموزش گیتار بیس

اصول یادگیری و آموزش گیتار بیس بر چند نکته پایبند است. قطعاً یادگیری گیتار یک سفر هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز برای هنرجو خواهد بود. قبل از شروع به نواختن باید با اصول اولیه آشنا شوید. از نواختن آهنگ‌های پیچیده پرهیز کنید. ابتدا اصول اولیه را مانند کوک کردن، نحوه دست گرفتن و نحوه نواختن نت‌های پایه را بیاموزید، سپس به سراغ نواختن آهنگ بروید. از آموزش‌های اصولی استفاده کنید. قطعاً یک آموزش اصولی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید تکنیک‌های صحیح را بیاموزید و از به وجود آمدن اشتباهات رایج جلوگیری نمایید.

تمرین کنید. هیچ میانبری برای یادگیری گیتار بیس وجود ندارد راه پیشرفت شما این است که هر روز تمرین کنید. سعی کنید سبک‌های مختلف موسیقی را گوش کنید. با گوش دادن به نوازندگان گیتار بیس با تجربه یا فرد مورد علاقه‌تان می‌توانید برای نواختن ایده‌های خوبی بگیرید. سعی کنید با دیگر نوازندگان همکاری داشته باشید تا بتوانید انگیزه پیدا کنید و مهارت‌های خود را بهبود ببخشید. از اشتباه کردن نترسید. همه نوازندگان در ابتدا اشتباه کرده‌اند. مهم این است که اشتباهات خود را برطرف کرده و به تمرینات خود ادامه دهید. تصمیم بگیرید که می‌خواهید بیس را با انگشتان خود بنوازید یا با پیک.

نواختن گیتار با انگشت باعث می‌شود تا تکنیک‌های منحصر به فردی را متوجه شوید. در حالتی که نواختن با پیک صدا را واضح‌تر و تهاجمی‌تر می‌کند و امکان انجام تکنیک‌های بیشتر مشابه گیتار را فراهم می‌نماید. برای مثال بسیاری از نوازندگان راک و متال از پیک استفاده می‌کنند. استفاده از انگشتان باعث می‌شود که صدای سنتی گیتار بیس را متوجه شوید. البته پیشنهاد ما به شما این است که هر دو روش را یاد بگیرید تا بتوانید به طور کامل در این راه پیشرفت کنید و به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید.

 

نظرات بازدیدکنندگان