واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد

یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد

سوالی بسیار مهمی که اکثر هنرجوها در مسیر یادگیری با آن مواجه می‌شوند این است که یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد؟ زمان لازم برای یادگیری گیتار چقدر است و چقدر باید بر روی قطعات دلخواه خود کار کنیم تا بتوانیم به طور کامل آنها را بنوازیم؟ قطعاً زمان یادگیری گیتار در افراد مختلف متفاوت است زیرا هر کسی دارای پشتکار، تمرین و استعداد متفاوتی است. قطعاً برخی از افراد دارای استعداد و هوش موسیقی هستند که این مورد به آنها کمک زیادی می‌کند. ادامه دادن این هوش و استعداد با تلاش و پشتکار باعث می‌شود تا هنرجو به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود. برای نواختن گیتار باید حرکات دقیق و هماهنگ دست‌ها را یاد بگیرید و عضلات دست را قوی کنید. بازه‌های زمانی یادگیری گیتار متفاوت است که در ادامه دقیق‌تر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

بازه یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد

می‌پرسید یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد؟ می‌گوییم اگر تمرینات کامل و مرتبی داشته باشید در بازه‌های زمانی زیر می‌توانید توانایی‌های مشخصی را پیدا کنید. به عنوان مثال بین ۱ تا ۲ ماه اگر به تمرینات خود ادامه دهید می‌توانید آهنگ‌های خیلی ساده را بنوازید. بین ۳ تا ۶ ماه، توانایی نواختن آهنگ‌های تکنیکی با تکنیک‌های ساده یاد می‌گیرید. اگر یک سال به تمرین ادامه دهید می‌توانید آهنگ‌های پیچیده‌تر در سطح متوسط را بنوازید و بعد از یک سال آهنگ‌های معروف. تا دو سال اگر تمرینات منظم داشته باشید توانایی نواختن بیشتر آهنگ‌ها را خواهید داشت و با تمرین متناسب می‌توانید هر آهنگی را به سرعت فرا بگیرید.

در صورتی که در طول دو سال تئوری موسیقی را به خوبی یاد بگیرید در سال سوم می‌توانید بداهه نوازی کنید. بین ۵ تا ۶ سال شما یک گیتاریست حرفه‌ای می‌شوید و می‌توانید هر قطعه‌ای را که به آن علاقه دارید بنوازید. بعد از ۱۰ سال شما چیزهایی را یاد می‌گیرید که تاکنون نمی‌دانستید. البته توجه داشته باشید که یادگیری موسیقی پایان ندارد و هیچ کجا تمام نمی‌شود و شما با ۶ ماه تمرین مرتب می‌توانید به یک سطح قابل قبول برسید. برای رسیدن به این سطح قابل قبول هر روز حداقل یک ساعت باید تمرین کنید.

چه کارهایی باید برای یادگیری گیتار الکتریک انجام داد

بسیاری از هنرجویان مبتدی در آغاز مسیر یک یا دو روز تمرین می‌کنند سپس تا هفته‌ها  دیگر ساز را کنار می‌گذارند و بعد از دو هفته دوباره ساز را دست می‌گیرند. در این روش هیچ پیشرفتی مشاهده نمی‌کنید زیرا یادگیری تنها به تداوم و تمرین احتیاج دارد. به همین دلیل است که بسیاری از هنرجویان مبتدی در ابتدای مسیر خسته می‌شوند و نواختن را کنار می‌گذارند. هرگاه انگیزه خود را از دست دادید به یاد بیاورید که تمامی نوازندگان مطرح و به نام از جایی که شما ایستاده‌اید شروع کردند. اگر می‌خواهید دوره زمانی شما کمتر شود می‌توانید تمرینات خود را به طور گسترده انجام دهید.

به این صورت که بعد از فراگیری تئوری موسیقی و گیتار الکتریک باید برای یادگیری برنامه‌ریزی داشته باشید و هر روز به مدت یک ساعت برای تمرین وقت بگذارید تا بتوانید تمامی تکنیک‌ها و قطعات را یاد بگیرید. قبل از اینکه تمرین را شروع کنید حتماً دستان خود را با حرکات کششی گرم کنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه انگشتان خود را ورزش دهید. بعد از آن درس‌های قبلی را مرور کنید و در ادامه سعی کنید درس جدید را تمرین نمایید. اگر هنگام تمرین متوجه شدید که دست شما درد گرفته ادامه ندهید و تا زمانی که بهبود پیدا کند ساز را کنار بگذارید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در این مورد صحبت کنیم که یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد. هر سازی سختی‌های مربوط به خود را دارد و شما باید در این راه از اراده و پشتکار خود کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید. یادگیری گیتار الکتریک نیز مانند هر ساز دیگری نیاز به تمرینات مداوم و پیگیری دارد. حتماً به این نکته توجه داشته باشید و برای مشاوره رایگان و شرکت در کلاس‌های گیتار الکتریک با کارشناسان ما در مجموعه ریتم آوا تماس بگیرید.

نظرات بازدیدکنندگان