واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم

برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم

اولین نکته مهم قبل از انتخاب گیتار الکتریک این است که پیش زمینه فکری شما در مورد ساز و سبک مورد علاقه‌تان چیست؟ بسیاری از والدین اصرار دارند تا کودکانشان را بدون علاقه و پیش زمینه فکری برای یادگیری موسیقی آماده کنند. اگر فکر می‌کنید که صدای ساز خاصی روح شما را نوازش می‌دهد و علاقه دارید حتما آن را پیگیری کنید. به کمک یک استاد خوب، زمان و برنامه‌ریزی مناسب و تمرین مستمر می‌توانید به یادگیری آن بپردازید. برای شروع یادگیری گیتار الکتریک و سبک راک معمولاً باید کمی متفاوت‌تر نگاه کرد. در سبک راک تنوع بسیار زیادی وجود دارد؛ بنابراین قبل از انتخاب گیتار برای شروع نوازندگی حتماً باید با ویژگی‌های مختلف گیتار الکتریک آشنا شوید. راک همواره در حال تغییر و پیشرفت است و تعداد آرتیست‌ها و گروه‌های صاحب سبک آنچنان زیاد است که تا آخر عمر هم می‌توانید آنها را بشناسید. شاید بپرسید برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم. ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بگوییم انتخاب گیتار الکتریک برای چه افرادی مناسب است.

پیشنهاد مطالعه : یادگیری گیتار الکترونیک چقدر طول می کشد؟

نکات مهم برای انتخاب گیتار الکتریک

در وهله اول شما باید بدانید که به چه سبکی علاقمند هستید، بلوز، هارد، راک، جاز، امبینت یا متال؟ انتخاب یک ساز با شکل و شمایل و کاربرد معقول در سبک مورد علاقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. زمانی که برای خرید گیتار مراجعه می‌کنید قطعاً باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. یکی از این نکات هزینه‌ای است که می‌خواهید بپردازید. قطعاً قیمت گیتار الکتریک برای مبتدی‌ها یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود.

علاوه بر این‌ها در کنار خرید گیتار شما باید برای خرید آمپلی فایر هم هزینه کنید؛ بنابراین باید بودجه خود را طوری در نظر بگیرید که در کنار ساز خود بتوانید وسایل مربوطه را هم تهیه کنید. آموزشگاه های متعددی هستند که در زمینه تولید گیتار سال‌هاست در حال فعالیت می‌باشند. بسیاری از آنها برای اینکه نوازندگان به سرعت و به راحتی بتوانند نوازنده شوند گیتارهایی را تحت پکیج‌های خاص تولید می‌کنند. اینکه بگویید برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم باید بگوییم که ابتدا باید استایل و علاقه خود را پیدا کنید و سپس به دنبال یک آموزشگاه خوب بروید.

یادگیری گیتار الکتریک چقدر طول می‌کشد

مراحل برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم

همانطور که گفتیم ابتدا سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سبکی که بیشتر از همه شما را جذب می‌کند و با تمرین و پیشرفت آن هیچگونه مشکلی ندارید و می‌توانید هر چقدر که بخواهید به تمرین بپردازید. بنابراین سبکی را انتخاب کنید که برای یادگیری آن انگیزه و علاقه دارید. علاوه بر این، بسیاری از هنرجویان می‌پرسند که زمان یادگیری گیتار الکتریک چقدر است؟ در جواب این سوال عوامل مختلفی دخیل هستند. یادگیری گیتار یعنی یادگیری حرکت‌های خاص دست و انگشت‌ها. در واقع باید حافظه عضلانی خود را تقویت کنید تا بتوانید علاوه بر اینکه حرکات را منظم کنید عضلات ریز و درشت آن را هم تقویت نمایید. اگر تمرینات خود را به طور منظم انجام دهید می‌توانید در مدت زمان‌های مشخص به نتایج فوق العاده‌ای برسید.

برای مثال در ۱ تا دو ماه اول می‌توانید آهنگ‌های ساده که نیاز به چند آکورد دارند بنوازید. در ماه‌های ۳ الی ۶ ماه آهنگ‌های پیچیده‌تر که از تکنیک‌های نوازندگی در آنها استفاده شده را خواهید آموخت. در صورت پشت سر گذاشتن یک سال نوازندگی می‌توانید آهنگ‌هایی با سبک سطح متوسط از جمله آهنگ‌های محبوب نوازندگان بزرگ را بزنید. در این سطح شما می‌توانید بر اجرای آکوردهای باره‌دار را مسلط شوید. بعد از دو سال اگر تمرینات خود را به طور منظم پشت سر گذاشته باشید تقریباً می‌توانید انواع آهنگ‌ها با سبک‌های مورد نظر را بنویسید. طی دو تا سه سال اگر تئوری موسیقی را به خوبی فرا گرفته باشید می‌توانید بداهه نوازی کنید. در ۵ و ۶ سال شما یک نوازنده حرفه‌ای هستید.

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که برای یادگیری گیتار الکتریک از کجا شروع کنیم شما باید ابتدا به دنبال یک آموزشگاه خوب باشید. امروزه آموزشگاه‌های معتبر متعددی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها ساز مورد علاقه خود را بنوازید. علاوه بر این باید آموزشگاه‌هایی را انتخاب کنید که از اساتید حرفه‌ای و کاربلد کمک گرفته است. در این صورت می‌توانید در مدت زمان کوتاه و مستمر به سطح مورد علاقه خود دست پیدا کنید. ریتم آوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کمک بهترین اساتید و جدیدترین متد آموزشی کلاس‌های خود را شروع کنید. برای اطلاع از هزینه کلاس‌ها و همینطور شرکت در آنها با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید تا شروع کلاس‌ها و نحوه برگزاری آنها را برای شما توضیح دهند.

نظرات بازدیدکنندگان