واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

چگونه هنگ‌درام بنوازیم

چگونه هنگ‌درام بنوازیم

در فراگیری هنگ درام مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه شود هدف و انگیزه هنرجو در نوازندگی می‌باشد. اگر به شنیدن صدای جادویی هنگ‌درام علاقه دارید حتماً آماده یادگیری خواهید بود. عوامل و فاکتورهای مختلفی هستند که برای یادگیری باید به آنها توجه کرد. از مهمترین عوامل می‌توان به پشت کار و از همه مهمتر تمرین کردن اشاره کرد. در نواختن هنگ درام مانند هر ساز دیگری شما نیاز به تمرینات پیوسته و صحیح دارید و مهم‌ترین عامل در افزایش مهارت و سرعت یادگیری تمرین کردن است. شاید بپرسید چگونه هنگ‌درام بنوازیم. برای نواختن هنگ‌درام می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. امروزه کلاس‌های آنلاین و حضوری متعددی هستند که در این زمینه فعالیت دارند. به طور پیش فرض بسیاری از ما در زندگی روزمره به دنبال کشف استعدادهایمان هستیم که در هر زمینه‌ای تخصص و حرفه‌ای لازم را داشته باشیم. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های هنگ‌درام می‌توانید به مراکز ریتم‌ آوا مراجعه کنید. ریتم‌ آوا امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است.

در ابتدا چگونه هنگ‌درام بنوازیم

یکی از بیشترین سوالاتی که علاقمندان قبل از شروع یادگیری می‌پرسند این است که برای نواختن هنگام چقدر زمان لازم است؟ یا  چگونه هنگ‌درام بنوازیم؟ جواب به این سوال کاملاً نسبی است و به مسائل گوناگونی بستگی دارد. همه شما باید یک مربی انتخاب کنید. داشتن یک مدرس خوب باعث می‌شود شما به موسیقی و سازتان بیشتر علاقمند شوید و مربی خوب شما را حمایت می‌کند تا بتوانید هیجانات و اشتیاق خود را حفظ کنید. باعث می‌شود دوره و زمان یادگیری هنگ درام هموارتر شود. علاوه بر یک مربی خوب شما باید به طور مداوم و با نظم خاصی تمامی دوره‌ها را پشت سر بگذارید و تمرینات خود را انجام دهید. استعداد و تمرین مکمل یکدیگر هستند.

برخی از عموم تصور می‌کنند که تنها وجود یکی از آنها کافیست؛ اما شما بدون استعداد نمی‌توانید به یادگیری بپردازید و یا به طور بالعکس تنها با تمرین کردن نمی‌توانید ساز را به خوبی یاد بگیرید. در واقع می‌توان گفت که تمرین و پشتکار مکمل اصلی یادگیری در کنار استعداد می‌باشند. هنگام فراگیری با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو خواهید شد و نباید انتظار داشته باشید در مدت زمان کوتاه بتوانید به خوبی حرفه‌ای بنوازید. یادگیری یک فرایند تدریجی و زمانبر است و مهارت‌ها را به مرور زمان کامل می‌کند.

مراحل اموزش و چگونه هنگ‌درام بنوازیم

خوشبختانه امروزه در ریتم‌ آوا با بهره‌گیری از امکانات گوناگون و روش‌های تدریس متفاوت می‌توانید با اساتید برجسته ارتباط برقرار کنید. آموزشگاه حضوری ریتم آوا امکان یادگیری تمامی سازها را برای هنرجویان برآورده کرده است. اگر جزء کسانی هستید که می‌خواهند از صفر شروع کنند در ابتدا باید انگشت گذاری صحیح، ریتم نوازی، آموختن نت‌ها، نت خوانی، آشنایی با فواصل و ریتم‌های در موسیقی را بدانید.

قطعاً اگر هنرجو توانایی خود را در یادگیری این اصول ابتدایی تقویت کند به سرعت می‌تواند بر نوازندگی تسلط پیدا کند و بعد از یادگیری این اصول به تمرین عملی بپردازد. روش‌های معمول در یادگیری انجام وزن خوانی است. استادان با روش وزن خوانی هنرجویان را آماده می‌کنند. شما می‌توانید به صورت اصولی آموزش ببینید و ابتدا نت‌خوانی را بیاموزید. ابتدا به نوازندگان نت‌ها، استفاده از دست راست سپس دست چپ و سپس کسب آمادگی برای نوازندگی با هر دو دست را می‌آموزند. در این صورت هنرجو به صورت اصولی می‌تواند با انجام تمرینات و ممارست در آنها پس از مدت زمان کوتاهی به صورت پیشرفته ساز را بنوازد.

آموزش هنگ‌درام چقدر طول می‌کشد

در پاسخ به این سوال که چگونه هنگ‌درام بنوازیم و چه مدت برای آن زمان بگذاریم باید بگوییم به طور کلی آموزش و یادگیری دوره مقدماتی به صورت صفر تا صد با توجه به سرعت یادگیری اشخاص متفاوت است. ممکن است شما سه تا ۶ ماه زمان نیاز داشته باشید تا بتوانید بنوازید. بعد از این مرحله نوبت به این می‌رسد که هنرجو ساز را قسمتی از زندگی خود در نظر بگیرد و با یک برنامه زمانی، برای پیشرفت در ساز اقدام کند. توانایی در نواختن هنگ‌درام در حد پایه یا همان دوره مبتدی دو تا سه ماه زمان می‌برد. برای اجرای قطعات متوسط به سه ماه تا یک سال زمان احتیاج دارید. برای نواختن قطعات پیشرفته باید ۱ تا ۵ سال و برای ساخت قطعه بیشتر از ۱۰ سال زمان احتیاج دارید. این نکته هم قابل ذکر است که سرعت یادگیری، انگیزه، پشتکار و توانایی هنرجویان با یکدیگر متفاوت است.

همچنین شرایط یادگیری برای هر شخص خواهد بود و این اعداد و ارقام با توجه به افراد مختلف متفاوت است. در نتیجه ممکن است شما بتوانید در یک سال به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید و یا برای نواختن ساده هم به چندین ماه زمان احتیاج داشته باشید. به طور کلی برای نوازندگی هنگ‌درام در حد متوسط باید روزی ۳۰ دقیقه برای آن تمرین مفید در نظر بگیرید. روزی ۳۰ دقیقه به مدت ۶ ماه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کار خود پیشرفت کنید. البته در ابتدای کار باید ۲۰ دقیقه تمرین اصلی و آموزش‌های پایه، ۲۰ دقیقه نواختن قسمت‌های کوچک و ۲۰ دقیقه هم برای بداهه‌ ساز زدن باید زمان بگذارید. اگر وقت کافی ندارید حداقل ۳۰ دقیقه را در برنامه روزانه خود جای دهید.

آموزش هنگ‌درام مبتدی

یک سری نکات هستند که در پاسخ به این سوال که چگونه هنگ‌درام بنوازیم باید در نظر بگیریم. همانطور که گفتیم برای نواختن هنگ درام شما به تمرین احتیاج دارید. بهتر است در روز یک ساعت تمرین برای ساز خود در نظر بگیرید. قبل از تمرین حتماً دستان خود را گرم کنید. شاید فکر کنید منظور ما از گرم کردن انجام فعالیت‌های بدنی باشد، اما منظور ما این است که شما باید انگشتان یخ زده خود را گرم کنید تا  روان ساز بزنید. رعایت کردن این نکته به ویژه در هنگام یادگیری و تمرین بسیار اهمیت دارد. در غیر این صورت ممکن است دچار خطا شوید.

 زمانی که با ساز خود تمرین می‌کنید به خودتان سخت نگیرید. زمانی که می‌خواهید برای اولین بار یک قطعه موسیقی را بنوازید احتمال اینکه از عهده آن بر بیایید بسیار کم است. مگر اینکه شما واقعاً یک استاد هنگ‌درام باشید. بهتر است قطعه را به بخش کوچکتر تقسیم کنید و به صورت قطعه به قطعه آن را بنوازید. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید پس از چند بار تمرین کردن قطعه را به طور کامل بنوازید. به طور کلی برای اینکه متوجه شویم چگونه هنگ‌درام بنوازید بهتر است با مشاورین در مجموعه ریتم آوا تماس بگیرید و از شرایط ثبت نام در کلاس‌ها باخبر شوید. در این صورت می‌توانید به صورت آنلاین و یا حضوری در کلاس‌های ما شرکت کنید و از نواختن لذت ببرید.

نظرات بازدیدکنندگان