واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش پیانو برای بزرگسالان

آموزش پیانو برای بزرگسالان

یادگیری مهارت‌های جدید برای افراد بزرگسال و در هر سنی امکان‌پذیر می‌باشد. شاید برای برخی از افراد سخت به نظر برسد اما شدنی است. آدم همواره توانایی عجیبی در آموختن دارد. یادگیری مهارت‌های جدید باعث می‌شود تا مهارت‌های شناختی بهبود پیدا کنند و ظرفیت حافظه ارتقا یابد. برخی افراد برای به چالش کشیدن مغز و ذهن خود به سراغ پیانو می‌‌روند و برخی دیگر آن را یک سرگرمی مفرح می‌دانند و می‌خواهند از این راه کسب درآمد نمایند. صرف نظر از این دلایل بسیاری از افراد با تعیین اهداف یک برنامه یادگیری برای خود تنظیم می‌کنند تا بتوانند به سرعت پیشرفت کنند. آموزش پیانو برای بزرگسالان کمک بسیار زیادی می‌کند و برخی از افراد به دلیل داشتن فشارهای کاری از این راه به آرامش می‌رسند.

برای آموزش پیانو، افراد می‌توانند به صورت حضوری، آنلاین و یا خودآموز شروع کنند که ما در ادامه مطلب در مورد هر یک از این روش‌ها صحبت خواهیم کرد. براب دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت با نحوه ثبت نام در کلاس‌ها آشنا شوید.

راه‌های آموزش پیانو برای بزرگسالان

معلم خصوصی: اگر مسئله هزینه در آموزش پیانو برای بزرگسالان برای شما مهم نباشد بهترین گزینه قطعاً معلم خصوصی است. این روش بسیار مفید است؛ زیرا استاد به طور اختصاصی در کنار شماست و تمامی اشکالات شما را تصحیح می‌کند. همچنین در این روش زمانبندی سفت و سخت است و هر هفته شما باید برای جلسات تمرین خود آماده باشید. ممکن است برای افرادی که برنامه کاری نامنظمی دارند خوش نباشد اما شما می‌توانید به کمک معلم خصوصی تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و به بهترین شکل ساز مورد علاقه خود را بنوازید.

دروس آنلاین: شرکت در کلاس‌های آنلاین نیز جزء روش‌های خوبی برای یادگیری پیانو می‌باشد که البته در دسته آموزش‌های خودآموز قرار می‌گیرد. در این روش هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. هر ساعتی از روز یا شب می‌توانید به کمک سایت‌های مختلف و فیلم‌های ضبط شده تدریس خود را جلو ببرید.


در کلاس‌های آنلاین تمامی سطح‌ها در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید از سطح مبتدی تا پیشرفته را طی کنید. برخی از این سایت‌ها مخصوص بزرگسالان است و شما می‌توانید با توجه به انگیزه و علاقه‌ای که دارید در آنها ثبت نام کنید. بسیاری از سایت‌ها درس‌هایی از قبل ضبط شده را در اختیار شما قرار می‌دهند و دیگر کلاس‌ها آموزش را به صورت آنلاین پیش می‌برند. البته این موضوع کاملاً به شرایط شما بستگی دارد و اگر جزء افرادی هستید که زمان کافی برای شرکت در کلاس را ندارید می‌توانید فیلم‌های آماده دریافت کنید. آموزش آنلاین نسبت به روش‌های دیگر هزینه بسیار کمتری دارد. یک سری معایب هم دارد. به طور مثال شما در این کلاس‌ها نمی‌توانید به طور اختصاصی تمامی مشکلات خود را حل کنید.

 

کلاس حضوری: در کلاس حضوری که آخرین روش آموزش پیانو برای بزرگسالان می‌باشد می‌توانید با هزینه کمتر نسبت به معلم خصوصی آموزش خود را پیش ببرید. به طور مثال شما می‌توانید به طور حضوری در کلاس‌ها شرکت کنید یا با گروهی از دوستان خود به یادگیری بپردازید. این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار مناسب‌تر است زیرا هم هزینه مقرون به صرفه دارد و هم شما به صورت حضوری می‌توانید تمرکز کافی داشته باشید و به کمک استاد تمامی مشکلات را رفع و تصحیح کنید. آموزشگاه‌های متعددی هستند که در زمینه آموزش پیانو برای بزرگسالان فعالیت می‌کنند. مجموعه ریتم آگاه نیز جزء یکی از همین مجموعه‌هاست که به کمک بهترین اساتید و متدهای جدید آموزشی توانسته شهرت بسیار زیادی به دست بیاورد.

آموزش خودآموز پیانو

در روش یادگیری خودآموز خودتان باید بر روند یادگیری کنترل کافی داشته باشید و بدانید از کجا شروع کنید. چه منابعی را تهیه نمایید و چه تمریناتی انجام دهید. تمامی این‌ها را باید با تحقیق و مشورت متوجه شوید و این کار برای افراد روش سختی به شمار می‌رود. کسانی که انگیزه کافی و توانایی خودآموزی را دارند می‌توانند این روش را به کار بگیرند. خوبی این روش این است که کاملاً کم هزینه و یا رایگان است و شما می‌توانید به کمک فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی برخی از مسائل را فرا بگیرید. این نکته هم قابل ذکر است که استفاده از کتاب‌های الکترونیکی مناسب نیست؛ زیرا باعث حواس پرتی می‌شوند. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که حتماً نسخه کاغذی را دریافت کنید. مطالعه بر روی کاغذ باعث افزایش تمرکز می‌شود. البته از دیگر معضلات خودآموزی این است که ممکن است شما روش‌ها و تکنیک‌ها را اشتباه یاد بگیرید. برای مثال ممکن است در روش انگشت گذاری به طور غلط تمرین کنید و سپس تصحیح کردن آن بسیار سخت خواهد شد.

بهترین روش آموزش پیانو برای بزرگسالان

استعداد و یادگیری هر فردی با دیگری متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که دقیقاً کدام یک از روش‌ها بهترین است. برای مثال برخی از افراد با معلم خصوصی می‌توانند به بهترین درجات برسند. برخی به طور خودآموز و برخی دیگر در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند که می‌توانند به نتیجه دلخواه برسند. اگر نمی‌خواهید معلم خصوصی داشته باشید به کمک کلاس‌های آموزشی و یا دروس آنلاین می‌توانید ساعات یادگیری و تمرین خود را مشخص کنید. البته بهترین روش برای یادگیری و آموزش پیانو برای افراد بزرگسال ترکیبی از روش‌های گفته شده است. به این صورت که افراد باید در کنار داشتن معلم خصوصی از اپلیکیشن‌ها، دروس آنلاین، کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی هم استفاده کنند و تمرین زیاد را سرلوحه کار خود قرار دهند در این صورت می‌توانند به یک نوازنده تبدیل شوند.

نکات مهم هنگام یادگیری پیانو

یک سری نکات هستند که در آموزش پیانو برای بزرگسالان باید آن را رعایت کنید و هیچگونه محدودیت سنی ندارند. هم بزرگسالان و هم کودکان باید آنها را رعایت کنند. یکی از این نکات، زیاد تمرین کردن است. اگر نیازی به شرکت در مسابقات نوازندگی نداشته باشید باز هم باید سطح مهارت خود را بالا ببرید و هیچ میانبری وجود ندارد. برای یادگیری پیانو باید تمرین کنید، برنامه‌ریزی داشته باشید و هر روز در هر ساعت مشخصی را به تمرین خود را انجام دهید. شما باید روزانه ۳۰ دقیقه تمرین برای پیانو اختصاص دهید و در تمرینات خود تفریح را هم لحاظ کنید.

به عنوان مثال آهنگ مورد علاقه خود را بنوازید. قطعات سخت را تمرین کنید و خود را به چالش بکشید با این گونه تمرین انگیزه بیشتری برای ادامه دادن پیدا خواهید کرد. در تکنیک‌های خود تنوع را رعایت کنید. آهنگی بزنید که آن را دوست دارید و به آن علاقه دارید. برخی از افراد به آهنگ‌های کلاسیک علاقه دارند. برخی دیگر به آهنگ‌های پاپ در نتیجه با توجه به سلیقه خود اقدام کنید. از شکست نترسید. شکست بخشی از یادگیری است. حتی اگر بعد از مدتی پیشرفتی در تمرینات خود مشاهده نکرده‌اید ناراحت نشوید بلکه سعی کنید نقاط ضعف خود را پیدا کنید. حتی اگر تکنیک کوچکی هم در نوازندگی یاد گرفتید حتماً قدردان آن باشید و خود را تشویق کنید. از تمرین کردن لذت ببرید. شما تنها در صورتی می‌توانید برای طولانی مدت تمرینات خود را انجام دهید که علاقه داشته باشید.

چالش بزرگسالان هنگام یادگیری پیانو

در آموزش پیانو برای بزرگسالان یک سری چالش‌ها وجود دارد که اگر این چالش‌ها را بدانید بهتر می‌توانید یادگیری را شروع کنید. اول از همه اینکه به عنوان یک بزرگسال به برنامه زمانبندی پایبند باشید و سعی کنید هزینه‌هایی را برای یادگیری کنار بگذارید. با غلبه بر این چالش‌ها می‌توانید پیانو را به عنوان یک سرگرمی روزمره داشته باشید. اینکه شما از چه روشی استفاده می‌کنید کاملاً به شما بستگی دارد و با توجه به شناختی که از خود دارید باید آن را انتخاب نمایید.

کتاب آموزش پیانو برای بزرگسالان

کتاب‌های آموزشی برای بزرگسالان کتاب‌هایی هستند که قطعات و مراحل آموزشی در آنها نوشته شده است. به کمک آن می‌توانند قطعات مختلف را از پایه و به صورت ساده شروع کنند تا به مراحل بالاتر برسند. برخی از کتاب‌ها در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرند و برخی دیگر برای کودکان مناسب هستند. بنابراین به عنوان یک بزرگسال حتماً باید کتاب مربوط به خود را انتخاب نمایید.

یادگیری پیانو چقدر زمان میبرد

یکی دیگر از سوالات بسیار پرتکرار در مورد آموزش پیانو برای بزرگسالان این است که یادگیری پیانو چقدر زمان می‌برد. به صورت کلی در پاسخ به این سوال باید گفت که آموزش پیانو صفر تا صد تحت نظر استاد انجام می‌شود و با توجه به میزان استعداد شما و تمرین‌هایی که انجام می‌دهید متفاوت است. اگر بخواهیم یک میانگین کلی را در نظر بگیریم توانایی در اجرای قطعات متوسط حدود ۲ تا ۱۰ سال، نواختن قطعات پیشرفته ۱۰ تا ۱۵ سال و قطعات معمولی موسیقی پاپ ۲ تا ۵ سال زمان می‌خواهند.

هزینه آموزش پیانو برای بزرگسالان

اگر ساکن شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج هستید قطعاً می‌دانید که هزینه کلاس‌های آموزش پیانو برای بزرگسالان در این مناطق نسبت به شهرهای دیگر و حتی مناطق پایین‌تر بیشتر است. اگر قصد دارید پیانو خریداری و نواختن آن را به یاد بگیرید بهتر است قبل از شروع دوره‌ها با اساتید خبره و آموزشگاه‌های مربوطه آشنا شوید تا به کمک آنها بتوانید بهترین روش را برای یادگیری انتخاب کنید. تنها کافیست با مشاورین ما در مجموعه ریتم‌ آوا تماس بگیرید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با توجه به شرایط شما کلاس مربوطه را معرفی کنند. کلاس‌ها نیز با توجه به سطح شما و تعداد جلسات متفاوت خواهد بود. علاوه بر هزینه کلاس‌ها شما باید هزینه خرید پیانو را هم در نظر بگیرید.

در هنگام خرید شما دو نوع پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال را مشاهده می‌کنید که هر کدام سبک‌های متفاوتی دارند. آکوستیک سبک صدایی شبیه به صداهای طبیعی دارد. نحوه کار با آن به صورت مکانیکی می‌باشد. یعنی شما به وسیله کلاویه‌ها می‌توانید آهنگ مد نظر را بنوازید. در پیانو دیجیتال شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پیانو تولید صدا داشته باشید. این نوع پیانوها همواره مخالفینی در زمینه آموزش دارند. آن ها بر این باورند که پیانو دیجیتال، کیبورد به شمار می‌رود و جای پیانوهای آکوستیک را نمی‌گیرند چون صدا در آنها به صورت مجازی و الکتریکی است.

 

نظرات بازدیدکنندگان