واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

مدت زمان یادگیری پیانو

مدت زمان یادگیری پیانو

پیانو یکی از پرطرفدارترین سازهاست که بیشتر افراد دوست دارند نواختن آن را یاد بگیرند. این ساز در سبک‌های موسیقی نقش ویژه‌ای دارد و می‌تواند در کنار سازهای دیگر زیبایی و جلوه بسیار خاصی ایجاد کند. پیانو جزء دغدغه‌های فکری اکثر علاقمندان است. برای یادگیری هرچه با کیفیت‌تر پیانو باید چند معیار اصلی را در نظر بگیرید و برخی مراحل مربوطه را طی کنید. در ابتدای مسیر باید هدف خود از یادگیری مشخص نمایید و سپس مراحل آموزشی را پشت سر بگذارید. شما باید به اهداف خودتان متعهد باشید. آیا می‌خواهید با پیانو زدن اوقات اضافه‌تان را پر کنید یا می‌خواهید به صورت پیشرفته این هنر را یاد بگیرید؟ علاقه‌مندان به ساز پیانو این سوال برایشان مطرح می‌شود که مدت زمان یادگیری پیانو چقدر است؟ چقدر زمان احتیاج دارند تا بتوانند به درجه مورد نظر برسند؟ برای یادگیری تمامی سازهای موسیقی به ویژه پیانو شما باید ابتدا نت‌خوانی را بلد باشید.

مراحل مدت زمان یادگیری پیانو


به طور کلی ۵٢ نت نیاز است تا هنرجو برای نواختن پیانو یاد بگیرید. معمولاً هنرجویان با تمرین و ممارست طی ۶ ماه بر روی نت‌ها و نت‌خوانی تسلط پیدا می‌کنند اما این زمان ممکن است در صورت کم کاری و عدم مداومت تا دو سال و حتی بیشتر هم طول بکشد. قطعاً برای اینکه هر حرفه‌ای را یاد بگیرید باید به طور روزانه آن را تمرین کنید. برای شروع، روزانه یک ساعت تمرین برای پیانو مناسب است. به عبارتی شما ماهانه ۳۰ ساعت باید آن را تمرین کنید تا بتوانید به یک رشد متعادل و معمولی طی یک سال اول برسید.

 پیشنهاد مطالعه : قیمت کلاس پیانو

بعد از یک سال هرچه بیشتر به عدد ۳۰۰ ساعت تمرین نزدیک شوید قطعاً یک نوازنده حرفه‌ای‌تر خواهید شد و زودتر می‌توانید به این خواسته برسید. تعداد کتاب‌ها، ویدیوهای آموزشی در یوتیوب و سایت‌های مشابه بسیار افزایش پیدا کرده است. شما می‌توانید در کنار‌ کلاس‌های آموزشی از آنها هم استفاده کنید تا کیفیت نوازندگی را افزایش داده و از مسیر آموزشی لذت ببرید. علاقمند به پیانو حتی در صورتی که کلاس‌هایشان تعطیل است حتماً تمرینات خود را انجام می‌دهند؛ در نتیجه افراد سختکوش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند پیشرفت کنند.

عوامل موثر در مدت زمان یادگیری پیانو

عوامل مختلفی در مدت زمان یادگیری پیانو نقش دارند. یکی از مهم‌ترین آنها نقش استاد است. علاوه بر اینکه هنرجو باید علاقه داشته باشد و برنامه آموزشی خود را به بهترین شکل انجام دهد باید به کمک اساتید خبره در این راه قدم بگذارد. حضور اساتید می‌تواند باعث پیشرفت هنرجو شود. استاد باید انگیزه آموزش را بالا ببرد و بتواند انرژی مثبت به هنرجویان انتقال دهد. باید در انتقال حرفه و تخصص خود به هنرجویان توانا باشند. به راحتی با آنها صحبت کنند و تمامی سوالات و ابهامات آنها را برطرف نمایند. از موفقیت‌های هر چند کوچک هنرجویان خوشحال شوند و آنها را تشویق کنند. با در نظر گرفتن معیارهای گوناگون می‌توان زمان‌های یادگیری را به چهار دسته تقسیم کرد.

کسانی که می‌خواهند در حد پایه پیانو بنوازند به دو تا ۶ سال زمان، کسانی که در حد متوسط می‌خواهند پیشرفت کنند دوتا ۱۰ سال، در حد پیشرفته ۱۰ تا ۱۵ سال و برای اجرا کردن موسیقی معمولی و پاپ ۲ الی ۵ سال زمان لازم دارند. این نکته را هم بگوییم که قطعاً سطح یادگیری هنرجویان مختلف با یکدیگر متفاوت است و با در نظر گرفتن تمام معیارها مدت زمان یادگیری پیانو مشخص می‌شود.

سخن پایانی

اگر شما هم از نوازندگان علاقمند به پیانو هستید حتماً باید بدانید که پیانو جزء سازهای مادر محسوب می‌شود و سختی‌های زیادی دارد. باید هفته‌ها روی یک موضوع تکراری وقت بگذارید تا کاملاً بر روی آنها مسلط شوید. بنابراین برای حرفه‌ای شدن باید زمان کافی در نظر بگیرید. سخت‌ترین نت‌ها و آهنگ‌های پیانو را بنوازید و برای این کار حتماً باید تمرین و ممارست داشته باشید. تمرین شما می‌تواند مدت زمان یادگیری را کاهش یا افزایش دهد؛ بنابراین حتماً با تمرین و تکرار به صورت پیوسته در این راه قدم بگذارید و عزم خود را جزم کنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیز با کارشناسان ما در مجموعه ریتم آوا تماس بگیرید تا شما را در مورد نحوه برگزاری کلاس‌ها در جریان بگذارند و مدت زمان یادگیری پیانو را متوجه شوید.

نظرات بازدیدکنندگان