واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش تار حرفه‌ای

آموزش تار حرفه‌ای

ساز تار نیز یکی از ساز های ایرانی و موسیقی ایرانی است که نوازندگی آن مخصوص کسانی است که شیفته و علاقه‌مند به موسیقی ایرانی هستند. در واقع تار از نماد موسیقی سرزمین پارس بشمار می‌رود. یکی از کاملترین موسیقی ایرانی از لحاظ گسترش صدا موسیقی تار است که آن را با ساز پیانو که سازی غربی است مقایسه میکنند‌. این ساز دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله صدای فوق العاده دلنشین و مسحورکننده ای که دارد است. در این مقاله صد دارین درباره آموزش تار حرفه‌ای و ویژگی های فوق العاده این ساز صحبت کنیم.

کسانی که به آموزش تار حرفه‌ای می‌پردازند و بسیار تمرین و تلاش می‌کنند و در نوازندگی آن ماهر و حرفه‌ای میشوند بعد می‌توانند بقیه ساز های ایرانی را نیز به راحتی بنوازند. حتی گفته شده که با تسلط بر روی نوازندگی تار، هنرجویان علاوه بر اینکه می‌توانند ساز های ایرانی را بنوازند، بر نوازندگی ساز های غربی نیز مسلط می‌شوند. اگر به این ساز علاقه زیادی داشته باشید و بسیار تمرین تلاش کنید و برای نوازندگی آن مصمم باشید در مدت ۳ تا ۴ سال یا کمتر به یک نوازنده تار حرفه‌ای تبدیل میشوید. برای آموزش تار نوازی کافیه به سایت ریتم آوا مراجعه کنید و در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید و در مدت کوتاهی نوازنده ماهری شوید.

 

حرفه‌ای شدن در کلاس آموزش تار حرفه‌ای

تار نوعی ساز زهی است که ساز های زهی در مقایسه با دیگر ساز کمی زدن آنها دشوار است و نیاز به تمرین بیشتری دارد تا هنرجو بر زدن آن مسلط شود. مدت زمان حرفه‌ای شدن در نوازندگی تار ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد که البته برای بعضی ها زودتر و برای بعضی ها ممکن است دیر تر باشد اما اگر در نوازندگی تار حرفه‌ای شوید دیگر زدن بقیه ساز ها برای شما آسان تر خواهد شد. کافیه علاقه و پشتکار زیادی داشته باشید و هر روز تمرین کنید تا به نوازنده تار حرفه‌ای تبدیل شوید.

برای شروع حرفه‌ای شدن در آن باید در  آموزش تار حرفه‌ای شرکت کنید و کتاب های اساتید و نوازندگان تار را مطالعه کنید و از همه مهم تر تمرین پیوسته و همیشگی داشته باشید. شما می‌توانید به سایت ریتم آوا مراجعه کنید و در کلاس های آموزشی آموزشگاه موسیقی ریتم اوا شرکت کنید که دارای استاد های برتر و ماهر است و در عرض مدت کوتاهی شما به یک نوازنده ماهر تبدیل میشوید. برای شروع آموزش نوازندگی تار از ۷ سالگی تا سن های بالاتر می‌توانند آموزش ببینند.

نکات مهم هنگام نواختن تار

هر نوازنده‌ای بهتر است که ساختار ساز انتخابی خود را بداند. اگر شما ساز تار را دوست دارید و به آن علاقه مند هستید بلید درباره ساختار و تاریخچه تار اطلاعات کافی داشته باشید. ساز تار نوعی ساز زهی است که در ساختار آن از چوب، پوست، استخوان، روده چهارپایان و فلز استفاده شده است. تمامی اجزای این ساز از طبیعت گرفته شده و به همین دلیل برخی ها معتقدند که نوای این ساز باعث می‌شود که انسان ها به راحتی با طبیعت ارتباط برقرار کنند.

تار کاسه‌ای یک تکه‌ای است که کنده کاری میشود و چوب به کار رفته در آن بیشتر از درخت شاتوت جنگلی است. در ساختار دسته آن از چوب درخت گرده استفاده می‌کنند تا سفت تر باشد و به راحتی شکسته نشود. علاوه بر چوب در دسته آن از آبنوس و استخوان ساق پای شتر نیز به کار رفته است. تار در ایران و برخی مناطق دیگر نواخته می‌شود که آن را به عنوان یک ساز کلاسیک محسوب می‌شود. اگر شما هم مشتاق به نوازندگی این ساز کلاسیک و خوش صدا هستید می‌توانید با شرکت در کلاس های آموزش تار حرفه‌ای هر نتی را بنوازید.

 

 

هزینه کلاس آموزش تار حرفه‌ای

قیمت ساز های تار تقریبا از ۵ میلیون شروع می‌شود تت‌ قیمت های بالاتر. این ساز بر اساس کیفیت و نوع چوب به کار رفته در آن قیمت متفاوتی دارد. اگر تاری که تهیه میکنید در آن از چوب مرغوب استفاده نشده باشد و از چوبی ضعیف و شکننده استفاده شده باشد، ساز شما بی کیفیت است و ممکن از سریع خراب شود و از کار بیافتد. حتما قبل از خرید ساز تار با استاد های نوازنده تار صحبت کنید. آنها در خرید این ساز شما را همراهی می‌کنند و شما میتوانید راحت تر یک ساز باکیفیت را خریداری کنید. اگر قصد خرید تار دارید ، یک تار ارزان نخرید چون غالبا بی کیفیت هستند. برای یک بار خرج کنید اما تار باکیفیتی بخرید تا برای همیشه برای شما کار کند و ماندگار باشد. البته هر تاری را خریداری کردید باید از آن مراقبت کنید و سعی کنید هیچ ضربه‌ای به ام وارد نشود.

بعد از خرید تار باید برای نوازندگی تار در کلاس های آموزشی شرکت کنید. آموزشگاه موسیقی ریتم اوا دارای اساتید برتر برای آموزش هنرجویان است و شما با مراجعه به سایت ریتم آوا می‌توانید کارهای ثبت نام خود را در آموزش تار حرفه‌ای  انجام دهید و به راحتی در کلاس ها شرکت کنید.

چندین نکته درباره ساز تار

کوک بودن ساز از مهمترین نکات نوازندگی هر سازی است. پس قبل از تمرین برای نوازندگی تار حتما توجه کنید که ساز شما کوک باشد. اگر ساز شما کوک نباشد هنگام نوازندگی صدای دلنشینی از ساز خارج نمی‌شود به همین دلیل کوک بودن ساز اهمیت زیادی دارد. برای نوازندگی خود یک برنامه ریزی درست داشته باشید و به برنامه خود متعهد باشید. مثلا اگر تصمیم گرفتید هر روز عصر ۱ ساعت تار بنوازید، هر روز این کار را انجام دهید و آن را ترک نکنید.

 البته سعی کنید در طول روز زمانی که حصله دارید را به نوازندگی بپردازید چراکه شما باید با حوصلهاین کار را انجام دهید و از ان لذت ببرید. هنگامی که می‌خواهید تمرین کنید ارتباط خود را با همه جا قطع کنید تا هنگام نوازندگی تمرکز شما ازبین نرود. قبل از اینکه تمرین را شروع کنید کمی خود را گرم کنید. مثلا دستانتان را ورزش دهید تا بهتر تار یا هر ساز موسیقی را بنوازید. هنگام تمرین بهتر است روبه‌رو اینه قدی بنشینید.

این کار حتی به شما کمک میکند که مدام به دسته تار نگاه نکنید. قبل از شروع تمرین دستتان را بشویید. هنگام تمرین اهنگ های مختلفی بنوازید تا تنوع شود و خسته نشوید و همچنین قبل از شروع تمرین نت خوانی کنید. آموزشگاه موسیقی ریتم اوا به شما در حرفه‌ای شدن کمک می‌کند. فقط کافی است به سایت ریتم آوا مراجعه کنید و در  آموزش تار حرفه‌ای شرکت کنید تا به نوازنده تار حرفه‌ای یا هر ساز دیگر تبدیل شوید.

نظرات بازدیدکنندگان