واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

راحت‌ترین ساز برای یادگیری

راحت‌ترین ساز برای یادگیری

آیا شما به یادگیری موسیقی علاقمند هستید اما نمی دانید از چه سازی شروع کنید؟ شاید بپرسید راحت‌ترین ساز برای یادگیری چیست. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که یادگیری و نواختن یک ساز در بزرگسالی بسیار سخت است و ترجیح می‌دهند که نوازندگی را شروع نکنند. به شما می گوییم که برای یادگیری موسیقی هیچ وقت دیر نیست و یادگیری موسیقی در بزرگسالی دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله اینکه می تواند شما را از لحاظ ذهنی، اجتماعی و جسمی در بهترین حالت قرار دهد. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید در ادامه با ساده ترین آنها آشنا می شوید. با توجه به سلیقه خود می توانید در کلاس های موسیقی شرکت کنید.

راهنمای خرید راحت‌ترین ساز برای یادگیری

یادگیری و نحوه نواختن یک ساز موسیقی در بزرگسالی بسیار ساده و آسان است و هیچ گونه محدودیتی برای یادگیری نخواهید داشت. هر سازی که انتخاب کنید برایتان آسان و طبیعی می شود. به شرطی که واقعاً تمرینات خود را انجام دهید و با اساتید و حرفه ای کلاس بردارید. نمی‌توان گفت که چه سازی راحت ترین ساز برای یادگیری است زیرا همه ساز ها در ابتدا دارای یک سری سختی ها هستند و شما با توجه به علاقه خود باید آنها را بنوازید. اگر به ساز خود علاقه ای نداشته باشید آن ساز برای شما سخت ترین خواهد بود. پس هیچ معیار و شاخصه‌ای برای اندازه گیری سختی و آسانی ساز وجود نخواهد داشت. برخی از سازها در ابتدای کار یادگیری طولانی تری دارند برای همین دشوار هستند؛ اما برخی از سازها روند یادگیریشان سریع است و شما راحت‌تر می‌توانید آن را بنوازید.

سه‌تار ساز راحت برای یادگیری

سه‌تار در دسته سازهای زهی قرار می گیرد. با ضربه زدن به مضراب و سیم می توانید صدا به وجود بیاورید. این ساز کاملا سبک و ظریف است. در حالی که ساز سه تار با مضراب مخصوص خود نواخته می‌شود و به پنجه قوی تری احتیاج دارد. سه‌تار صدای نازک و غمناکی دارد که به آن ساز تنهایی می گویند. این ساز در بسیاری از تکنوازی ها و گروه نوازی ها به کار می رود و از دوره مبتدی تقریباً به ۷ ماه آموزش نیاز دارید که با توجه به مقدار تمرین و پشتکار شما متفاوت است. بسیاری از بزرگسالان ترجیح می‌دهند این ساز را یاد بگیرند و در بسیاری از شرایط از آن استفاده کنند.

گیتار راحت‌ترین ساز برای یادگیری

یکی دیگر از سازهای زهی گیتار است که همه آن را می شناسند. اگر دقت داشته باشید بسیاری از افراد آن را بلدند. گیتار در انواع آکوستیک و الکترونیک آموخته می‌شود. گیتار آکوستیک از نوع الکتریک راحت تر است. همینطور به کمک گیتار می توانید سبک های مختلفی مانند پاپ، کلاسیک، فلامینگو و غیره را بنوازید. بسیاری از افراد ساز با سبک پاپ را انتخاب می‌کنند؛ زیرا همیشه بر پایه گرفتن آکورد های ساده انجام می‌شود و کار نوازندگی را راحت تر می کند. این ساز در بسیاری از تکنوازی ها و همنوازی ها کاربرد دارد. نوازنده گیتار سبک پاپ بعد از چهار ماه به راحتی می‌تواند قطعات بسیار زیبا بنوازد. می‌توان گفت گیتار به عنوان راحت ترین ساز برای یادگیری به شمار می‌رود که با کمی پشتکار می توانید قطعات موردعلاقه خود را بنوازید.

سنتور برای یادگیری

سنتور جز سازهای سنتی، مضرابی و ایرانی است که با ضربه زدن بر سیم ها صدا تولید میکند. هر کدام از دستگاه‌های موسیقی ایرانی به صورت مجزا کوک می شوند و شما با پیدا کردن نت‌ها به راحتی می توانید قطعات مورد تایید خود را بنوازید. این ساز هم در تکنوازی و هم گروه نوازی کاربرد دارد و بعد از ۴ ماه به راحتی می توانید قطعات دارای ملودی را بنویسید. شما می توانید با مراجعه به آموزشگاه ریتم آوا با راحت ترین ساز برای یادگیری را آشنا شوید و در کلاس های آنلاین و یا حضوری ما شرکت کنید. مجموعه ریتم‌ آوا از بهترین اساتید دعوت کرده تا هنرجویانی قوی و حرفه ای آموزش دهد.

ساز دهنی راحت‌ترین ساز برای یادگیری

هارمونیکا نام دیگر ساز دهنی است که در دسته سازهای بادی قرار می‌گیرد و در انواع مختلف وجود دارد. از انواع مختلف آن می‌توان به نوع هارمونیکا کروماتیک، دیاتونیک و اکتاو اشاره کرد. در ساز کروماتیک یک کلید در کنار ساز تعبیه شده که با استفاده از آن می توانید تمامی فواصل میان پرده را بنوازید. تمامی گام ها فقط با یک ساز قابل اجرا است. همین امر باعث شده تا در دسته راحت ترین ساز برای یادگیری قرار بگیرد. بسیاری از هنرجویان مبتدی می توانند به راحتی بنوازند. به طور تقریبی بعد از ۶ ماه قابلیت اجرای قطعات با فلوت ریکوردر هم امکان پذیر می باشد.

ارگ سازی راحت برای یادگیری

 ساز ارگ جزء ساز های دارای کلاویه است. مانند پیانو هریک از کلاویه ها نت مخصوصی دارند که با شناختن نت‌ها و ضربه زدن به آنها می توانید نوازندگی کنید. یکی از ویژگی‌های این ساز این است که شما می توانید انواع صداها از جمله صدای پیانو، ارگ کلیسا، فلوت، درام، پرکاشن، سازهای بادی، شیپور و یا ساز های مادر، افکت هایی مانند اکو، تلفن و صدای حیوانات توسط آن ایجاد کنید. نوازنده ساز ارگ بعد از ۶ ماه می تواند قطعات بسیار زیبایی را بنوازد. ارگ از سازهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند هستند. کودکان و بزرگسالان می توانند به یادگیری آن بپردازند. مجموعه ریتم‌ آوا تمامی سازها را در کلاس های مختلف آموزش می دهد. برای اطلاع از زمان و مکان کلاس ها میتوانید با شماره های مندرج تماس بگیرید با مشاورین ما صحبت کنید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

آسان و راحت ترین ساز برای یادگیری وجود ندارد و شما با توجه به توان و پشتکار خود باید بنوازید؛ زیرا هر سازی هرچند آسان نیاز به تمرین و زمان دارد. اگر به عنوان نوازنده به ساز علاقه نداشته باشید نمی توانید در نواختن پیشرفت کنید و تمرین و نوازندگی باعث آزرده خاطری شما خواهد شد. قبل از شروع آموزش ساز مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و در مورد تمامی سازها اطلاعات کافی به دست بیاورید. با توجه به سلیقه و شرایط خود آنها را انتخاب نمایید. می توانید در کلاس های آنلاین و حضوری ریتم آوا شرکت کنید و تمامی مراحل را به راحتی پشت سر بگذارید.

نظرات بازدیدکنندگان