واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش ارگ و کیبورد

آموزش ارگ و کیبورد

محال است در ایران زندگی کرده باشید و از کودکی ساز کیبورد را نشناسید. بسیاری از ما به دلیل علاقه شدید به این ساز، مدل اسباب ‌بازی آن را خریداری کرده و به عنوان رهبر گروه ارکستر همراه با دوستانمان آن را می‌نواختیم. حتی یادآوری آن خاطرات لذت‌بخش است چه برسد که واقعا نواختن آن را بلد باشیم. کیبورد که به عنوان پیانوی دیجیتال نیز شناخته می‌شود جزء سازهای کلاویه‌ای بوده و طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

همچنین امروزه میتوانید مدل الکترونیکی آن را نیز تهیه کنید که از مدارات پیشرفته الکترونیکی و نت‌های موسیقی ساخته شده و به نوعی صدایی شبیه به صدای سایر سازها از خود منتشر می‌کند. درواقع با تهیه این ساز، از خرید سایر سازها بی‌نیاز خواهید بود. با این تفاسیر آموختن این ساز به یکی از دغدغه‌های علاقمندان تبدیل می‌شود. اما تا چه اندازه کیبورد را میشناسید؟

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری کیبورد(ارگ)

تفاوت ارگ و کیبورد

برای اینکه بتوانیم تفاوت ساز کیبورد و ارگ را برای شما بازگو کنیم بهترین راه بیان ویژگی‌های هر کدام از آن‌هاست.

ساز کیبورد

ساز کیبورد نوعی پیانوی دیجیتالی بوده که به ارگ‌های لوله‌ای شباهت دارد. اما کیبوردها سازی با صفحه کلید مدرن و معاصر به شمار می‌آیند. برای کار با کیبورد به نیروی الکتریکی نیاز است و زمانی که کلیدهای موجود بر روی آن فشرده می‌ود، نت‌ها به صورت کاملا دیجیتالی تولید خواهند شد. این نکته را نیز باید خاطرنشان شویم که نت‌ها در این حالت می‌توانند تا مدت زمانی نامحدود امتداد پیدا کنند.

کیبوردها در سایزهای متفاوتی در بازار موجود بوده و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را حمل کنید. همچنین هیچ نیازی به کوک کردن آن‌ها نیست. ایجاد صداهای مختلف همچون پرکاشن، سازهای بادی و زهی نیز از طریق کیبورد نیز امکان‌پذیر است.

ساز ارگ

اگر نگاهی به صفحه کلید ارگ بیاندازید متوجه می‌شوید که شباهت بسیار زیای به صفحه کلید پیانوست. هر چند که صدایی کاملا متفاوت دارند. طی تحقیقات صورت گرفته؛ پیشینه ساز ارگ به چیزی حدود 200 سال قبل از میلاد برمیگردد و اغلب در کلیساها مورد استفاده قرار میگرفت.

زمانی که شما نواختن ساز ارگ را آغاز می‌کنید درواقع در حال کامل کردن چرخه‌ای هستید که هوا درون ارگ به حرکت درآمده وصداهایی تولید می‌شود. آنگونه که در پیانو شاهد ضربه زدن فیزیکی هستیم در ارگ مشاهده نخواهیم کرد. ارگ‌ها تنها میتوانند صدای یک نت را آن هم در مدت زمانی نامحدود نگهداری نمایند بدون اینکه دوباره نیاز به نواختن باشد. صدایی که از طریق لوله‌ها و لوازم الکترونیکی ایجاد می‌شود می‌تواند از صدای شیپور یا نی، تا صدای انواع سازهای بادی، متغییر باشد.


آموزش کیبورد

برای آموزش ساز کیبورد در وهله اول باید بهترینآموزشگاه موسیقی معتبر را پیدا کنید. پس از آن یافتن استادی باتجربه و حرفه‌‌ای میتواند به شما کمک کند تا در نواختن کیبورد حرفه‌ای شوید. البته که تلاش و پشتکار شما در این راستا حرف اول را می‌زند. اما چه نکاتی در آموزش هرچه بهتر کیبورد تاثیرگذار است؟

قرارگیری وضعیت بدن شما در حین آموزش کیبورد بسیار حائز اهمیت است. نشستن روی نیمه جلویی نیمکت و در اختیار داشتن آزادی کامل برای حرکت بسیار لازم است. نحوه تعیین حالت دستان و بازوهایتان نیز از جمله دیگر موارد حائز اهمیت در آموزش کیبورد است. قرارگیری آن‌ها به شکل C آزادی عمل بیشتری به شما میدهد.

شما همچنین باید بدنتان را در حالت درستی قرار دهید. شانه‌هایتان را آزاد کنید و ماهیچه‌هایتان را نیز در راحت‌ترین حالت ممکن بگذارید. به کلیدهای سیاه توجه کنید. زمانی که انگشتتان را بر روی کیبورد میگذارید، تنها نوک انگشتان شما باید درون کلیدهای سیاه به حرکت درآید. اگر از کلیدهای سیاه به عنوان راهنما به جای حرکت دادن انگشتانتان بالا و پایین کلیدهای سفید استفاده می‌کنید، مانع رسیدنت‌تان به نت‌ها می‌شوید.

آموزش ارگ در منزل

امروزه بسیاری از افراد؛ به دلیل وضعیت پیش آمده (ویروس کرونا) از بسیاری از آموزش‌های خود عقب مانده‌اند. یکی از این آموزش‌ها، کلاس‌های موسیقی است. هر چند که اکثرا تمایل دارند تا آموزش‌های لازم را از طریق منزل پیگیری کنند. خوشبختانه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم و اینترنت این امکان را برای ما فراهم آورده است.

اگر در نظر دارید که آموزش ارگ در منزل را امتحان کنید، آکادمی ریتم‌ آوا میتواند به شما کمک کند. این آکادمی نه تنها ساز ارگ بلکه سازهای مشابه نظیر ساز کیبورد را نیز در منزل به شما می‌آموزد و کمک می‌کند در مدت زمانی کوتاه در آن به تسلط برسید. برای اینکار تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه نمائید.

مدت زمان یادگیری ارگ

اگر میخواهید در آموختن ساز کیبورد و ارگ را آغاز کنید مطمئنا این سوال در ذهنتان ایجاد می شود که مدت زمان یادگیری ارگ چقدر است؟ باید بگوییم که این ساز همانند سایر سازهای موجود دیگر بوده و نمیتوان زمانی خاص و معین برای آموختن آن مشخص نمود. البته همراه بودن با استادی حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند کمک شایانی در آموزش هر چه بهتر و در زمان کوتاهتر این ساز داشته باشد.

آموزش ارگ برای کودکان

در ابتدای این مقاله گفتیم که بسیاری از ما در زمان کودکی مدل اسباب بازی ساز کیبورد و ارگ را در اختیار داشته و بازی‌های مختلفی انجام میدادیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین مسئله منجر می‌شود تا بسیاری از کودکان به این ساز علاقمند شده و خواهان یادگیری آن در دنیای واقعی خود باشند. باید بگوییم که آموزش ارگ برای کودکان یکی از بهترین تصمیماتی‌ست که والدین میتوانند برای فرزندان خود بگیرند.

آن‌ها در آماده ترین حالت خود برای آموزش هستند و مطالب آموخته شده به آن‌ها به راحتی در ذهنشان می‌ماند. اگر خواهان این مسئله هستید که آموزش ارگ برای کودکان‌تان را شروع کنید. آکادمی ریتم آوا میتواند در این راه به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تماس باما مراجعه نمائید.

نظرات بازدیدکنندگان