واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش تنبک برای کودکان

آموزش تنبک برای کودکان

آیا آموزش تنبک برای کودکان امکان پذیر است؟

تنبک در حقیقت یکی از ساز پرکاربرد در اجرای های ریتمیک است. در واقع ریتم در موسیقی به معنای دانستن چگونگی چیدمان همه صداها در طول زمان و درک ضرب‌ آهنگ در قطعه هاست، یکی از بنیادی‌ ترین و ضروری ترین مفاهیم همین اموختن ریتم در موسیقی است که هر نوازنده یا خواننده‌ای باید آن را کاملاً درک کرده و جزییات مرتبط با آن را به طور کامل بداند. در اغلب از موارد بهتر است به جای توضیح‌ های تئوریک پیچیده و غیر کاربردی، از تمرین‌های کاربردی تر و خوشآیند تری به خصوص برای کودکان استفاده کرد. کلاس‌ آموزش تنبک برای کودکان در آموزشگاه ریتم آوا در حقیقت با استفاده از مفاد آموزشی مناسب برای هنرجویان در این سنین (مانند کتاب لطف تنبک) و به کار گیری شیوه‌های جذاب، علاوه بر آموزش نواختن این ساز و اصول اصلی تنبک‌ نوازی، توانسته است ریتم را هم به ساده‌ ترین و کاربردی‌ ترین شکل موجود هم از طریق نواختن بر روی ساز تنبک و هم از طریق همراهی با آشنا ترین وسیله‌ ی اجرای موسیقی، یعنی کلام و شعر، به هنرجوی کودک یاد دهد.

به طوری که حتی اگر هنرجوی کوچک فعلی ما در آینده تصمیم داشته باشد ساز دیگری انتخاب کند، ریتم ها را تا حد مناسب و قابل قبولی فرا گرفته و آمادگی بیشتری برای شروع ساز های جدید کسب خواهد داشت. تنبک برای کودکان همیشه یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای هنرجویانی است که به انتهای دوره ارف نزدیک می شوند و یا هنوز در انتخاب ساز تخصصی به نتیجه ی درست و قطعی نرسیده اند . با ریتم آوا باشید تا بدانید که ساز کوبه ای و ایرانی الاصل تنبک را می توان برای آموزش کودکان استفاده کرد یا خیر، برای ثبت نام کودک‌تان در گلاس های آنلاین و یا حضوری تنبک با شماره های آموزشگاه که در سایت ذکر شده اند تماس بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش تنبک برای کودکان از طریق همینن سایت اقدام کنید.

 مطالعه کنید » یادگیری تنبک چقدر طول میکشد ؟ 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تمبک، نام های دیگری مثل دمبک یا دنبک هم دارد و یکی از محبوب ترین از سازهای کوبه ای ایران است. بدنه ساز تنبک را در گذشته از جنس هایی مثل چوب، سفال و گاهی فلز هم می‌ ساختند، ولی سالهاست که فقط از جنس های مختلف چوب های درختان مختلف این ساز را می‌سازند. تکینک های نواختن ساز تنبک در چند دهه اخیر پیشرفت چشم‌گیری کرده و به عنوان یک ساز ی که مناسب تکنوازی است، توانسه است محبوبیت بالایی در بین  هنرجویان همه سنین کسب کند. توجه کنید که از نظر سازشناسی، تنبک جزء ساز های خانواده طبل‌ های جامی شکل محسوب می‌شود که از دیگر اعضای این خانواده می‌توان سازهای مشابه مانند داربوکا که در کشورهای عربی و ترکیه نواخته می شود را نام برد همچنین می توان به ساز زیربغلی در افغانستان نیز اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش تنبک برای کودکان از طریق همینن سایت اقدام کنید.

 

ساختمان تنبک

اگر می خواهید ببینید که این ساز مناسب کودکتان هست یا خیر کافیست کمی با ساختمان این ساز آشنا شوید.

  • پوست
  • دهانهٔ بزرگ
  • تنه
  • پا
  • گلویی (نفیر)
  • دهانهٔ کوچک

آیا نواختن تنبک برای کودک سخت است؟

هیچ سازی کاملاً آسان یا خیلی سخت نیست و برای نواختن ماهرانه هر سازی، هنرجو ( کودک یا بزرگسال) بایستی به طور منظم و روزانه تمرین کند. خوب و ماهرانه نواختن هر سازی به دو عامل مهم زمان و تمرین نیاز دارد. سازهایی مثل ساز پیانو یا ساز سنتور از آنجا که از قبل کوک می شوند، ممکن تست در نظر مخاطب در ابتدا صدایی بسیار دلنشین تر از خود خارج کند. یادگیری نواختن ساز تنبک در همه افراد با هر سن و سالی امکان پذیر است. در واقع کودکان می توانند به طور حرفه ای و یا مبتدی به یادگیری و نواختن تنبک بپردازند و بسیار پیشرفت کنند، توجه کنید که شروع کلاس آموزش تنبک بهتر است بعد از گذراندن دوره اموزش موسیقی پایه و ویژه کودکان باشد، تا این آموزش ها نتیجه بخش واقع شود، شما باید به این نکته توجه کنید که حتی نوجوانان و بزرگسالان هم می توانند به یادگیری نواختن ماهرانه تنبک بپردازند ولی برای کودکان، طول دوره آموزش شاید کمی زمانبر باشد. یادگیری هر سازی در هیچ سنی دیر نیست و علاوه بر اینکه نواختن ساز بعنوان یک تفریح برای جسم و روح محسوب می شود می تواند در تقویت حافظه و توانایی های ذهنی کودک و نوحوان نیز نقش بسیار مفیدی داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش تنبک برای کودکان از طریق همینن سایت اقدام کنید.

 

آموزش تبنک به کودکان :

پیشرفت و بدست آوردن مهارت در یادگیری هر سازی به تدریج و به آهستگی انجام می شود و برای موفقیت و کسب مهارت، تمرین و ممارست منظم و قابل قبولی لازم است. کودکان با توجه به اینکه در مقایسه با بزرگسالان معمولاً زودتر خسته می شوند، بهتر است تمرین های کوتاه مدت ولی به دفعات بیشتری داشته باشند. پیشرفت هنرجویان با سن پایین تر در نواختن تنبک در حقیقت بستگی به تکرار و تمرین و استعداد ذاتی آن ها در موسیقی دارد و تمرین روزانه و مداوم معمولا می تواند به کارایی بیشتر این هنرجویان کوچک کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش تنبک برای کودکان از طریق همینن سایت اقدام کنید.

آموختن نواختن ساز های موسیقی در هیچ سنی دیر نیست، ولی اینکه آیا کودکان نیز می توانند به فراگیری ساز تنبک بپردازند؟ جواب این سوال یک بله بزرگ است. از آنجا که ساز تنبک سایز کوچک برای کودکان هم هست، پس از سنین کم هم می توان به فراگیری تنبک پرداخت. شاید حتی به جرئت بتوان گفت بهترین سن برای شروع نوازندگی از دوران کودکی و نونهالی است. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در این سنین اگر چه فراگیری کودکان بسیار بالا است اما بدلیل زود خسته شدن کودکان و هنوجویان کوچک، استاد باید سعی کند از کارها و تکنیک هایی که نیاز به تمرکز زیادی دارد، استفاده نکند و بهتر است برای پیشرفت بیشتر این هنر جویان، زمان تمرینات آنان را کوتاه تر کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش تنبک برای کودکان از طریق همینن سایت اقدام کنید.

نظرات بازدیدکنندگان