واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش خوانندگی مبتدی چیست

آموزش خوانندگی مبتدی چیست

آموزش خوانندگی مبتدی چیست؟

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که احساس میکنند صدای خوبی دارند و برای کار خوانندگی ساخته شده اند؛ برای پی بردن به این مسئله که فرد استعداد خوانندگی دارد یا ندارد باید از دوره های آموزش خوانندگی مبتدی شروع کند.


هنرجو موسیقی و آواز در کنار داشتن استعداد خوانندگی باید اصول و قواعد این حرفه را یاد بگیرد و هنرجو با تمرین و تکرار بسیار میتواند به سطح خوب و قابل قبولی از موسیقی و آواز برسد. در ادامه این محتوا تمرینات و نکته های مفیدی درباره آموزش خوانندگی مبتدیخدمت شما بیان خواهیم کرد.
خوانندگی فرآیندی است که با استفاده از ماهیچه های صوتی سالم انسان صورت میگیرد و مهارتی فراتر از حرف زدن است زیرا این عمل دارای تونالیته و ریتم است؛ در این حرفه باید ریه سالمی داشته باشید و از این جهت باید از سیگار و قلیان دوری کنید.

نکاتی مفید درباره آموزش خوانندگی مبتدی

در این قسمت نکاتی آموزنده و کاربردی درباره آموزش خوانندگی مبتدیخدمت شما توضیح خواهیم داد؛ اولین نکته ای که یک خواننده در شروع کار باید رعایت کند این است که تنفس درستی داشته باشد و عمل خواندن را با تمام وجود انجام دهد.

تنفس صحیح یک خواننده به این صورت است که فرآیند نفس کشیدن از طریق شکم صورت میگیرد و زمانی که هوا داخل شش ها قرار دارد شکم طبیعتا به سمت جلو می آید؛ برای انجام دادن فرآیند بازدم شکم به داخل میرود و هوایی که درون شش ها وجود دارد خالی میشود.


 نکته دیگری که در بحث آموزش خوانندگی مبتدیباید به آن اشاره کنیم این است که شما نیاز به یک پیانو دارید تا با این وسیله یک نت را به صدا دربیاورید و همزمان با این نت آوای مورد نظر را تولید کنید؛ اگر پیانو در خانه ندارید و دسترسی شما به این ساز محدود است میتوانید به وسیله تلفن همراه خود از اپلیکیشن های شبیه ساز پیانو استفاده کنید.
زمانی که هوا خارج میشود تارهای صوتی شروع به لرزش میکنند و در این لحظه صدا تولید میشود؛ در هنگام خوانندگی توجه داشته باشید که اگر در حالت نشسته بودید گردنتان را صاف کنید سپس شکم و فک پایینتان را آزاد کنید تا بتوانید به راحتی و درستی عمل خوانندگی و تولید صدا را انجام دهید.

از دیگر مواردی که در رابطه با موضوع آموزش خوانندگی مبتدیباید به آن توجه کنید این است که از یک استاد سخت گیر و متبحر کمک بگیرید تا شما را در این مسیر پر چالش خوانندگی همراهی کند و بتواند چراغ راهی برای شما باشد.

مراقبت از صدا

نکته مهم بعدی در رابطه با بحث آموزش خوانندگی مبتدیکه حتما به این نکته توجه بسیاری کنید این است که همیشه مراقب صدای خود باشید زیرا ابزار کار شما صدایتان است؛ همیشه قبل از خواندن صدای خود را به مدت 10 دقیقه گرم کنید و به این صورت که در آغاز از سطح میانی صدایتان شروع به خواندن کنید و سپس سطح پایین صدایتان و در نهایت سطح بالا و اوج صدایتان را تولید کنید و پس از آن دوباره به رنج میانی برگردید.


انواع صدا در خوانندگی


اگر میخواهید میزان مراقبت از صدایتان را بالا ببرید برنامه غذایی مناسبی داشته باشید؛ بهترین و کاربردی ترین نوشیدنی برای یک خواننده آب است هر چند آب آناناس نیز به بهبود و گرفتگی صدا کمک میکند اما نمیتواند جای آب خنک و گوارا را بگیرد.

از جمله مواردی که در رابطه با موضوع آموزش خوانندگی مبتدیباید بدانید این است که هر فردی در درون بدن خود دارای سه نوع صدا است که عبارت اند از صدای سینه، صدای میانی و صدای سر که هر شخصی با این سه نوع صدا میتواند آوا های مختلفی تولید کند.

هر کدام از این صداها در مناطق مختلف بدن به واسطه نت همانند یک پل به هم وصل میشوند؛ یک خواننده باید توجه داشته باشد که زمانی که از یک منطقه صوتی به منطقه صوتی دیگری میرود نباید رنگ صدایش تغییر کند و این عامل مهم ترکیب صداها با تمرین بسیار به دست می آید؛ همچنین کسانی که در حال گوش دادن به این آوا هستند باید صدایی یک دست و یک رنگ به گوش هایشان بخورد.

در نهایت و به عنوان جمع بندی این مقاله میتوان این نتیجه را گرفت که هر شخصی که علاقه به عمل خواندن دارد و استعدادی در این زمینه نیز دارد با گذراندن دوره های آموزش خوانندگی مبتدی زیر نظر یک استاد خبره و کار بلد و هم چنین انجام دادن تمرینات مکرر آواز میتواند صدای خود را تقویت کند و این عمل را اصولی و درست انجام دهد.

نظرات بازدیدکنندگان