واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا

آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا

کالیمبا و کلاس‌های آموزشی

آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا را می‌توان طی مدت کوتاهی فراگرفت. اما ممکن است کیفیت و توانایی شما در نواختن این ساز پایین بیاید. پیش از هر چیز باید شما یک پیش زمینه کلی از این ساز پرطرفدار داشته باشید تا بتوانید برای شروع آموزش از آمادگی کافی برخوردار باشید. این ساز عجیب که پیانو شصتی نیز گفته می‌شود متولد شده آفریقاست و بسیار علاقه‌مندان زیادی در خود آفریقا نیز دارد. چرا که این ساز به معنای واقعی در زمان نواخته شدن به شنونده می‌دهد و برخلاف انتظار این آرامش هزاران سال است که توسط این ساز به مردم القاء می‌شود.

ساختار کالیمبا و نحوه نواختن

اگر به دنبال آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا بدون صرف زمان زیاد هستید باید بگوییم که اطلاعات کافی را پیش از شروع کسب کنید. ساختار این ساز به‌صورت جعبه‌ای است و چندین تیغه فلزی روی این جعبه قرار داده‌ شده‌اند. صدا توسط ارتعاش این تیغه‌ها تولید می‌شود. روی جعبه یک حفره نیز ایجاد شده که وظیفه تشدید صدا را دارد. برخی اوقات به منظور تقویت صدای تیغه‌ها از آهنربا و نیروی مغناطیسی استفاده می‌کنند. در چنین مواقعی از قطعات کوچک آهنربا در جعبه قرار می‌دهند تا حد بسیاری صدای کالیمبا تقویت شود. زمانی که جعبه ساز را باز می‌کنید تعدادی برچسب به منظور مشخص کردن نت‌ها ساز برای شما قرار داده شده که می‌بایست بر روی آن بچسبانید. حال به سراغ نواختن ساز می‌رویم. نواختن کالیمبا سخت نیست. با استفاده از انگشتان شصت به تیغه‌ها فلزی ضربه می‌زنیم و این ضربه باعث ارتعاش در تیغه شده و در نتیجه صدایی از تیغه همانند آونگ تولید می‌شود که توسط حفره روی ساز تشدید می‌شود. این تیغه‌در ابتدای تولید کالیمبا از چوب بامبو ساخته می‌شدند. تیغه‌های کالیمبا در حقیقت شبیه به کلاویه‌های پیانو هستند که به منظور سهولت و سرعت در نواختن بهتر است برچسب‌های نت هریک از تیغه‌ها را بر روی آن بچسبانید. کالیمباها اصولاً ساختار یکسانی دارند که 18 سانتیمتر  طول این سازها ، 13 سانتی‌متر عرض آن‌ها و دارای 3 سانتیمتر ارتفاع هستند. وزن تقریبی کالیمبا را می‌توان بین 200 تا 300 گرم مشخص کرد.

تنوع کالیمبا

آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا در انواع این ساز یکسان است و تفاوت آن‌چنانی ندارد. کالیمبا توسط اقلیم‌ها و قبیله‌های متفاوتی در آفریقا تولید می‌شد. از همین جهت این ساز از لحاظ اندازه ، تعداد تیغه و ظاهر دارای تنوع است. ساز کالیمبا در کشورها و فرهنگ‌ها متفاوت دارای نام‌های متفاوتی است که برخی از این نام‌ها عبارت‌اند از: اریمبولا ، پیانو شصتی ، مبریا ، امبی یرا و...

نحوه کوک کردن ساز کالیمبا چگونه است؟

قطعاً در دوره آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا آموزش چگونگی کوک کردن ساز کالیمبا را به‌صورت عملی خواهید دید. اما در این بخش به‌صورت تئوری این امر را توضیح خواهیم داد. به منظور تنظیم یا کوک کردن ساز کالیمبا توسط چکشی که در جعبه ساز است با ضربه زدن به پایین و بالای هر تیغه آن را تنظیم می‌کنیم. ضربه‌ها آرام باشد به اندازه‌ای که تیغه به قدر کمی جابجا شود. توسط این کار طول‌ها نسبت به پل‌ساز یا همان خرک تغییر کرده و باعث تغییر صدای تیغه می‌شود. با کم و زیاد کردن طول تیغه صدا بم و زیر می‌شود. نسبت طول تیغه به صدای زیر و بم این‌گونه است که با افزایش طول تیغه صدا بم و در صورت کاهش طول تیغه صدا زیر می‌شود. به منظور کمک به دارندگان انواع ساز در تنظیم یا کوک کردن ساز نرم افزارهای موبایلی نیز طراحی شده که بسیار می‌تواند به شما کمک کند.

خرید ساز کالیمبا

خرید ساز کالیمبا اساساً سخت نیست و سفارش می‌شود از فروشگاه خود آموزشگاهی که بناست در آن آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا را در آن بگذرانید. سعی کنید ساز خود را در بهترین برندهای موجود بازار خریداری کنید. برندهای محبوبی و با کیفیتی همچون کالیمبا انکو ، کالیمبا بایلا ، کالیمبا کیمی ، کالیمبا جکو ، کالیمبا انکل ، کالیمبا رمیدو و کالیمبا سکو.

کجا برای کلاس کالیمبا ثبت نام کنم؟

پیشنهاد ما جهت آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا آموزشگاه ریتم آوا است. اگر به دنبال یک مرکز مطمئن که تمامی ویژگی‌های یک مرکز آموزش موسیقی مطمئن را داشته باشد هستید حتماً ریتم آوا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ما با ارائه تمامی قابلیت‌های مورد نیاز یک هنرجو در دوره‌های آموزش ساز کالیمبا توانسته‌ایم فضایی مناسب افراد هنرجو آماده کنیم تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از این دوره آموزشی به دست آورند. لازم به ذکر است تمامی سازهایی که در ریتم آوا آموزش داده می‌شود توسط مجرب‌ترین و با تجربه ترین اساتید کشور تدریس می‌شود.

آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

همه ما پیش از ثبت نام در یک دوره آموزش موسیقی به دنبال بهترین مرکز هستیم که با شرایط ما بیشترین میزان همخوانی را داشته باشد. این جستجو به این دلیل است که قصد داریم تا که به میزان قابل قبولی از جهات مختلف خیالمان آسوده باشد. برای مثال اینکه آیا این آموزشگاه قدرت آموزش کافی را دارد یا که این آموزشگاه قابلیت کلاس‌های آنلاین و پشتیبانی هنرجو را دارد؟ آری ما در ریتم آوا سعی بر این داشته‌ایم تا بهترین شرایط را برای هنرآموزان ایجاد کنیم تا به میزان قابل قبولی شرایط آموزش را داشته باشند و مابقی به استعداد این هنرجویان در ساز مورد علاقه‌شان بستگی داشته باشد.

آموزش انواع ساز در ریتم آوا

شما قادرید تا که آموزش صفر تا صد ساز کالیمبا و سازهای متعدد دیگری را که به آن علاقه دارید در ریتم آوا بگذرانید. ریتم آوا با 8 سال سابقه در زمینه انواع سازهای موسیقی می‌تواند انتخاب مناسبی برای هنرجویان علاقه‌مند به انواع سازهای موسیقی باشد. لازم به ذکر است در این مجموعه شما قادرید از پکیج‌های آموزشی این مجموعه استفاده کنید و در صورتی که قادر به شرکت در دوره‌های حضوری نیستید می‌توانید از کلاس‌های آنلاین آموزشگاه استفاده کنید. در صورتی که سؤالاتی در ذهن شما ایجاد شده که به دنبال جوابی برای آن هستید می‌توانید توسط پشتیبانان سایت به پاسخ سؤالات خود برسید.

نظرات بازدیدکنندگان