واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش ویولن کودکان

آموزش ویولن کودکان

امروزه قبل از یادگیری هر چیز جدیدی باید اهداف واقع بینانه داشته باشید و موقعیت را مورد سنجش قرار دهید. به طور مثال ویولونیست مبتدی می‌گوید که قصد دارد در ۶ ماه آینده یک آهنگ را بنوازند؛ اما یک نوازنده که پیشرفته است قصدعضویت در ارکستر محلی را در شش ماه آینده دارد. یک نوازنده حرفه ای هم می خواهد در یک سالن تکنوازی کند. انتخاب ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ابتدا باید بدانید که کودک شما به چه سازی علاقه مند است. با توجه به استعداد ها و علایق او پیش بروید. بهترین راه برای یادگیری و آموزش ویولن برای کودکان این است که به بهترین آموزشگاه ها مراجعه کنید. حتماً می‌دانید که برای یادگیری ویولن به مدت زمان زیادی احتیاج خواهید داشت. آموزشگاه ریتم آوا شرایط آموزش را برای شما و فرزندتان فراهم کرده است. به راحتی می توانید با توجه به سلیقه فرزند در کلاس‌های متعدد نوازندگی ثبت نام کنید.

مشاهده کنید » هزینه کلاس ویولن

شرایط کلاس ویولن برای کودکان

امروزه منابع چاپی و مجازی بسیار زیادی هستند که به صورت خودآموز در اختیار افراد قرار می گیرند. ما استفاده از این پکیج ها را به شما پیشنهاد نمی کنیم؛ زیرا با خود خوانی و تهیه انواع کتاب های مختلف شما نمی‌توانید نکات و راهکارهای جزئی را یاد بگیرید. یادگیری به همراه یک استاد واقعی بسیار بهتر است. یک استاد می‌تواند تمامی تکنیک ها را با جنبه های مختلف به شما آموزش دهد که اصولاً افراد مبتدی از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. شما با انتخاب یک استاد و آموزشگاه خوب می توانید یک پایه خوب برای یادگیری ایجاد کنید و از ایجاد شدن عادت های بد جلوگیری نمایید.

 از همه مهمتر اینکه یک استاد در تمامی شرایط، زمانی که احساس بی انگیزگی و دلسردی می کنید می تواند شما را راهنمایی کند. البته برای یادگیری و آموزش ویولن به صورت حضوری و آنلاین هم می توانید اقدام کنید. مجموعه ریتم آوا این شرایط را برای شما به وجود آورده که بتوانید با خیال راحت به آموزش دیدن برسید. اگر می خواهید که کودکتان را در این عرصه حرفه‌ای کنید با مراجعه به آموزشگاه ریتم آوا می توانید به صورت حضوری در کلاس‌ها ثبت نام نمایید تا در کلاس آموزش ویولون کودکان شرکت کنند و بتوانند به مرحله دلخواه خود برسند.

ایا یادگیری ویولن برای کودکان سخت است؟

شاید این سوال به وجود بیاید که آیا نواختن ویولون کار سختی است؟ برای کودکان قطعا هیچ کاری سخت نیست و آنها می توانند در هر سنی به نواختن بپردازند و در آینده به یک نوازنده حرفه ای تبدیل شوند. به طور کلی نواختن ویولون جزء ساز های سخت محسوب می‌شود؛ زیرا در هنگام نواختن شما به یک هماهنگی شدید نیاز دارید و دست چپ و راست شما کاملا مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. باید این آنها را با هم هماهنگ کنید. علاوه بر این نت‌ها را باید بخوانید و آنچه که می خوانید را بنوازید. از دیگر از دلایلی که می‌گوییم نواختن ویولون سخت است دستیابی به صدای دلنشین در آغاز کار میباشد. به طور مثال سازهای دیگر از جمله پیانو سازی است که فرد مبتدی از ابتدا با فشردن کلید ها صدای قابل پیش بینی و دلنشین را میشنود؛ اما نواختن ویولون اینگونه نیست و شما باید با تمرین و تکرار به صدای دلخواه خود برسید.

یادگیری و آموزش ویولن کودکان

یادگیری و آموزش ویولن برای کودکان بین ۶ تا دو سال زمان می‌برد. این مقدار متوسط است و اغلب افراد در انجام کار بهترین هستند و با انجام تمرینات بسیار زیاد در این زمینه پیشرفت می کنند. تلاش شما مدت زمان را مشخص می نماید. یک نکته مهم که باید به آن اشاره کنیم نحوه تمرین است. اگر اهداف بلندپروازانه دارید و میخواهید با سرعت ویولن زدن را یاد بگیرید و برای یک اجرا آماده شوید باید تمرین خود را به طور ثابت انجام دهید. در هر جلسه تمرکز خود را بر روی یک هدف مشخص نمایید. توجه کنید که یک ساعت تمرین متمرکز بهتر از سه ساعت تمرین بدون تمرکز است.

 

نکات مهم برای آموزش ویولن کودکان

یکسری نکات هستند که باید به آنها توجه کنید. حتماً برای فرزندتان ویولون و لوازم جانبی مناسب تهیه کنید. بسیاری از پدر مادر ها به این موضوع توجه نمی‌کنند. سایز ویولون متفاوت است. شما می توانید با توجه به جثه کودکتان ویولونی با اندازه مناسب تهیه کنید تا بتواند آن را راحت در دست بگیرد و روی آرشه تسلط داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که هر کودکی به هر اندازه سازی عادت می‌کند در صورتی که اگر ویولن بزرگ باشد می‌تواند به جسم آسیب برساند و تاثیرگذار باشد.

طرز قرارگیری بدن، حالت تعادل و اینکه کودک در چه شرایطی هست بر روی نواختن ویولون تاثیر گذار است. اگر ویولونی که خریداری می کنید بزرگ باشد روی انحنای بازوی چپ کودک تاثیرگذار است و باعث میشود دست صاف شود. انگشتان دست چپ به طرز غیر عادی از هم جدا نگه داشته می شوند. علاوه بر این اگر ویولن بزرگتر از حد معمول باشد سنگین تر خواهد بود. در این صورت کودک تان دچار گردن درد می‌شود. بالا نگه داشتن یک ساز سنگین باعث کشیدگی عضلات شانه، بازو و گردن میشود. قرار دادن یک ویولون سنگین بر روی شانه باعث می‌شود کودک حالت خمیدگی و قوز پیدا کند؛ در نتیجه والدین باید به این نکته توجه کنند که حتماً یک ویولون با اندازه مناسب تهیه نمایند.

اگر قصد ثبت نام کودک خود در کلاس آموزش ویولون کودکان را دارید حتما باید او را به بهترین نحو تشویق کنید. رسیدگی باعث می‌شود تا روند کار به طور طبیعی پیش رود و اعتماد به نفس کودک شما افزایش یابد. کودک شما همیشه با میل می تواند به یادگیری بپردازد. والدین به بهانه‌های مختلف موقع تمرین می‌توانند مشوق همراه فرزندانشان باشند تا حس خوبی به او بدهند. برای وادار کردن فرزند به تمرین از روش‌های تهاجمی و پرخاشگرانه استفاده نکنید. در این صورت کودک از ساز خسته میشود و هیچ پیشرفتی در آن نخواهد داشت. برای فرزندان وقت و هزینه بگذارید تا بتواند ساز مورد علاقه اش را بشناسد و آن را بنوازد.

هزینه آموزش ویولن کودکان

کلاس آموزش ویولن کودکان با توجه به مبتدی یا متوسط بودن کودک شما متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما در آموزشگاه ریتم آوا تماس بگیرید و با آنها صحبت نمایید تا بتوانید برای ثبت نام فرزند خود تصمیم بگیرید.

نظرات بازدیدکنندگان