واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

ارف چیست همه چیز در مورد کلاس آموزش ارف

ارف چیست همه چیز در مورد کلاس آموزش ارف

تاکنون چیزی در رابطه با ارف شنیده‌اید؟ بسیاری از ما وقتی صحبت از ارف می‌شود آن را ناشناخته می‌دانیم و اولین سوالی که در ذهنمان ایجاد می‌شود این است که ارف چیست؟ باید بگوییم که ارف یکی از بهترین و شیرین ترین روش‌هایی به شمار می‌آید که میتوانید برای آموزش موسیقی به کودکان تان مورد استفاده قرار دهید. طی تحقیقاتی که در این راستا صورت گرفته، موسیقی بر روح انسان تاثیر می‌گذارد و آرامش فکری و دوری از اضطراب را با خود به همراه دارد.

به همین دلیل بسیاری از والدین تلاش می‌کنند تا فرزندانشان از همان سنین کم کودکی به موسیقی انس گرفته و روحی تازه و شاداب داشته باشند. ارف درواقع سیستم آموزشی کارآمد برای کودکان در کلاس‌های موسیقی است. اغلب گفته می‌شود بهترین سن برای شروع دوره ارف 2سالگی است. هر چند که آموختن آن به طور جدی از 5سالگی و بالاتر موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری ارف(موسیقی کودکان)

با این تفاسیر سوالات زیادی در رابطه با ارف در ذهن افراد شکل میگیرد. از همین رو در این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کلاس آموزش موسیقی کودک ارف

ارف چه سازی است

قبل از هر چیزی باید بگوییم که موسیقی ارف از نام دانشمند و موسیقیدان آلمانی کارل ارف گرفته شده که منجر به ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیم موسیقی به کودکان شده است. اما زمانی که می‌پرسید: ارف چیست؟ یا ارف چه سازی است باید بگوییم که رایج ترین سازهایی که در موسیقی ارف مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از؛ زایلافون، متالافون، فلوت ریکوردر، آواز، خاشخاشک، طبلک‌ها، ویبرافون، درامز، پیانو، طبل، مثلث، تامبورین، کاستانت، ماراکا، چلستا، گلوکن اشپیل، ملودیکا، دایره زنگی و... . آموختن هر کدام از این سازها چیزی حدود 2 سال و یا حداقل 1 سال زمان نیاز دارد. البته با توجه به آموزشگاه و استادی که برای آموختن انتخاب می‌کنید این زمان میتواند متفاوت باشد.

تفاوت ارف و بلز

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که از جانب والدین مطرح می‌شود؛ تفاوت ارف و بلز است. همانطور که گفته شد ارف از نام کارل ارف موسیقیدان آلمانی گرفته شده که تنها هدفش راه‌اندازی سیستم آموزشی بسیار کارآمد برای کلاس‌های آموزش موسیقی کودکان بوده است. اما بلز کمی متفاوت است. بلز که از آن تحت عنوان گلوکن اشپیلز نیز یاد می‌شود به معنای زنگ‌ها یا زنگوله است. ساز بلز به انگلیسی ( Xylophone ) بوده و مدل رنگی آن برای کودکان کاربردی است.

در این ساز تیغه‌های فلزی کوچک با طول‌های متفاوت تعبیه شده که وظیفه تولید صوت با فرکانس‌های مختلف را برعهده دارد. درواقع هر کدام از آنها صدای نت خاصی را منتشر می‌کنند. این ساز یکی از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین سازهای موسیقی جهان است که برای آموزش کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساز بلز کوچک شده‌ی ساز زایلوفون بوده و معمولا دارای یک اکتاو یا بیشتر است.

دوره ارف چه مدت است؟

اگر تمایل دارید تا فرزندتان در دوره‌های ارف شرکت کند مطمئنا اولین نکته پیدا کردن آموزشگاهی‌ معتبر و باسابقه‌ است تا توانایی برطرف کردن نیاز شما و فرزندتان را داشته باشد و علاوه‌بر آن برخورد خوبی با کودک داشته باشد تا وی از کلاس‌های موسیقی گریزان نشود. خوشبختانه آکادمی موسیقی ریتم آوا شرایطی را فراهم آورده تا کلاس های موسیقی کودکان در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

اما سوال اساسی در این راستا مدت زمان دوره ارف است. باید بگوییم که این دوره ها اغلب به صورت گروهی برگزار می‌شود و چیزی حدود 2 سال زمان می‌برد تا به آن مسلط شوند. هر چند امکان برگزاری دوره‌های خصوصی نیز وجود دارد که مدت زمان آن به یکسال کاهش می‌یابد. البته باید بدانید با توجه به پشتکار و تلاش شما این زمان متغیر است. دوره‌های ارف اغلب نت‌خوانی، ریتم‌خوانی و نواختن سازهای بلز و فلوت ریکوردر را شامل می‌شود.

همچنین بخوانید بهترین سن برای آموزش موسیقی به کودکان چه سنی است؟

تدریس ارف کودکان

با اطمینان میتوان گفت که تدریس ارف کودکان یکی از سخت‌ترین کارهایی است که اساتید موسیقی میتوانند برعهده گیرند. بچه ها در سنین پایین فوق العاده بازیگوش بوده و کنترل کردن آنها سخت است. همین مسئله منجر می شود تا بسیاری از اساتید از این کار سر باز زنند و تنها افرادی که عاشقانه همراهی با کودکان را دوست دارند در این راه سخت گام بردارند.

باید بدانید پیدا کردن چنین افرادی و سپردن فرزندانتان با خیالی آسوده به آنها واقعا سخت است. از همین‌رو آکادمی موسیقی ریتم آوا تلاش کرده تا با گرد هم آوردن بهترین اساتید ارف و بلز در کنار هم شرایطی را مهیا کند تا کودکان در بهترین حالت خود موسیقی را فراگیرند و به آرامش برسند.

هزینه کلاس ارف کودکان

وقتی صحبت از حضور در دوره های ارف می‌شود. یکی از سوالاتی که از جانب والدین مطرح می‌شود؛ هزینه کلاس ارف کودکان است. باید بگوییم هر چند هزینه ها آن هم در دنیای پرهزینه امروزی بحث مهمی به حساب می آید اما زمانی که به آرامش درونی و روحی فرزندتان فکر می کنید تا حد امکان تلاش کنید که مبحث هزینه ها را به آخرین بخشی بفرستید که به آن فکر می کنید.

اما با این تفاسیر باز هم نمیتوان آن را نادیده گرفت. باید بگوییم که هزینه کلاس های ارف کودکان با توجه به این مسئله که در کلاس های گروهی یا خصوصی شرکت میکنید متفاوت است. از همین رو بهترین کسانی که میتوانند به شما در رابطه با هزینه ها کمک کنند، مشاوران آکادمی ریتم آوا هستند. پس به بخش تماس باما مراجعه کرده و با برقراری ارتباط تمامی سوالات و ابهاماتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده برطرف نمائید. مطمئن باشید که با آرامش و تمامی حواس پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

نظرات بازدیدکنندگان