واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

اولین ساز موسیقی جهان چه نام دارد

اولین ساز موسیقی جهان چه نام دارد

رسالت ما به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران آموزش موسیقی و اصول آن به شما عزیزان میباشد این مقاله مفید از آموزشگاه موسیقی ریتم آوا را از دست ندهید.

اولین ساز موسیقی دنیا

اکثر نظریه پردازان تاریخ موسیقی موافق این هستند که در چگونگی پیدایش ساز ، بدن انسان و زمین، اولین عوامل تاثیر گذار بودند.

اولین بار موسیقی در کدام کشور به وجود امد؟

ضربه زدن به اعضای مختلف بدن در قبایل اولیه مرسوم بوده است که بسیاری آن را نخستین ساز می دانستند.زدن به شکم در چین باستان رواج داشته است. دست زدن نیز جزء اولین صدای موسیقیایی بود که بشر آن را انجام می داد.

مطالعه کنید با دسته بندی و تاریخچه انواع سازهای پرطرفدار آشنا شوید

همچنین بشکن زدن در بعضی کتب تاریخی موسیقی از اولین ریتم های تولید شده توسط انسان به شمار می آید.از طرفی بسیاری معتقدند پای انسان اولین  ساز موسیقی در تاریخ بشر بوده.

اولیت ساز موسیقی

کوبیدن پا به زمین از ابتدایی ترین وسیله های ایجاد صدا می باشد. پایکوبی را بعضی افراد به دوران کشاورزی نسبت می دهند از این رو می توان ادعا کرد که پیدایش موسیقی در پایکوبی به حساب می آید نه در دست زدن.

مطالعه کنید با تاریخچه موسیقی در کشورهای مختلف آشنا شوید

چه انگیزه ای در بشر سبب تکامل ساز شد؟

بشر به تنهایی این توانایی را دارد که به تحرکات ناشی از هیجانات نظم دهد.تنها انسان می باشد که از احساس ریتمیک آگاهانه برخوردار است.

انسان اولیه اصلا اطلاعی نداشت که هرگاه بر زمین یا به اعضای بدن خود می زند، ریشه پیدایش ساز را شکل داده است.بدون شک زمان بسیاری طی شده تا پایکوبی و زدن به اعضای بدن به صورت آگاهانه برای ایجاد صوت استفاده شود. دست زدن معمولا بدون همراهی آواز غیر قابل تصور می باشد.

مرحله بعدی تکامل ساز، بهره گیری از طبیعت است.توجه به طبیعت موجب شناخت آن و شناخت طبیعت موجب می شود که از آنچه ملاحظه شده الگو بگیرد و از آن ها استفاده کند.فلوت استخوانی به ساز های بادی شکل و شمایل می دهد. لولة چوبی مخصوص علامت دادن، جدا ساز های برنجی به شمار می آید.

بشر با اختراع سازهای موسیقی از نواهایی که در ذهن او حالت خوشایند و دلپذیر ایجاد می‌ کرد، تقلید کرده و همواره در مسیر تکامل آن قدم برداشته ‌است.درست است که هر وسیله ‌ای را که صدایی تولید کند می‌توان ساز دانست ولی در این مقاله منظور از ساز ادواتی هستند که فقط برای اجرای موسیقی ساخته شده اند.قدیمی‌ ترین وسیله تولید موسیقی صدای انسان است. بعد از آن شاید سازهای کوبه ای و سپس سازهای بادی بیشترین قدمت را دارند.

یک تکه استخوان سوراخ شده مربوط به دوره انسان های اولیه قدیمی‌ترینساز بادی کشف ‌شده می‌ دانند.

برخی آلات موسیقی

  • نی: از قـدیمی ترین ها می باشد و شامل لوله استوانه که دارای هـفت بـند و شش گـره می باشد. نی از دستة سازهـای محـلی و تـقـریـبا در تمام ایران رایج است.
  • سرنا: ساز دیگـری از خانوادة سازهای بادی است که در تـمامی نقاط ایران رایج است. در ایران این ساز به هـمراه دهل و نقاره نواخـته می‌شود.
  • کرنا: ساز قدیمی و تاریخی می باشد که در اکثر استان های ایران اجرا می ‌شود. مهـمترین کرناهـا، کرنای گیلان و مشهد است.
  • کمانچه: یکی دیگر از قـدیمی ترین سازها، کمانچه می باشد که  اولین شمایل از ویولون امروزی می باشد. این ساز، هم نـقـش تک نواز و هم نقش هـمـنواز را به خوبی و زیبایی اجرا می کند.
  • بربط: سازی از خانواده سازهای رشته‌ای مفـید می باشد. ساخـتمان و شکل ظاهری این ساز شـبـیه گـلابی است که از درازا به دو نـیم شده باشد.

نظرات بازدیدکنندگان