واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

بهترین روش یادگیری تار

بهترین روش یادگیری تار

تار ساز زهی سنتی ایران

تار از گذشته در ایران علاقه‌مندان متعددی داشته و هنوز نیز به همین صورت است. اما بهترین روش یادگیری تار را می‌توان بر اساس شرایط آموزش انتخاب کرد. برای اینکه یک ساز موسیقی را فرا بگیرید و بتوانید توسط آن ساز بنوازید قطعاً نیاز به آموزش دارید. روش‌های متعددی نیز برای آموزش ساز تار وجود دارد که شما قادر به استفاده از این روش‌ها برای آموزش خود هستید. اما باید دقت داشته باشید شرایط شما نیز باید با آن روش آموزشی سازگار باشد تا بتوان آن روش را بهترین روش برای شما دانست. ریتم آوا یکی از مراکز آموزش موسیقی است که قادرید تا در این مجموعه به طریق متفاوت این ساز سنتی ایرانی را بیاموزید. این بسیار مهم است که شما دوست دارید در چه شرایطی این ساز را فرا بگیرید و متناسب با این شرایط نوع و روش آموزشی را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا با روش‌های متفاوت آموزشی آشنا شوید.

به نظر خودتان بهترین روش یادگیری تار چیست؟

خود شما نیز باید در این رابطه فکر کنید که واقعاً بهترین روش یادگیری تار چیست؟ باید دقت داشته باشید تا که در ذهن خودتان ایده آل‌ترین روش کدام روش است؟ ابتدا باید این سؤال را در ذهن خودتان بیاورید که شما با توجه به روش‌هایی که وجود دارد مدام روش برای شما مناسب‌تر و ایده آل ‌تر است؟ این می‌تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا که به پاسخ درست این سؤال برسید. اما واقعاً پاسخ این سؤال چیست؟ واقعاً بهترین روش آموزش چیست؟

اگر در ذهنتان شرایط خودتان را مورد بررسی قرار دهید و با مقابل قرار دادن شرایطی که آن روش آموزشی دارد به تحلیل بپردازید می‌توانید به پاسخ بسیار نزدیک شوید. اما ما قصد داریم تا که برخی از این روش‌ها و نحوه آموزش آن‌ها را برای شما ارائه دهیم تا با اطلاعات بیشتری به تحلیل و بررسی این سؤال بپردازید. ما می‌خواهیم تا که شما با اطلاعات بیشتری به پاسخ برسید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا بهترین روش یادگیری تار ثبت‌نام در ریتم آوا است؟

قطعاً با آموزشگاه‌های موسیقی حتی به میزان بسیار کم آشنایی دارید. اما این زود است که بگوییم ثبت‌نام در کلاس‌های ریتم اوا بهترین روش یادگیری تار است. باید بگوییم که ما همیشه سعی داشته‌اید تا با در نظر گرفتن ایده آل‌ترین شرایط مورد نیاز علاقه‌مندان و هنرجویان این شرایط را فراهم کنیم تا هم جذب بیشتری هنرجو داشته باشیم هم خروجی آموزشگاه در سطح بسیار بالایی باشد. این در حقیقت می‌تواند به ما کمک کند تا کارنامه بهتری را به ثبت برسانیم. اما باید بگوییم که شما هم قادر به ثبت‌نام در کلاس خصوصی و هم عمومی هستید. شرایط کلاس عمومی برخلاف تصوراتی که اغلب علاقه‌مندان به این ساز دارند دارای مفاهیم بسیار کلیدی است و یادگیری تک‌تک هنرجویان برای اساتید و مدرسین بسیار حائز اهمیت است. از همین جهت ما یک فیلتر بر سر راه انتخاب اساتید می‌گذاریم که آن‌ها به این موضوع اهمیت بدهند در غیر این صورت این همکاری تداومی نخواهد داشت.

اما کلاس خصوصی نیز که به‌صورت حضوری در آموزشگاه برگزار می‌گردد بسیار ایده آل است و می‌توانید این روش را نیز انتخاب کنید. قطعاً اختصاص یک استاد در یک زمان مشخص برای شما می‌تواند بسیار سودمند باشد و باعث یادگیری شما به میزان بسیار بالایی باشد.س قطعاً خطایابی به‌صورت بسیار خوبی انجام خواهد شد و زمان صرفاً به شما اختصاص دارد. یک تفاوت که در کلاس عمومی با خصوصی وجود دارد این است که شاید زمان کافی برای شما در کلاس عمومی اختصاص پیدا نکند و در حقیقت زمان به‌صورت تنظیم تقسیم نشود. اما در کلاس خصوصی این‌گونه نیست و شما قادر هستید تا که تمام و کمال از وقت اختصاص داده شده به شما استفاده کنید.

کلاس خصوصی حضوری بهترین روش یادگیری تار

اگر بخواهیم بهترین روش یادگیری تار را بدون هیچ تعارفی بیان کنیم می‌توان کلاس خصوصی حضوری را انتخاب کرد. اما این بسته به شرایطی متفاوت است و بهترین نوع آن برگزاری در آموزشگاه است چرا که امکانات کافی در مجموعه وجود دارد و می‌توان به بهترین صورت ممکن این ساز را فراگرفت. برخی نیز استاد خصوصی می‌گیرند و در منزل خودشان این ساز را فرا می‌گیرند که این کار مشکلات و ایرادات خودش را دارد.

ابتدا باید بگوییم که اساتیدی که انتخاب می‌کنید باید از یک فیلتر ارزشیابی رد شده باشند تا مناسب برای تدریس باشند. برای مثال آموزشگاه ریتم آوا با توجه به سابقه بالایی که در آموزش موسیقی دارد اساتیدی را صرفاً برای آموزش برمی‌گزیند که از فیلترهایی مانند قدرت تدریس و تجربه کافی برخوردار باشند و اساساً اغلب اساتید از شناخته‌شده‌ترین اساتید برجسته کشوری هستند.

شما باید دقت داشته باشید که هر آموزشگاهی برای این کار مناسب نیست و اساتیدی که به‌صورت خصوصی و بدون دارا بودن یک سازمان به آموزش می‌پردازند گزینه مناسبی نیستند و باید در انتخاب آن‌ها بسیار دقیق باشید و همین موضوع باعث شده تا که انتخاب آموزشگاه برای بسیاری از علاقه‌مندان به ساز تار مناسب‌تر به نظر برسد و دارای ریسک پایین‌تر و شرایط ایده آل‌تری است.

انتخاب بهترین روش یادگیری تار بر اساس شرایط

به شما گفتیم که بهترین روش یادگیری تار باید بر اساساً شرایط شما باشد اما گفتیم که مواردی را بیان خواهیم کرد تا با توجه به این موارد گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اولین روش که بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته را می‌توان آموزش به‌صورت حضوری در کلاس‌های عمومی دانست. این روش علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و چون به نسبت از کلاس خصوصی هزینه کمتری دارد هنرجویان بیشتری این روش را انتخاب می‌کنند.

دومین روش کلاس حضوری به‌صورت خصوصی است که می‌تواند هم توسط آموزشگاه برگزار شود و هم اساتید خصوصی متفاوت. این روش نیاز به اهمیت بسیار زیادی دارد و در حقیقت استاد بیشتری تأثیر را در یادگیری دارد و اگر تمام شرایط آموزش فراهم باشد می‌توان این روش را به عنوان بهترین انتخاب کرد.

روش دیگری که بیشتر برای یادگیری مبتدی استفاده می‌شود، یادگیری به‌صورت تصویری و آفلاین است که به‌صورت پکیج آموزشی به فروش می‌رسد. این پکیج‌ها گاهاً به‌صورت رایگان نیز ارائه می‌شود اما انتخاب ایده آلی برای آموزش حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

آموزش آنلاین نیز آخرین روش است که می‌توان انتخاب کرد. این روش دارای معایب و مزایایی است که برای بسیاری از افراد ایده آل و برای بسیاری از آموزش تصویری و آفلاین نیز بی‌نتیجه‌تر است. استاد و پشتیبانی مهم‌ترین نکاتی است که در کلاس آفلاین باید به آن توجه شود.

با اشراف کامل بر شرایط باید به بررسی و تحلیل بپردازید تا که قادر به تشخیص بهترین روش یادگیری تار باشید...

نظرات بازدیدکنندگان