واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

بهترین سن برای آموزش موسیقی به کودکان چه سنی است

بهترین سن برای آموزش موسیقی به کودکان چه سنی است

بهترین سن یادگیری موسیقی به کودکان

بهترین سن برای آموختن موسیقی به کودکان  از سن ۶ سالگی به بعد می باشد و اگر پیش از این زمان باشد به گفته اساتید این هنر، احتمال دارد استعداد کودک در زمینه موسیقی برای همیشه از بین برود. همچنین اساتید موسیقی توصیه می کنند که کلاس های آموزش موسیقی کودک در ۲ و ۳ سال ابتدای یادگیری آن ها نباید فشرده باشد، چرا که سختی نواختن انواع سازها ممکن است، کودک را از ادامه یادگیری ساز دلسرد و ناامید سازد.

آموشگاه های موسیقی بر این باورند که یادگیری بعضی از سازهای موسیقی باعث بالا رفتن میزان هوش و قدرت ذهن کودکان هم می شود.

آموزش موسیقی به کودکان از سن 6 سالگی میتوان آغاز کرد . آموزشگاه ریتم آوا به عنوان  بهترین آموشگاه موسیقی کودکان در تهران با بهترین اساتید یک مرجع و آموزشگاه تخصصی برای آموزش موسیقی به کودکان میباشد.همینک با شماره های موجود در سایت برای مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری موسیقی کودک ارف

نواختن سازهای مختلف موسیقی  توسط کودکان علاوه بر این که سبب سرگرمی و قدرت مندساختن کودک در نواختن انواع ساز میشود، با یادگیری ساز مثل گیتار، باعث بالا رفتن  IQ و قوی کردن ذهن کودکان میشود.
که این نتایج ، سال ۲۰۰۴ در تحقیقات انجام شده در کشور کانادا به اثبات رسید. در ادامه  بخش با روش آموزش موسیقی به کودکان و  نوع ساز مناسب برای شروع ساز زدن کودک آشنا می شوید.

نکات و اصول آموزش موسیقی به کودکان 

در طی فرآیند یادگیری موسیقی کودک به نکات زیر توجه کنید:

  1.  آموزش موسیقی به کودکان توسط والدین همزمان با کودک، تاثیرگذاری یادگیری کودک را چندین برابر می کند.چه خوب است شما نیز با انتخاب یک ساز و به ویژه ساز انتخابی فرزندتان با آنها همراه باشید .

  2.  صبر کنید تا کودکان شما برای یادگیری آماده شوند 
  3.  در آغاز هر نوع فشار و اجباری  برای آموزش موسیقی به کودکان و تمرین را از روی فرزندتان بردارید.با مجبور کردن کودک به چند ساعت تمرین در روز و یادگیری موسیقی برای کودکان ، تنها عشق او به موسیقی از بین می رود. اوایل آموزش به کودک خود اجازه دهید تا هر زمان که تمایل دارد شروع به تمرین کند. در ابتدا آموزش موسیقی به کودکان با 10 دقیقه در روز شروع کنید و سپس این زمان را آهسته آهسته افزایش دهید. حتما توجه داشته باشید که زمان تمرین، مناسب با توان ذهنی کودک در تمرکز به موضوع مورد نظر باشد.
  4. تا حد امکان تلاش  کنید موسیقی را برای کودک خود بسیار  سرگرم کننده سازید. مثلا اگر شما در حال ساز زدن  و نواختن موسیقی هستید، از او نیز بخواهید با توجه به توانایی­هایش با شما شروع به نواختن موسیقی کند  کند.
  5.  مطمئن شوید که کودک­تان شما با مربی خودشان راحت باشند و او را دوست داشته باشند و به او علاقمند باشند . 
  6.  برای کودک خود شرایطی را به وجود بیاورید که بتواند در مقابل دیگران هم ساز خودش را بیرون آورد تا آن را بنوازد.نوازندگی کودکان در مقابل افراد ناشناس،  کمک می­ کند بر استرس اجرا غلبه شود و اعتماد به نفس لازم را برای اجراهای بعدی و شکوفایی استعدادهایش داشته باشد.
  7.  آهنگ­های ساده­ مورد علاقه کودک­تان را پیدا کنید و روزانه در شنیدن و یادگیری  این آهنگ­ها با او همراه شوید. و او را تشویق کنید تا آنها را بنوازد و یا آن آهنگ ها را از او بخواهید تا برای شما یاد گرفته تا اجرا نماید.

مطالعه کنید هدف از آموزش موسیقی به کودک چیست

تازه ترین روش ها یادگیری موسیقی برای کودک

از جدیدترین روش های استفاده شده در دنیا برای آموزش موسیقی به کودکان این است که شکل  نت های موسیقی را بر روی اسباب بازی های کودک نقاشی می کنند، تا علاوه بر این که راحت تر نت های   هر ساز را یاد بگیرند، همچنین در کنار یادگیری ساز زمینه ای برای سرگرمی و تفریح  کودک نیز فراهم شود. که چند نمونه از این روش ها عبارت اند از:

  1. - نوشتن نت بر روی توپ پینگ پونگ
  2. - قرار دادن نت درون تخم مرغ شانسی
  3. - آموزش از طریق فلش کارت موسیقی
  4. - استفاده از دومینوی موسیقی

با سال ها تجربه­ آموزش و برگزاری کارگاه ها و کنسرت های گروهی کودکان به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی کودکان تهران در 5 سال قبل شناخته شده و در این راه مقام برتر آموزش موسیقی به کودکان را دارد . 

ما اعتقاد داریم که با کنجکاوی سازنده­ کودکان و واکنش ­های طبیعی و ذاتی­شان می­ توان توانایی خلاقانه کودک را پرورش داد تا بتواند با کسب خودباوری بر ساخت مایه­ های موسیقی تسلط یابد.

در دوره­ تدریس ارف کودکان «ارف-شول ورک» در ابتدا به آنها آوازخوانی و توانایی گوش کردن و بازخوانی دقیق الگوهای ملودیک را آموزش می ­دهیم. آموزش ریتم های بدنی یا بدن ضرب­ها برای همراهی شعرهای قافیه دار، آواز ها و بازی­ها، مرحله­ ی بعدی آموزش در کلاس­ها و کارگاه هاست.

در قدم بعد حرکت های ایمایی بابدن، حرکت­های خلاق و البته حرکات موزون را به صورت گروهی یاد می گیرند. همراهی همزمان جزییات توضیح داده شده با سازهای مربوط، گام بعدی آموزش اساتید است.

در این میان کودکان با اسامی نت­ ها و شکل الفبایی آن ها، شکل نت­ها (گرد و سیاه و سفید وچنگ و…) مفهوم میزان و خط میزان، دیکته ریتم ، کلید سل و خط موسیقی ،جایگاه نت­ها در خط موسیقی، میزان­های ساده و ترکیبی، مفهوم دیز وبمل، رقص­های سه ضربی و چهار ضربی، سازشناسی(معرفی سازهای ایرانی و جهانی )، آمادگی برای اجرا و نواختن فلوت ریکوردر آشنا می ­شوند و به راحتی آنها را می آموزند.

همچنین ما اعتقاد داریم آموزش اجرای موسیقی کودکان در جمع و هم­ نوازی با سایر سازها‍ تاثیر مثبتی بر احساس لذت کودک گذاشته و مقدمه ای برای بالا بردن اعتماد به نفس او برای نواختن و خواندن آهنگ­های دلخواه بین خانواده و دوستان است.

شما می­ توانید در اولین فرصت با آموزشگاه موسیقی کودکان در تهران  ( ریتم آوا)  تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر مشاوره­ تلفنی، شما را راهنمایی می کنند تا بدون پرداخت هزینه بتوانید به همراه فرزندانتان از فرصت جلسه­ های آشنایی با اساتید و کارگاه بهره مند شوید و با آشنایی بیشتر با فضای آموزشگاه در تصمیم و انتخاب خود برای آموزش موسیقی کودکانمطمئن تر قدم بردارید.

نظرات بازدیدکنندگان