واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

بهترین سن شروع پیانو

بهترین سن شروع پیانو

خانواده هایی که قصد دارند فرزند خود را به یادگیری موسیقی راهنمایی کنند، آنها را تشویق و به سمت مسیری هدایت می‌کنند که زندگی آنها را از جهات مختلف غنی میکند. یادگیری و مطالعه موسیقی باعث نظم ، هماهنگی دست و چشم و افزایش قدرت درک و یادگیری افراد می‌شود و همچنین باعث ایجاد مهارتی می‌شود که هم برای نوازنده و هم کسی که به موسیقی گوش می‌دهد شادی بخش باشد. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین سن شروع یادگیری پیانو و قواعد و نکات مهم آن صحبت کنیم.

بهترین سن یادگیری پیانو به عوامل مختلفی بستگی دارد. در آموزشگاه موسیقی ریتم اوا از کودکان تست اولیه گرفته می‌شود تا میزان علاقه آنها به سبک موسیقی و همچنین میزان استعداد آنها را بسنجند و با توجه به آن در کلاس های آموزشی مورد نظرشان ثبت نام می‌شوند. باتوجه به رده سنی کودکان در کلاس های جداگانه قرار می‌گیرند و همجنین شیوه تدریس جداگانه ای دارند. در کل برای یادگیری پیانو نمی‌توان سن دقیقی را مشخص کرد، برای مثال بعضی از کودکان از سه سالگی شروع به یادگیری پیانو کرده‌اند که این بسیار نادر است و اکثر کودکان از سن یازده،دوازده سالگی می‌تواند به یادگیری پیانو بپردازند.

اگر به موسیقی علاقه دارید و قصد دارید در کلاس های یادگیری پیانو یا هر ساز دیگر شرکت کنید میتوانید با مراجعه به سایت ریتم آوا شرایط ثبت نام در کلاس ها را مطالعه کرده و به راحتی در کلاس های آموزشگاه ریتم آوا ثبت نام کرده و موسیقی را از پایه به صورت قوی یاد بگیرید و در آن مهارت کسب کنید.

مشاهده کنید » ثبت نام کلاس پیانو

مهمترین عوامل یادگیری پیانو و بهترین سن شروع یادگیری پیانو

از مهمترین عوامل یادگیری ساز پیانو تمرین و آموزش مستمر است. تمرین زیاد در یادگیری موسیقی پیانو تاثیر خیلی زیادی دارد ، به همین دلیل استادان همیشه به شاگر های خود توصیه می‌کنند که روزانه حداقل نیم‌ ساعت موسیقی را تمرین کنند تا در آن مهارت پیدا کنند. تمرین های مدام برای هنرجو ها به یک عادت روزمره تبدیل می‌شود و باعث پیشرفت آنها می‌شود.

از سوی دیگر بهتر آست که کلاس های آموزش پیانو بع صورت پیوسته باشد و بین آنها فاصله نیوفتد، زیرا این فاصله های بین آموزش بیشترین ضربه را به هنرجو می‌زند و از سوی دیگر باعث طولانی شدن کلاس ها تا چندین سال می‌شود. توجه داشته باشید که اگر پیشرفتی هم در خود ندیدید کلاس ها را رها نکنید چرا که بازگشت به کلاس ها برای شما سخت تر خواهد شد و باعث افت شما در یادگیری پیانو می‌شود.

پیش نیاز های یادگیری پیانو

اگر به این فکر هستید که بهترین سن برای شروع پیانو چه سنی است، باید بدانید که سن معینی برای آن وجود ندارد و به توانایی و علاقه افراد بستگی دارد. از مهمترین پیش نیاز هایی که در دوره های آموزشی به شما یاد داده می‌شود عبارت اند از فهم و درک ریتم ها، توانایی شناخت نت ها و تفکیک اسم های اصلی و یا لاتین، شناخت زمانبندی نت ها در موسیقی و از همه مهمتر علاقه به موسیقی و یادگیری آن است. مواردی که ذکر شد باعث می‌شود که روند آموزشی بهتر و اصولی پیش برود و همچنین باعث افزایش علاقه هنرجو به موسیقی  و ادامه آن می‌شود.

دوره های آموزشی علاقه به یاد دادن موسیقی به هنرجو ها ، بر اساس علاقه مندی آنها نیز اجرا می‌گردد. به همین دلیل بهتر از قبل از شروع کلاس ها با مشاوران آموزش موسیقی صحبت کرده و با آنها مشورت کنید و بعد برای کلاس های پیانو برنامه ریزی نمایید.

نظرات بازدیدکنندگان