واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

تست انتخاب ساز

تست انتخاب ساز

بدون انجام تست انتخاب ساز، با خودشناسی، ساز مورد علاقه تان را پیدا کنید!

سالهاست که روی آوردن به یادگیری انواع ساز ها و آلات موسیقی در بین افراد مخصوصا بین نوجوان ها بسیار زیاد شده است و اکثراً علاقه دارند تا وارد دنیای نوازندگی و موسیقی شوند پس باید در مرحله اول بتوانند سازی که با روحیات آنها سازگار است و باعث آرامش شان می شود را تشحیص دهند و سپس به یادگیری این ساز مشغول شوند. در این بین مشکل اصلی در انتخاب ساز شاید تنوع زیاد ساز هاست به طوری که برای انتخاب یک ساز بین این همه ستز در جهان دچار سردرگمی و کلافگی خواهید شد. با ریتم آوا همراه باشید تا بتوانید بدون انجام تست انتخاب ساز و از طریق روانشناسی و خود شناسی به ساز مورد علاقه تان پی ببرید.

چطور یک ساز موسیقی را انتخاب کنیم و از کجا بفهمیم به چه سازی از همه بیشتر علاقه داریم؟

چند فاکتور مهم فاکتور مهم که قبل از انتخاب ساز مورد نظرتان باید به آن توجه کنید را در ادامه باهم بررسی می کنیم.

سوال اولی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا واقعا به موسیقی و فراگیری ساز علاقه دارید؟

ممکن است با دیدن نوازندگان حرفه ای در فیلم ها و یا ارکستر های بزرگ و اجراهای خارق العاده فکر کنید که بله این همان سازی است که میخواهم نواختنش را فرا بگیرم ولی همینکه صدای آن ساز را از نزدیک میشنوید پشیمان می شوید. پس اگر می خواهید پی ببرید که به چه سازی علاقه دارید باید صدای سازی که مد نظر دارید را در همه حال دوست داشته باشید پس بهترین و درست ترین کار این است که به انواع کنسرت های موسیقی و یا به کلاس های تئوری موسیقی بروید و از نزدیک با موسیقی و دنیای سازها آشنا شوید و آگاهی خودتان را در این زمینه بالا ببرید. همچنین لازم است که صدای انواع ساز را از فاصله کاملاً نزدیک بشنوید، زیرل  صدای سازی که از  تلویزیون یا رادیو پخش می شود، صدای طبیعی ساز نیست. برای اینکه بتوانید بدون انجام تست انتخاب ساز و هدر دادن وقت، سازتان را انتخاب کنید با آموزشگاه موسیقی ریتم آوا همراه باشید.

سوال دومی که باید از خودتان بپرسید این است که در بین سبک های موسیقی به کدام بیشتر سبک بیشتر از همه علاقه دارید؟

آگاهی از اینکه  به کدام سبک یا سبک ها موسیقی علاقه دارید می تواند تا حد زیاری کمکتان کند، زیرا که امروزه در بین سبک های مختلف موسیقی همانند سازها تنوع بسیار بالاست، مثلا شما ممکن است به ساز هایی در زمینه سبک های موسیقی ایرانی که شامل ژانرهای سنتی و کلاسیک است و یا ساز هایی در  سبک هایی نظیر پاپ، رپ و جاز را بپسندید. ممکن اسن شما از سازی خوشتان بیاید که همه سبک هارا پوشش دهد و سبک های کلاسیک، پاپ، جز و راک و موسیقی های ملی هر کشوری را بتوان با آن نواخت. بنابراین انتخاب ساز با در نظر گرفتن سبک موسیقی مورد علاقه خودتان می تواند این تصمیم گیری را تا حدی برای شما راحت تر کند. برای اینکه بتوانید بدون انجام تست انتخاب ساز و هدر دادن وقت، سازتان را انتخاب کنید با آموزشگاه موسیقی ریتم آوا همراه باشید.

سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که دوست دارید ساز شما چه مشخصه هایی داشته باشد؟

برخی از افراد موسیقی دوست هستند که به صدای ساز خیلی اهمیت می دهند و در پی سازی با صدایی منحصر به فرد و دلنشین هستند. در مقابل گروه دیگری هنرآموز وجود دارد که دنبال سازی هست که حمل و نقل راحتی داشته باشد تا بتواند سازش را با خود هر جایی که دوست داشت ببرند، مثلا ساز گیتار، تار و انواع مختلف ساز های دهنی که از نوع سازهایی با قابلیت حمل آسان هستند. برای تشخیص شاز مورد علاقه تان بدون انجام تست انتخاب ساز، با ریتم آوا همراه باشید.

آشنا شدن با انواع سازهای موسیقی می تواند به شما کمک کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

بعد از آگاهی از فاکتورهای مهمی که پیش تر به آن ها اشاره شد، شما باید  بدانید چه سازی را می خواهید انتخاب کنید و این کار بستگی به میزان شناخت شما از سازهای متنوع است که در ادامه متن می خواهیم شما را با  خانواده ساز ها آشنا کنیم، با ریتم آوا همراه باشید.

سازهای زهی:

سازهای زهی در واقع سازهایی هستند که به خوبی  قادرند با سازهای دیگر هماهنگ شوند و از بین این گروه می توان به ساز ویولون، ویولون سل، گیتار و سازهایی مثل تار و سنتور اشاره کرد. نکته مهمی که در خصوص این نوع سازها باید بدان توجه کنید این است که برای فراگیری آن ها به دلیل اینکه دوره ی آموزشی طولانی ای را باید سپری کنید، باید صبر را سر لوحه کار خود قرار دهید. برای اینکه بتوانید بدون انجام تست انتخاب ساز و هدر دادن وقت، سازتان را انتخاب کنید با آموزشگاه موسیقی ریتم آوا همراه باشید.

سازهای صفحه کلیدی:

پیانو و ارگ در این خانواده قرار گرفته اند. نواختن این ساز ها کمک می کند تا شما بتوانید درک بهتری از موسیقی داشته باشید. مزیت اصلی در یادگیری ساز پیانو در این است که در هر سنی که باشید می توانید آن را بیاموزید و بنوازید و اینکه بعد از یادگیری آن حتی قادر خواهید بود برخی سازهای دیگر نظیر ارگ، سینتی سایزر، هارمونیوم را نیز با کمی تمرین به مجموعه سازهایی که بلد هستید بیافزایید.

 

سازهای کوبه ای – ضربه ای:

اگر نمی دانید که این ساز ها چیستند باید بگوییم که وظیفه این نوع سازها، ایجاد ضرب آهنگ یا همان ریتم است این ساز ها قادرند به شما انرژی و لذت زیادی ببخشند، سازهایی نظیر درام، بانگو، هنگ درام، دف، تنبک، دایره و … از سازهای کوبه ای معروف و پر طرفدار هستند. نکته مهم درباره ی این نوع سازها این است که برای انتخاب این ساز باید  قدرت و توانایی فیزیکی دست هایتان بالا باشد، یعنی این که باید برای ضربه زدن دست های قوی و قدرتمندی داشته باشید.

سازهای بادی:

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساز های بادی از پرطرفدار ترین آلات موسیقی در بین انواع مختلف سازها هستند. چرا که این نوع سازها با توجه به سایزشان، معمولاً حمل و نقل شان آسان است، اغلب به شدت جمع وجور هستند و حتی جیب هم ممکن اسن به راحتی جا شوند! مهمترین نکته ای که شما خواننده گرامی باید به آن توجه کنید این است که این سازها یادگیری سریع و راحت تری در مقایسه با سایر ساز ها دارند. از انواع سازهای بادی می توان به نی و فلوت، سازدهنی یا ساکسیفون اشاره کرد. مزیت دیگر و بسیار مهم این سازهای بادی ارزان قیمت بودن ‌شان است.

نظرات بازدیدکنندگان