واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

مدت زمان یادگیری پیانو

مدت زمان یادگیری پیانو

هر شخص که علاقه دارد پیانو بنوازد ابتدا سؤالی که برایش پیش می‌آید این است که مدت زمان یادگیری پیانو چقدر است؟ البته هر شخص آرزو دارد که در مدت زمان کوتاه‌تری بتواند به‌طور حرفه‌ای این ساز را بنوازد. پس ملزم به این است که در انتخاب خود اصولی را رعایت کند تا مدت زمان یادگیری پیانو را تا حد امکان کاهش دهد. اما موضوعی که در رابطه با این ساز از موسیقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که چه چیز‌هایی می‌تواند باعث کاهش این دوره شود در حالی که مفاهیم به‌طورکلی فرا گرفته شود؟

این بسیار مهم است که باید در رابطه با آن مواردی بیان شود. اما اگر هنرجو قادر باشد تمامی موارد تأثیرگذار در رابطه با یادگیری پیانو رعایت کند قطعاً زمان کوتاه‌تری را لازم است تا که صرف کند. سعی کنید در انتخاب مرکز آموزش دقت بیشتری داشته باشید. این می‌تواند برای شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. در حقیقت انتخاب مرکز آموزش بیشترین تأثیر را بر کوتاه‌تر کردن دوره یادگیری دارد.

مدت زمان یادگیری پیانو در ریتم آوا

تأثیرگذاری آموزشگاه در مدت زمان یادگیری پیانو بسیار زیاد است. چرا که اگر آموزشگاه شرایط ایده آلی را داشته باشد می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری مفاهیم نواختن این ساز را به هنرجو منتقل کند. آموزشگاه ریتم آوا با ایجاد شرایط و امکانات آموزشی با کیفیت در سطح بالا قصد دارد تا این زمان را به حداقل زمان ممکن برساند. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن با استفاده از روش‌های آموزشی آموزشگاه ریتم آوا پیانو را به صورت حرفه‌ای فرا بگیرید.

این آموزشگاه با بیش از 10 سال تجربه در آموزش انواع سازهای موسیقی با استفاده از امکانات و اساتید مجرب از سری آموزشگاه‌های مطرح و به نام تهران محسوب می‌شود. اساتید و بزرگان زیادی از موسیقی کشور در این آموزشگاه سازها و موسیقی‌های متفاوتی را آموزش می‌دهند که باعث می‌شود شما اعتماد بیشتری به این مجموعه داشته باشید.

آموزشگاه ریتم آوا در پاسداران واقع شده است و شرایط بسیار خوبی برای علاقه‌مندانی است که قصد یادگیری این ساز را دارند. چرا که این خیابان به منظور استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار سرراست است و همچنین شرایط امنیت آن‌ها نیز تأمین است.

عوامل تأثیرگذار در مدت زمان یادگیری پیانو

گفتیم که آموزشگاه در مدت زمان یادگیری پیانو تأثیر بسزایی دارد اما این را نیز در نظر داشته باشید که عواملی که در آموزشگاه است باعث این تأثیرگذاری می‌شود و عوامل دیگری نیز وجود دارد که بسته به خود شخص می‌باشد. ابتدا در رابطه با عوامل تأثیرگذاری که به مرکز آموزش مرتبط است اشاره می‌کنیم:

آموزشگاه موسیقی باید دارای کادر و مدیریت قدرتمندی باشد. این باعث می‌شود تا هماهنگی‌های لازم، امکانات، تجهیزات آموزشی، برنامه آموزش و... با هماهنگی صحیح انجام بشود. در صورتی که کادر و مدیریت قدرت لازم را در انجام این کارها داشته باشند شما قادرید آموزشگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد شما باید دقت داشته باشید که آیا واقعاً امکانات و تجهیزات آموزشی در وضعیت ایده آل است یا خیر. اگرچه کادر مناسب به این امور توجه زیادی دارد اما این امکان نیز وجود دارد که شاید تجهیزات موجود با انتظارات شما در تضاد باشد و در کلاً فضای مجموعه و امکانات باب میل شما نباشد و همین باعث می‌شود تا شما نتوانید تمرکز لازم را در یادگیری این ساز داشته باشید و مدت زمان یادگیری‌تان زیاد بشود.

از کجا یادگیری پیانو را شروع کنم

استاد در آموزش مهم‌ترین مقوله است. اینکه بخواهید به صورت خصوصی استادی مجرب را بیابید قطعاً کمی سخت است و می‌تواند برای شما هزینه‌بر بوده و یا اینکه باعث شود افرادی که قدرت زیادی نیز در آموزش ندارند با گرفتن هزینه زیاد از شما مدت زمان زیادی را صرف کنند و آموزش اصولی را به شما ندهند. این نگرانی در آموزشگاه معتبر همانند ریتم آوا وجود ندارد چرا که اساتیدی در این دسته از مجموعه‌های آموزش موسیقی مشغول به آموزش می‌شوند که دارای سابقه درخشان باشند و از قدرت آموزش بالایی نیز برخوردار باشند.

اما روش آموزش می‌تواند متفاوت باشد. روش آموزش همیشه تأثیر بسیار زیادی در مدت زمان یادگیری پیانو و سایر سازهای موسیقی دارد و شما باید دقت داشته باشید که چه روشی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید. برای مثال شما در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا می‌توانید به صورت عمومی در خود آموزشگاه سر کلاس بروید. یا اینکه در مکان آموزشگاه به‌صورت خصوصی از استاد استفاده کنید. کلاس آنلاین نیز توسط ریتم آوا برگزار می‌شود و همچنین برخی با استفاده از پکیج‌ها آموزش آفلاین شروع به یادگیری یک ساز می‌کنند. حال شما بسته به نوع روش یادگیری مدت زمان متفاوتی را برای یادگیری نیاز دارید. اما کلاس خصوصی با استاد مناسب در آموزشگاه که امکانات آموزشی بسیار خوبی نیز داشته باشد می‌تواند زمان بسیار کمتری را به نسب سایر روش نیاز داشته باشد.

حال شما نیاز دارید که به این ساز علاقه داشته باشید و همچنین استعداد موسیقی در شما وجود داشته باشد. هرچه استعداد و علاقه شما بیشتر باشد قطعاً مدت زمان کمتری را صرف یادگیری خواهید کرد. تا حرفه‌ای شدن شما موارد زیادی تأثیرگذار هستند که استعداد و علاقه شما می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. البته این نیز قابل‌قبول است که استعداد کمتری داشته باشید و با تلاش استعدادتان شکوفا شود. تلاش زیاد می‌تواند باعث شود تا شما استعدادتان را بهتر و سریع‌تر تقویت کنید.

شما می‌توانید با تلاش زیاد و تمرین مداوم سرعت یادگیری‌تان را افزایش دهید. اگر که شما می‌خواهید در مدت زمان کوتاه‌تری به‌طور کامل پیانو را فرا بگیرید ملزم به تمرین پس از کلاس هستید. پس لازم است هر مفهوم و ریتم و اصولی را که استاد در کلاس تدریس می‌کند را پس از هر کلاس تمرین کنید تا در جلسه بعد نیز آماده باشید. این می‌تواند باعث افزایش سرعت یادگیری شما و همچنین به صورت حرفه‌ای به پیانو مسلط باشید.

نتیجه‌گیری نهایی

در هرکجای دنیا برای آموزش هر سازی نیاز است تا که در یک فضای آکادمیک قرار بگیرید و طبق اصول آموزشی یک سری مفاهیم توسط اساتید و مدرسین به شما منتقل شود. شما باید در انتخاب آن فضای آکادمیک، استاد، تجهیزات دقت داشته باشید. این در حالی است که شما دارای استعداد و علاقه در این زمینه باشید. تمرین نیز باید به‌طور مداوم توسط هنرجو انجام شود در صورت اینکه این موارد رعایت نشود قطعاً مدت زمان یادگیری پیانو و هر ساز دیگری می‌تواند طولانی‌تر شود.

نظرات بازدیدکنندگان