واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

موسیقی چیست

موسیقی چیست

در این مقاله در مورد درک موسیقی صحبت کردیم و واقعا اجزای موسیقی کدام ها هستند پس با این مقاله که آموزشگاه موسیقی ریتم آوا آن را نوشته است همراه باشید.

درک موسیقی چیست؟

ممکن است این سوال از نظر بعضی افراد مهم نباشد و فکر کنند می ‌دانند موسیقی چیست. اما در واقع فکر کردن به آنچه آسان می پنداریم همواره سبب کشف نکات تازه و درک بهتر می گردد.

  1. موسیقی صوت است.

صدا یا صوت توسط ارتعاش ایجاد می شود. ارتعاش می‌تواند توسط سیم و یا هوا به وجود آید.این ارتعاش به پرده گوش می خورد و شنیده می ‌شود. 

صوت موسیقی

  1. موسیقی دارای ملودی است.

قبل از این که ملودی را تعریف کنیم باید در مورد یکی  دیگر از ویژگی‌های صوت توضیح دهیم.صوت مانند هر موج دیگری دارای فرکانس است. یکای اندازه‌ گیری فرکانس هرتز است.

هر چقدر بسامد صدایی که شنیده می شود بیشتر باشد، صدایی که گوش ما می شنود کمتر است و هر چه بسامد پایین تر باشد، صدا بم ‌تر حس می ‌شود.موسیقی از کنار هم قرار گرفتن همین صداها ساخته می‌شود.

مطالعه کنید با تاریخچه موسیقی در کشورهای مختلف آشنا شوید

شما نت ‌های متفاوتی را می ‌نوازید اما آیا چیزی که شنیده می‌ شود همان موسیقی است؟اگر نت ‌های طوری یکی بعد از دیگری نواخته شود و یا این که طوری با هم ترکیب شوند که صدای زیبایی شنیده شود، آنچه شنیده می شود ملودی است.

  1. موسیقی موزون است.

بگذارید با مثالی تفاوت شعر کلاسیک با نثر را متوجه شویم؟ اصلی ترین تفاوت، موزون بود شعر است. اگر شما به مصرع یک بیت حرفی اضافه کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟ حس می ‌کنید چیزی خراب شده است.

  1. موسیقی دینامیک دارد.

از کمیت ‌های فیزیکی صوت، شدت آن است. هر چه شدت صوت بزرگتر باشد، صدایی که  شنیده می شود بلندتر احساس می ‌شود.ممکن است یکی از دلایلی که اجرای یک قطعه در موسیقی هیچ وقت تکراری نمی‌ همین باشد که حتی یک نوازنده یک قطعه را نمی ‌تواند دو بار دقیقا مثل هم اجرا نماید.

مطالعه کنید چگونه گوش موسیقی را تقویت کنیم

نظرات بازدیدکنندگان