واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

چگونه تئوری موسیقی را یاد بگیریم

چگونه تئوری موسیقی را یاد بگیریم

چگونه تئوری موسیقی را یاد بگیریم

اگر از اطرافیانتان بپرسید اکثرا می‌گویند که دوست دارند به یک ساز مسلط شوند و با نواختن آن آرامش و لذت را تجربه کنند. هر چند که بیشتر آن‌ها نمیدانند به چه سازی علاقمندند و برخی دیگر حتی نام سازها را نمی‌دانند چه برسد که بخواهید با آن‌ها در رابطه با نت‌ها و تئوری موسیقی صحبت کنید.

اما مسئله اینجاست که تئوری‌های موسیقی اهمیت بسیار زیادی در یادگیری یک ساز دارد. به شما کمک می‌کند تا نسبت به دنیای پهناور موسیقی آگاهی بیشتری بدست آورید. از همین‌رو در ادامه این مقاله توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری تئوری موسیقی

تئوری موسیقی چیست؟

مطالعه‌ای که به صورت علمی بر روی قواعد اصلی و پایه‌ای موسیقی صورت می‌گیرد را تئوری موسیقی گویند. به کسی که به بررسی این علم می‌پردازد نیز « تئوریسین» گفته می‌شود. این تئوری در طی سال‌ها تلاش توسط افرادی که در عرصه موسیقی مشغول بودند در گذشت قرن‌ها دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده تا به امروز که به دست ما رسیده است.

چیزی که ما امروز از تئوری موسیقی میبینیم درواقع تلاش این افراد در موسیقی است. نکته ای که در رابطه با این تئوری وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید؛ پیوند قوی‌ست که با اصول آهنگسازی و تنظیم به وجود آورده است. به نوعی؛ همچون یک ساختمان بزرگ که پایه‌های آن را تئوری‌های موسیقی ساخته‌اند. مطمئنا بدون وجود پایه، بنای سایر اجزا امکان‌پذیر نیست.

همه ما به این مسئله واقف هستیم که موسیقی یک زبان جهانی دارد و افراد با آگاهی از قواعد آن به هر زبانی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. جالب است که این زبان فارغ از رنگ پوست و نژاد و... در تمام دنیا قابل فهم است. چرا که هر کسی که بشنود میتواند با صدا ارتباط برقرار کند.

کلاس تئوری موسیقی چیست

با توضیحاتی که در قسمت فوق ارائه دادیم، میتوان درک کرد که بدون آگاهی از تئوری موسیقی نمیتوانید در این دنیای بی‌کران راه خود را پیدا کرده و به موفقیت برسید. از همین‌رو حضور در کلاس تئوری موسیقی اهمیت پیدا می‌کند. جنب‌وجوشی در شما شکل می‌گیرد؛ خصوصا زمانی که بدانید کلاسی در یکی از آکادمی‌های شهرتان وجود دارد که تئوری‌های موسیقی را آموزش می‌دهد.

مطمئنا درصدد آن هستید تا اطلاعاتی از آن دریافت کرده و سوالات و ابهاماتی که در ذهن‌تان ایجاد شده است را برطرف نمائید. باید به شما بگوییم که امروزه خصوصا در شهر تهران کلاس‌های متفاوتی در این زمینه راه‌اندازی شده که آکادمی موسیقی ریتم‌آوا نیز یکی از آموزشگاه‌های فعال در این حوزه می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تماس باما مراجعه نمائید.

کلاس تئوری موسیقی در تهران

همانطور که گفته شد موسیقی زبان بین‌المللی است و کمک می‌کند افراد فارغ از تمامی تفاوت‌هایی که دارند در کنار هم قرار گرفته و ارتباطی ناگسستنی را به وجود آورند. خوشبختانه آکادمی ریتم آوا با در همکاری تعداد از اساتید مجرب و کارآزموده خود شرایطی را فراهم آورده تا کلاس تئوری موسیقی در تهران را راه‌اندازی نماید. مطمئنا کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که به موسیقی علاقمند باشد و نداند که تئوری‌های موسیقی تا چه اندازه به آن‌ها در یادگیری مفاهیم کمک می‌کند و می‌تواند آن‌ها را به درجات عالی برساند.

چه بسا که خودشان در سازی حرفه‌ای شده و به عنوان استاد مشغول به فعالیت شوند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تماس باما، با اساتید فعال در حوزه تئوری‌ها صحبت کرده و هر ابهام و سوالی که به شما در رسیدن به موفقیت کمک می‌کند را مطرح نمائید. مطمئن باشید که اساتید آکادمی ریتم‌ آوا در کمال آرامش به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دوره تئوری موسیقی

بسیاری از افراد پس از اولین حضور در دوره تئوری موسیقی به این فکر می‌کنند که در چه مدتی میتوانند به تئوری‌های موجود مسلط شده و نتیجه دلخواه را حاصل کنند. باید بگوییم با توجه به تمرینات شما و سختکوشی و تلاشی که دارید این دوره میتواند متفاوت باشد. حضور در این دوره‌ها به شما کمک می‌کند تا نسبت به نت‌ها، نغمه، سازها، موسیقی سازی، آواز، موسیقی تک صدایی، موسیقی چند صدایی، ساز آرایی، تک نوازی و تک خوانی، هم نوازی و هم خوانی، آکورد، هارمونی و... آشنا شوید.

تدریس تئوری موسیقی

مسئله مهم دیگری که در زمان یادگیری تئوری موسیقی باید به آن توجه کنید؛ انتخاب استادی باتجربه و کارآزموده است. همانطور که میدانید تئوری‌های موسیقی پایه و اساس موسیقی به شمار می‌آیند و زمانی که نتوانید در آموختن پایه موفق عمل کنید مطمئنا نمیتوانید در این راه به موفقیت برسید. تنها کافیست یک آموزشگاه یا یک آکادمی موفق را برای آموزش پیدا کنید. در این صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که این مسیر نه تنها برای شما موفقیت آمیز بلکه لذت بخش نیز خواهد بود.

یادگیری تئوری موسیقی

برای اینکه بتوانید در یادگیری تئوری موسیقی موفق عمل کنید؛ باید به طور مداوم تمرین کنید. باید سختکوش باشید. هر چند حضور اساتید حرفه‌ای و باتجربه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. شما باید درک کنید تمرینات مداوم و تلاش روزانه شما در نهایت نتیجه‌ی دلخواه را برایتان به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان شما را با چگونگی یادگیری تئوری موسیقی آشنا کردیم. حال میدانید که در دوره تئوری‌ها چه چیزهایی به شما آموزش داده می‌شود و کدام یک آز آکادمی‌های موسیقی فعال در تهران میتواند نیاز شما را برآورده سازد و پایه شما را در آموزش موسیقی محکم بنا نماید. با این وجود اگر سوالی در ذهن‌تان ایجاد شده و ذهن‌تان را مشغول کرده، بخش تماس باما سایت ریتم آوا پاسخگوی تمامی آن‌هاست.

نظرات بازدیدکنندگان