واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

کلاس آموزش تمپو

کلاس آموزش تمپو

کلاس آموزش تمپو ، ممکن است سخت پیدا شود و یا در هر آموزشگاهی این ساز را به صورت حضوری  آموزش ندهند .

علاقمندان ممکن است زمان زیادی را صرف جستجوی آموزشگاه معتبر کنند و یا حتی آموزشگاه راپیدا کنند ولی کلاس آموزش تمپو را ارائه نداده باشند که این امر می تواند علاقمند به ساز تمپو را خسته کند .

چنانچه شما علاقمندان هم این مشکلات را دارید و از جستجوی آموزشگاه معتبری که کلاس آموزش تمپو را داشته باشد ، خسته شده اید می توانید به آموزشگاه موسیقی ریتم آوا مراجعه کنید .

کلاس آموزش تمپو در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

کلاس آموزش تمپو در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا به صورت حضوری و آنلاین ارائه داده می شود .

علاقمندان با بررسی شرایط زندگی شخصی شان می توانند نوع آموزش را انتخاب کنند تا تمامی افراد بتوانند به خواسته ها و علایق شان دست یابند و از نواختن ساز مورد نظرشان لذت ببرند .

همچنین ریتم آوا تلاش دارد تا بهترین نوع آموزش را داشته باشد که علاقمندان بتوانند با خیال آسوده از لحاظ آموزش ، در کلاس های حضوری شرکت نمایند .

ریتم آوا برای هیچ یک از کلاس ها ، محدودیت سنی قرار نداده است و همه ی علاقمندان اعم از آقایان و بانوان با هر رده سنی ای می توانند برای ثبت نام در کلاس آموزش تمپو اقدام نمایند .

آموزشگاه موسیقی ریتم آوا با به کارگیری بهترین اساتید و تدریس آن ها به شیوه های نوین و به روز شده ، این اطمینان را به هنرآموزان داده است که در حوزه ی ساز مورد نظرشان به موفقیت های چشمگیری دست یابند .

ساز تمپو

ساز تمپو از اعضای پوست صدا ها یا ممبرانوفون ها می باشد .

ساز های پوست صدا ساز هایی هستند که صدا از طریق ارتعاش پوست تولید می شود .

پوست صدا ها به دو دسته تقسیم می شوند :

  • پوست صدا های دوطرفه که دارای یک طرف باز و یک طرف بسته می باشند

مانند انواع دهل و طبل ها .

یک طرفه باز ها مانند داربوکا ، که مدل قدیمی آن از جنس سفال ، سرامیک و گاهی فلز  با پوست از جنس پوست بز است ولی در مدل های مدرن جنس آن از فلز با پوست های مصنوعی ( پلاستیک )است .

داربوکا با ریشه ی زبان عربی مصری به معنی ضربه زدن می باشد .این ساز در هزاران سال پیش در مناطق عربی منطقه بین النهرین و مصر باستان استفاده می شد .در ایران نیز از داربوکا استفاده می شود اما بیشترین استفاده از این ساز در نواحی جنوبی ایران می باشد .

با شباهتی که به تنبک دارد ولی شیوه نواختن و نوع صدای آن نیز کاملا متفاوت است .

در ایران تمپو ها اکثرا سفالی یا فلزی اند . نوع سفالی تمپو قدمت بیشتری دارد و از لحاظ کیفیت صدا نیز ، صدای بهتر و پخته تری به نسبت بقیه  دارد .

برای پوست تمپو ها نیز از انواع مختلفی استفاده می کنند که هر کدام از آن ها صدای خاص خود را دارد .

پوست ها به دو دسته تقسیم می شوند :

  • طبیعی مانند پوست ماهی و پوست بز .
  • مصنوعی مانند پوست شفاف و پلاستیک .

تفاوت تمپو عربی  و تمپو ترکی

تمپو در مناطق عربی و ترکی مورد استفاده قرار می گیرد .

این ساز در هر دو منطقه شکل ظاهری یکسانی دارد و تنها تفاون اصلی آن ها نحوه اجرا و پخش آن می باشد .

تکنیک های ویژه انگشت و نحوه ی اجرا ، ریتم و سبک موسیقی آن ها را از هم متفاوت می کند .

نکات مهم خرید ساز تمپو

ü     قیمت نقش مهمی در انتخاب هر سازی دارد . این تصور را از خود دور کنید که هر چقدر مبلغ بیشتری را پرداخت کنید ساز با کیفیتی را تحویل می گیرید چرا که با قیمت های کم  هم می توانید ساز های باکیفیت خوبی را تهیه نمایید .

ü     همانطور که بالاتر هم گفتیم تمپو ها دارای دو نوع می باشند که در تمپوی مدرن از پوست مصنوعی یا همان پلاستیک استفاده می شود و پیشنهاد ما به شما این است که اگر یک فرد مبتدی می باشید به سراغ خرید نمونه های پوست پلاستیکی بروید .

ü     طرح و شکل ظاهری تمپو ها هیچ تاثیری بر روی کیفیت صدای آن ندارد و تنها جنبه ی ظاهری دارد که نوازندگان حرفه ای و معروف از این دسته از ساز ها برای درخشیدن و زیبایی بیشتر استفاده می کنند .

ü     هنگام خرید تمپو حتما به پوست آن دقت کنید و بررسی های لازم را انجام دهید .

ü     توجه داشته باشید که هیچگونه زدگی و پارگی و حتی سوراخ روی پوست نباشد . به اتصال پوست به بدنه ساز نیز دقت کنید که نه خیلی سفت و نه شل باشد چرا که هر مورد می تواند تاثیر بدی  بر روی صدا بگذارد .

نکات نگهداری از ساز تمپو

ü     در نگهداری ساز دقت کنید . ساز را در رطوبت قرار ندهید چون ممکن است سبب زنگ زدگی شود ، پس همیشه ساز را درون هارد کیس بگذارید و کیسه های رطوبت گیر را درون آن قرار دهید .

ü     ساز را در ارتفاع قرار ندهید زیرا ممکن است ساز بیوفتد و آسیب جدی به ساز وارد شود .

ü     دمای محیط بر روی ساز تاثیر می گذارد اگر پوست ساز شما پلاستیک است از قرار دادن ساز در جلوی نور خورشید خودداری نمایید .

با توجه به نکات ذکر شده هم می توانید یک ساز خوب تهیه کنید و همچنین از آن به خوبی نگهداری کنید .

کلام آخر

کلاس های آموزشی ساز تمپو ممکن است به صورت حضوری در تهران سخت پیدا شود که آموزشگاه موسیقی ریتم آوا برای علاقمندان ساکن در استان تهران این امکان را فراهم کرده است که با آموزش اساتید برجسته ، علاقمندان ساز تمپو را به صورت حرفه ای آموزش ببینند .

علاقمندانی که در استان تهران نمی باشند هم می توانند با تهیه دوره های آموزشی آنلاین ، ساز تمپو را به صورت تخصصی آموزش ببینند .

 

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان