واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

کلاس آموزش سلفژ

کلاس آموزش سلفژ

تاکنون در رابطه با سلفژ چیزی شنیده‌اید؟ اگر در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنید مطمئنا میدانید که سلفژ دقیقا همان تکنیک آوازخوانی است. این روزها خوانندگان نوظهور بسیار زیادی را می‌بینیم که با هر نتی که میخوانند ما را به اوج میبرند و نهایت لذت را شامل حال می‌کنند. اگر در این دوران برای رسیدن به آرامش و یا از روی علاقمندی خواهان حضور در کلاس آموزش سلفژ هستید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری سلفژ

منظور از سلفژ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ چگونگی آموختن سلفژ برویم، بیایید کمی با این تکنیک آشنا شوید. همانطور که گفته شد؛ سلفژ نوعی کاربرد و تکنیک در آواز است که خواننده باید با توجه به نت های موسیقیایی نام هر نت را بخواند. موسیقی از هفت نت ساخته شده که هرکدام از آن‌ها صدای زیر و بم خاصی دارند و در هر مرحله موقعیتی خاص از خواننده را نشان می‌دهند.

کلاس آموزش آواز در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

البته نام کامل آن سلفژ سرایش است. شما زمانی که تلاش می‌کنید سلفژ را اجرا کنید درواقع در تلاشید تا به طور منظم و مداوم نت‌ها را بخوانید. در زمان رعایت این تکنیک شما باید نت‌ها را در زمان خاص خود به اجرا درآورید. البته سکوت‌هایی در کنار این نت‌ها وجود دارد که معنای خاصی داشته و بسیار پراهمیت است. سلفژ در این سکوت‌ها باید به طور صحیح و اصولی رعایت شوند.

به عبارت ساده‌تر: سلفژ علاوه‌ برای اینکه تلاش می‌کند تا به شما بیاموزد چگونه از طریق حنجره نت‌ها را تولید نمائید، درک صحیح شنیدن و زمان اجرای درست نت‌ها را نیز به شما می‌گوید.

یادگیری سلفژ چقدر طول میکشه؟

وقتی شما سلفژ را آغاز می‌کنید؛ متوجه می‌شوید که تاکنون چه اشتباهات فاحشی در خوانندگی داشته‌اید. درمی‌یابید که تاکنون تمامی خوانندگی و آوازخوانی شما اشتباه بوده است. از اینجاست که می‌گویید؛ چه زمانی میتوانم در سلفژ حرفه‌ای شوم؟

باید بدانید زمان یادگیری شما کاملا به خودتان بستگی دارد. این شما هستید که با تمرینات به موقع و مداوم خود میتوانید سلفژ را در ذهن تان حک کرده و در آن حرفه ای شوید. هر چند که یک زمان تقریبی 6 ماهه وجود دارد. البته نمیتوان این زمان را برای همه یکسان دانست. تمرینات و استعداد شماست که زمان دقیق را مشخص می‌کند.

چگونه سلفژ تمرین کنیم

پس از حضور در کلاس آموزش سلفژ ، چگونگی تمرین کردن شما به عنوان هنرجو بسیار حائز اهمیت است. پس به این نکات توجه داشته باشید؛

* پیوسته و منظم

یکی از بهترین روش‌هایی که میتوانید برای رسیدن به خواسته‌هایتان درنظر بگیرید؛ تمرین روزانه است. شما باید برنامه‌ای مشخص و منظم برای تمرینات روزانه خود داشته باشید و حتی مدت زمان آن را نیز مشخص نمائید. زمانی که فاصله‌ای طولانی مدت میان جلسات آموزشی شما باشد و در این حدفاصل هیچگونه تمرینی را صورت ندهید مطمئنا از شدت کارآیی آموزش‌ها کاسته می‌شود. معمولا بین 30دقیقه الی 2 ساعت تمرین در روز کافیست.

* زمان شروع مناسب

اینکه شما در زمان تمرین سلفژ از وضعیت جسمی و روحی مناسبی برخوردار باشید در کیفیت تمرین شما اثرگذار است. نباید در اوج فعالیت روزانه‌تان به سراغ تمرین سلفژ بروید. زیرا نمیتوان انتظار نتیجه دلخواه را داشت.

* مکان مناسب تمرین

مکانی که برای تمرین انتخاب می‌کنید باید احساس آرامش را در شما تقویت کند. ساکت بودن محل تمرین، میزان تمرکز را در شما افزایش می‌دهد. نباید از میزان نور کافی و محل قرارگیری ساز نیز غافل شوید. در اختیار داشتن صندلی ثابت و راحت نیز میتواند به شما در تمرینات کمک نماید.

چگونه سلفژ یاد بگیریم؟

وقتی سلفژ تمرین می‌کنید با خود می‌گویید؛ آیا میتوانم در کلاس آموزش سلفژ موفق شوم؟ باید بگوییم موفقیت شما کاملا به خودتان و البته استادتان مرتبط است. زمانی که بتوانید استادی حرفه‌ای، باتجربه و البته آکادمی با سابقه را برای آموزش انتخاب کنید، میتوانید اطمینان داشته باشید که در مدت زمانی کوتاه به خواسته‌تان خواهید رسید. در این راستا آکادمی ریتم آوا میتواند به شما کمک کند. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.

فواید کلاس سلفژ

بسیاری از متخصصان بر این عقیده‌اند که حضور در کلاس آموزش سلفژ میتواند عاملی برای موفقیت یک خواننده یا فردی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند باشد. همین مسئله منجر شده تا اکثر آکادمی‌های موسیقی از جمله ریتم‌ آوا کلاس‌هایی را با اساتیدی مجرب برای این چنین آموزش‌ها در نظر بگیرند.

تاکنون با افرادی مواجه شده‌اید که پس از دیدن یک نت می‌توانند آن را با صدایی بلند بدون هیچگونه گیر یا مکثی بخوانند؟ حتی در برخی موارد سکوت‌هایی را اجرا می‌کنند که نه تنها متعجب بلکه هیجان زده نیز خواهید شد. اولین چیزی که پس از مواجه با چنین افرادی در ذهنتان ایجاد می‌شود؛ چگونه توانست این کار را انجام دهد؟ ساده‌ترین پاسخ؛ آن‌ها به تکنیک سلفژ آشنا هستند و توانسته‌اند تمرینات آن را به خوبی پیاده‌سازی نمایند.

قیمت کلاس سلفژ

شاید با خود فکر کنید که کلاس آموزش سلفژ یکی از گرانترین کلاس‌ های راه اندازی شده در آکادمی ها و آموزشگاه موسیقی‌ست. باید بگوییم قیمت این کلاس‌ها با توجه به اساتیدی که به شما تدریس می‌کنند متفاوت است.

نمیتوانید انتظار داشته باشید استادی با سال‌ها سابقه و در اختیار داشتن مدارکی معتبر با قیمتی بسیار پایین تکنیک‌های سلفژ را به شما بیاموزد. اما نیازی هم نیست نگران باشید . آکادمی ریتم آوا شرایطی را فراهم آورده که شما میتوانید در این کلاس ‌ها با قیمتی معقول حضور یابید. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کرده و تمامی اطلاعات موجود را دریافت نمائید.

نظرات بازدیدکنندگان