واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش موسیقی به کودکان در منزل

آموزش موسیقی به کودکان در منزل

بهترین آموزش موسیقی و ساز به کودکان چیست ؟


در حقیقت بهترین روش همان آموزش موسیقی به کودکان در منزل می باشد . شما عزیزان می توانید در صورتی که علاقه و استعداد اولیه را در فرزند خود می بینید ، از سنین کودکی آموزش موسیقی به فرزندان تان را شروع کنید . البته والدین ممکن است با سوالات فراوانی در این بحث مواجه شوند . در ادامه مقاله به معرفی بهترین روش های آموزش موسیقی کودکان در منزل پرداخته ایم . همچنین به سن آموزش موسیقی اشاره کرده ایم .


ضرورت اموزش موسیقی به کودکان :

اولین سوالی که والدین ممکن است از خود بپرسند ، این است که آیا اصلاً آموزش موسیقی به کودکان ضرورت دارد ؟ آیا می توان کودک را به جایکلاس موسیقی ، به کلاس های دیگری مثل هنر و ریاضی فرستاد ؟ در حقیقت یادگیری هر هنر و یا علمی ، فواید خاص خودش را دارد . در نظر بگیرید که پژوهش ها تا به امروز ثابت کرده اند که یادگیری موسیقی از سنین پایین ، باعث افزایش هوش هیجانی و همچنین آی کیو و توانایی های ذهنی کودکان می شود . اگر کودکان از سنین پایین یادگیری موسیقی را شروع کنند ، می توانند عملکرد بسیار بهتری در مدرسه و کلاس های علمی نیز داشته باشند . همچنین روابط اجتماعی راحت تری نیز با دیگران برقرار کنند ، زیرا مغز اجتماعی آن ها فعال تر از سایر کودکان است . در این مقاله به بررسی بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان در منزل پرداخته ایم.

مطالعه کنید » آموزش نت بلز برای کودکان


بهترین سن شروع آموزش موسیقی به کودکان در منزل :


به طور کلی ، در مجامع بینالمللی گفته می شود که کودکان می توانند ، از سنین ۶ سالگی به بعد ساز های مختلف را بیاموزند . ولی برخی از سازها هستند که قبل از شروع ۶ سالگی نیز می توان نواختن آن ها را فرا گرفت ، مثلاً ساز هایی مثل بلز و یا کاخن و تنبک را می توان در سنین سه یا چهار سالگی نیز نواخت . البته از سن چهار یا پنج سالگی ، می توان برای شروع یادگیری پیانو اقدام کرد ، زیرا کودک تواناییهای ذهنی و جثه خود را شناخته است . به کارگیری تکنیک های یک استاد زبردست می تواند باعث شود تا کودک شما در هر سنی بتواند موسیقی را شروع کند . البته برای آموزش گیتار باید کمی صبر کنید ، زیرا بهترین سن شروع آموزش گیتار به کودکان از ۷ سال تا ۹ سال است . توجه کنید که کودکان میزان استعداد و علاقه متفاوتی دارند و نمی توان یک نسخه را برای تمامی کودکان پیچید . به طور کلی این اعداد به صورت میانگین ذکر شده اند و کودک شما باید توسط اساتید مختلف ارزیابی شود تا بتوان عدد دقیقی را برای سن شروع یادگیری ذکر کرد . ولی در حالت عمومی از سنین ۴ تا ۵ سالگی برای ویولن و یا سنین ۷ تا ۸ سالگی برای شروع یادگیری نواختن ساز ساکسیفون می توان اقدام کرد . سازهای زهی را نیز از سنین ۳ به بالا می توان نواخت. در این مقاله به بررسی بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان در منزل پرداخته ایم .



راه های افزایش اشتیاق کودک به نواختن ساز :


توجه کنید که کودک شما باید استعداد و علاقه اولیه را از خود نشان دهد و سپس شما اقدام کنید، آموزش با زبانی ساده و ابتدایی و همچنین استفاده از جایزه تشویق و بازی در هنگام یادگیری می تواند باعث شود تا کودک شما با علاقه بیشتری درس های موسیقی را دنبال کند . همچنین به همراه داشتن استادی دلسوز و با حوصله به همراه آموزشی اصولی می تواند به کودکان کمک کند تا این راه را سریع تر سپری کند. ممکن است برخی از کودکان به آواز خوانی و یا بازی های گروهی علاقه داشته باشند ، پس حتما برای این دسته از کودکان ، به سراغ کلاس های آموزش موسیقی گروهی بروید . در صورتی که شخصیت کودک خود را شخصیتی درونگرا تلقی می کنید ، به سراغ کلاس های انفرادی آموزش موسیقی به کودک بروید . حتی در آموزش خصوصی نیز آموزش ها باید در قالب بازی به همراه تشویق و جایزه باشند تا کودکان جذب این کلاس ها شوند. در این مقاله به بررسی بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان در منزل پرداخته ایم .یکی دیگر از کلاس هایی که می تواند به کودکان کمک کند، کلاس های آنلاین آموزش موسیقی به کودک هستند . بازدهی این کلاس ها ، تفاوت بسیاری با کلاس های حضوری ندارد و شما می توانید در حین کلاس آنلاین همراه با فرزندتان نواختن ساز را بیاموزید تا پس از پایان جلسات ، بتوانید بلافاصله با کودک خود تمرین کنید. توجه کنید که آموزشها باید با توجه به سن و فهم کودک ارائه شوند .



بهترین آموزشگاه موسیقی کودکان :


وجود استادی دلسوز ، باتجربه و با حوصله در کنار فرزندتان باعث می شود تا علاقه کودکتان به موسیقی افزایش پیدا کند و احتمال این که کودکتان موسیقی را تا سطوح بالاتری ادامه دهد ، افزایش یابد . اساتید آموزشگاه موسیقی ریتم آوا ، با تجربه چندین و چند ساله آموزش موسیقی به کودکان می توانند کودک شما را با آموزش های تکنیکی درست در نواختن ساز ها کمک کنند ، زیرا دریافت آموزش اشتباه باعث می شود که علاقه کودک شما برای یادگیری موسیقی ، برای همیشه از بین برود . توجه کنید که فیلم ها و نرمافزار ها می توانند تا سطح محدودی موسیقی را به کودکان آموزش دهند و نمی توانند درک موسیقیایی را از مقدار مشخصی بالاتر ببرند . پس حتماً از یک استاد خوب به همراه آموزش های اصولی و استاندارد کمک بگیرید تا بتوانید سطح موسیقی کودک خود را رشد دهید . مربی موسیقی کودک شما باید بتواند ارتباط خوبی با هنر آموزش برقرار کند . شما می توانید در کلاس های آنلاین عمومی و یا خصوصی آموزشگاه ریتم اوا شرکت کنید و یا در کلاس های حضوری این آموزشگاه ثبت نام کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از پشتیبانی سایت کمک بگیرید .

نظرات بازدیدکنندگان