واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش هنگ درام در تهران

آموزش هنگ درام در تهران

ریتم آوا معتبر ترین آموزشگاه آموزش هنگ درام در تهران

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساز محبوب هنگ‌ درام از خانواده سازهای کوبه‌ ای و ملودیک است. ساز کوبه ای هنگ‌ درام بر خلاف ظاهرش که مجسم کننده آلات قبایل آفریقایی یا سرخ پوستی است، ساز منحصر به فردی است. این ساز توسط دو فرد سوئیسی به نام‌های فلیکس روهنر و سابینا شارر طراحی و ساخته شد و آن ها از سال ۲۰۰۰ میلادی این ساز کوبه ای را به صورت رسمی به جهان معرفی کرده اند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید. در حقیقت ایده اختراع ساز کوبه ای هنگ درام از سازی فلزی گرفته شده است که در سال ۱۷۰۰ میلادی که در منطقه ای از آمریکا جنوبی مورد استفاده بوده است. در حقیت در آن زمان ها این ساز ها بیشتر شبیه به گالن‌ فلزی شکل بوده‌ اند و در حال حاضر ساز هنگ درام شبیه سپری تو خالی است که در جنگ‌های بسیار کهن و تاریخی مورد استفاده قرار گرفته می شده است. توجه کنید که به نوازندگان ساز هنگ درام “پن ایست” می گویند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

 هنگ درام از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

در حقیقت هنگ درام از دو بخش فوقانی و تحتانی تشکیل شده است و شاید برایتان جالب باشد بدانید که جنس بدنه این ساز غالباً از استیل نیتریت شده ساخته شده است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

تعداد نت‌ها در ساز هنگ درام :

در ورژن‌های نرمال و دست نخورده ساز کوبه ای هنگ درام، در حقیقت صفحه رویی و بالایی دارای یک نت دینگ و ۷ نت دیگر بر روی بدنه که شامل قوس بالایی است، دارد ولی امروزه سازندگان و تولید کنندگان این ساز کوبه ای با تغییراتی که در ساز ایجاد کردند توانسته اند تعداد نت‌ های روی بدنه تعداد نت‌ ها را به ۱۳ عدد نت برسانند. البته این نکته را فراموش نکنید که بالا رفتن تعداد نت‌ها طبیعتاً برای نوازندگان ساز هنگ درام امکان مثبتی است ولی به دلیل محدودیت فضا بر روی سطح خارجی این ساز نت‌ های هنگ درام، زیر تر و به اکتاو های بالاتری هدایت می شوند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

اسکیل‌ها (Scales) در ساز هنگ درام چیستند؟

این نکته را فراموش نکنید که هر سازی دارای نت است، معمولاً از الگوی خاصی به نام گام یا همان Scaleتبعیت می‌ کند. گام در حقیقت به معنی الگوی فاصله نت هاست. ساز هنگ درام نیز از این قاعده مستثنی نیست و از همین الگوها پیروی می‌ کند. از آنجایی که شناخت دقیق گام‌ ها و خواص هر گام مبحثی بسیار گسترده و قابل بررسی و تخصصی است، این را در نظر داشته باشید که هر گام در ساز الگوی انتخاب و چیدمان هر نت را روی هنگ درام تشکیل می‌ دهد. برای مثال : یکی از پر کاربردترین گام‌ های موسیقی گام می هارمونیک مینور و E Harmonic Minorیا Mi Harmonic Minor  است. که با توجه به الگوی موسیقیایی زیر Wبه معنی یک پرده کامل و Hبه معنی نیم پرده است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

معروف‌ ترین نوازنده‌ی هنگ درام در جهان کیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که معروف ترین و ماهر ترین نوازنده این ساز کوبه ای کیست، خب باید بدانید که فردی به نام دنیل ویپلسِ یکی از نوازنده‌های معروف هنگ درام در جهان است. توجه کنید که او در ابتدا موسیقی را با سازهای گیتار، گیتار الکتریک و ساز‌های ضربی کوچک تر آغاز کرد. البته این نکته را فراموش نکنید که فردی به نام دنیل ویپلسِ که همان معروف ترین نوازنده این ساز است، اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی با هنگ درام آشنا شده و نواختن آن را یاد گرفته است، این نوازنده چیره دست تا به حال قطعه‌ های زیادی را برای هنگ درام ساخته و نواخته و در کنسرت‌ های بسیار زیادی هم شرکت کرده است، می‌توان گفت دنیل ویپلسِ از حرفه‌ای‌ ترین و ماهرترین نوازنده‌ های این ساز کوبه ای محبوب و جدید محسوب می‌ شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در شکل‌ دهی وطراحی این ساز، از برخی اصول فیزیکی استفاده‌ شده است، مثلا در طراحی این ساز کوبه ای پرطرفدار و جدید غالباً از Steelpanاستفاده می شود. این ساز کوبه ای ویژگی‌های کاملاً منحصر به‌ فردی دارد، در هنگ درام، ترکیب صداهای منحصر به ‌فرد بسیار شنیدنی است و نوازندگی آن فقط از طریق نوک و کف انگشتان دست صورت می‌ گیرد. این ساز  که حدودا ً ۵۲ سانتی‌ متر قطر و ۲۴ سانتی‌ متر ارتفاع دارد، روز به ‌روز در حال تکامل و عوض شدن است؛ در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نسخه‌ های جدید تر دیگری از آن ساخته شده است که در بازار های ایران هم موجود هستند، همین موضوع باعث شد تا سازهایی یکسان  با اختلاف نوسانات صدایی مختلفی شکل بگیر که به واسطه‌ی تغییر کیفیت صدا در سازهای مختلف باعث شد که انواع مختلف این ساز در دو دسته جای بگیرند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نت اصلی ساز کوبه ای هنگ درام، در حقیقت پایین‌ ترین نت از نظر صدایی یا به عبارتی بم‌ ترین صدا را تولید می‌کند؛ معمولاً نت های این ساز ارتباط دقیقی با ساختار گام یا همان Scale ( ساختار نت‌ها ) دارد؛ و دیده شده‌است که با مجموعه نت‌های ثابت بر روی دو ساز مختلف هنگ درام، توانسته اند دینگ هایی با نت های متفاوت بسازند. در روش نوشتاری نت‌ ها، نت دینگ با یک علامت از بقیه نت‌ ها جدا می‌شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی آموزش هنگ درام در تهران با پشتیبانی سایت اموزشگاه موسیقی ریتم آوا در ارتباط باشید.

نظرات بازدیدکنندگان