واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

کلاس آموزش کاخن

کلاس آموزش کاخن

کلاس آموزش کاخن یکی از ساز های محبوب و بسیار جذاب در ساز های کوبه ای می باشد .

این ساز امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده و جای خود را در کنسرت های موسیقی پیدا کرده است .

علاقمندان به این ساز می توانند با تحقیق به دنبال آموزشگاه های معتبر بروند و همچنین

آموزش های عالیه را فرا گیرند .

کلاس آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

ریتم آوا یکی از بهترین آموزشگاه ها در حوزه ی موسیقی است و در برابر دیگر آموزشگاه ها نیز دارای بهترین اساتید و همچنین روش آموزشی جدید و به روز شده می باشد .

کلاس آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا هنرجویان زیادی را به خود جذب کرده است که این امر سبب استقبال زیاد علاقمندان به ساز کاخن شده است .

استفاده از کلاس های حضوری باعث یادگیری سریع و آسان می شود به همین امر در حال حاضر نیز افراد زیادی به جستجوی آموزشگاه های معتبر برای یادگیری به روش حضوری هستند ، که آموزشگاه موسیقی ریتم آوا این امکان را برای علاقمندان به وجود آورده است که بتوانند در کلاس های حضوری شرکت کنند و به راحتی آموزش های لازم را فرا گیرند .

یکی از نقاط مثبت کلاس های آموزش کاخن این است که هیچگونه محدودیت سنی برای علاقمندان ندارد و تمامی افراد در هر رنج سنی می توانند در کلاس ها حضور یابند .

 

ساز کاخن

ساز کاخن یکی از زیر مجموعه های ساز های کوبه ای می باشد .

لغت کاخن یک لغت اسپانیایی می باشد که به معنی جعبه ، صندوق و صندوقچه است .

نوازنده ی کاخن برروی ساز می نشیند و با ضربات کف دست و انگشتانش بر روی صفحه ی جلویی ، صفحات کنار و بالای ساز می کوبد و تولید صدا می کند .

کاخن مدت زیادی قدمت ندارد و تاریخچه ی پیدایش آن کوتاه است .

چگونه کاخن به وجود آمد ؟

کولی های اسپانیایی در هنگام رقصیدن و آواز خواندن و همچنین نواختن گیتار ، با کوبیدن بر روی جعبه های میوه ریتم اجرا می کردند که با گذر زمان جای خود را در ساز های امروزی پیدا کرد و به ساز کاخن امروزی تبدیل شد .

آفریقایی های از تبار پرو در اواخر قرن 18 میلادی از کاخن استفاده می کردند .

و از اصلی ترین وارثان کاخن ، برده های آفریقایی ای بودند که به آمریکا آورده بودند .

اکنون نیز در کشورهای فیلیپین ، اسپانیا و قاره ی آمریکا نیز مورد استقبال علاقمندان است و از کاخن استفاده می کنند .

در پایان قرن 19 میلادی ، نوازندگان ساز کاخن تغییراتی در صدا و ساختار کاخن اعمال کردند همچنین کاخن در بین سفید پوستان ساکن در آمریکای لاتین نیز بسیار رواج پیدا کرد .

اساتید برجسته ی آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

  •         استاد آموزش ساز کاخن ، درامز و بلز خانم سحر شاطری
  •         استاد آموزش هنگ درام ،دف، کاخن آقای هیوا رنجبر

اساتید دارای مدارک تخصصی در حوزه ی ساز های کوبه ای می باشند که از دانشگاه های معتبر ایران و همچنین خارج از کشور را دارا می باشند .

با فعالیت تخصصی و پیشرفته ، یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش و انتقال اطلاعات به شما عزیزان می باشند .

اساتید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تدریس دارند و با بررسی شرایط شخصی خود ، می توانید در هر کدام از نوع آموزشی ( حضوری _ آنلاین ) که مایل هستید ثبت نام نمایید .

 

نکات مهم در خریداری ساز کاخن

  1.     ساز کاخن دارای قیمت های متفاوت است و همیشه ارزان بودن دلیل بر بی کیفیتی ساز نیست و بالعکس . البته قیمت نیز نقش مهمی را می تواند در نوع انتخاب و خرید شما داشته باشد که بهتر است میزان بودجه خرید تان را مشخص کنید تا بتوانید راحت تر مدل های کاخن را انتخاب نمایید .
  2.     جنس کاخن از چوب است که برای ساخت کاخن از دو مدل چوب استفاده می شود که یکی از

آن ها برای ساخت بدنه و دیگری برای قسمت جلویی کاخن استفاده می کنند که بهتر است برای خرید کاخن ، از کاخنی که بدنه ی آن از جنس چوب ام دی اف  و قسمت جلویی آن هم از جنس چوب درخت گردو و توس است ، تهیه نمایید .

  1.     بهتر است به دنبال کاخن هایی با پایه های لاستیکی و پلاستیکی بروید زیرا دارای لبه های نرمی هستند و نسبت به مدل های دیگر مناسب تر هستند .
  2.     دنبال برند های معروف در ساز کاخن نباشید چرا که کاخن به دلیل داشتن ساخت ساده ای که دارد نیازی به تخصص خاصی ندارد و تنها به دنبال سازی باشید که دارای کیفیت باشد نه برند محبوب .
  3.     ساز کاخن دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی است . صدای آن با اندازه ساز نسبت مستقیم دارد یعنی هر چه ساز بزرگتر باشد دارای صدای عمیق تری است چنانچه به دنبال صدا های عمیق هستید بهتر از ساز های بزرگ استفاده کنید .
  4.     قبل از خرید بهتر است از یک فرد دارای تجربه و آگاه مشورت بگیرید و حتی در صورت ممکن بهتر است با یک فرد آگاه در این زمینه ، به بازار بروید . از اساتید حوزه ی آموزشی ساز کاخن نیز می توانید کمک های لازم را بگیرید .
  5.     در نهایت چندین برند پیشنهادی : ال پی آمریکانا ، اشلاک ورک و ماینل

با توجه به نکات ، شما علاقمندان می توانید برای خرید یک ساز با کیفیت و مقرون به صرفه اقدام نمایید و امیدواریم نکات لازم به صورت کوتاه و مفید برای شما عزیزان تاثیر مثبتی را داشته باشد .

کلام نهایی

یادگیری ساز کاخن می تواند یکی از ساز های هیجان انگیز برای هر شخصی باشد  پس توصیه ی ما به شمت هنرجویان عزیز در صورت داشتن علاقه ، شرکت در کلاس آموزش کاخن می باشد .

همچنین پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر که بتواند به صورت اصولی و از پایه نکات را به هنرجویان القا کند ، یکی از دشوار ترین راه ها است که علاقمندان با پیشرفت تکنولوژی می توانند با یک سرچ کوتاه و تحقیقات ، می توانند به آموزشگاه موسیقی ریتم آوا برسند .

در کلاس آموزش کاخن ریتم آوا تمامی دروس را به صورت اصولی و تخصصی آموزش ببینید تا پس از اتمام دوره ی آموزشی تان با اعتماد به نفس کامل در فرهنگسرا ها و کنسرت های ایران و خارج از کشور فعالیتتان را به صورت جدی آغاز کنید .

نظرات بازدیدکنندگان