واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش سنتور بدون مربی

 آموزش سنتور بدون مربی

بسیاری از انسانها به دلایل مختلف مانند نبود زمان کافی،هزینه های زیاد یا دردسترس نبودن مربی و کلاسهای آموزشی گرایش به روش خود آموزی سنتوررا دارند. آموزش سنتور بدون مربی بسیار سخت تر و دشوار خواهد بود وچالش های های دشواری پیش رو دارد که ما در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد ، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس آموزش سنتور همراه ما باشید .

مطالعه کنید » آموزش آنلاین سنتور  با قیمت عالی و اساتید خبره کشوری

 

تعریفی از ساز سنتور که باید بدانیم :

سنتور سازی است به شکل ذوزنقه ای با سیم های فراوان، این ساز قدیمی و یکی از پرطرفدارترین سازهای داخل ایران و خارج ایران است در خارج از ایران نیز این ساز را با نام های دیگری میشناسند. صدای خاص و دل نشین ساز سنتور هر شنونده ای را جذب میکند و به روح آن شخص نفوذ میکند.

 برای نواختن سنتور باید از هر دو دست به طورهم زمان استفاده شود.

 

تاریخچه و انواع سنتور

اگر بخواهیم از تاریخچه ساز سنتور صحبت کنیم به زمان آشوری مربوط میشود و تصاویری حک شده به روی سنگ از آن دوره موجود است که روی سنگ شکل ذوزنقه ای سنتور حکاکی شده.  سنتور انواع مختلفی دارد که شناخته ترین آن نوع خرکی است که در آن 72 سیم کار شده است. از آثاری که بجای  مانده مشخص است که این ساز از کشور ایران به کشور های دیگر راه یافته است. در کشورهایی مانند چین، اروپای شرقی، انگلستان، المان، اتریش، هند، کامبوج، امریکا و.. از این ساز استفاده میشود که در هرکشور نامی بخصوص دارد. جنس سنتور معمولا از چوب گردو است.سنتور انواع مختلفی دارد، انواع آن سنتور سل کوک، لا کوک، سنتور 10،11،12 خرک است.

 

در خرید سنتور به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در خرید سنتور به صفحه رویی باید توجه بسیار کرد که کاملا صاف باشد و هیچگونه برجستگی و انحنایی نداشته باشد و همچنین باید به سیم ها توجه کرد که بدون زنگ زدگی باشد و اینکه سیم ها کهنه نباشد.

 

  مطالعه کنید : کلاس آموزش سنتور در تهران

برای شروع سنتور چه وسایلی لازم داریم؟

در مرحله اول باید در نظر داشت که چه وسایلی مورد نیاز آموزش سنتور بدون مربی می باشد لوازم مورد نیازبرای یادگیری: سنتور، میز سنتور، مضراب، دو آینه و کلاس های مجازی و کتاب های مناسب سطح شما که با وارد شدن در سایت ریتم آوا میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

 

یادگیری تئوری موسیقی و مفاهیم پایه بدون مربی

اگر شما تا به امروز با ساز یا موسیقی آشنا نبوده اید، برای یادگیری نت‌ها و تئوری موسیقی میتوانید با استفاده از سایت ریتم آوا آموزش سنتور بدون مربی را شروع کنید و با تلاش و استفاده از نکات ذکر شده توسط اساتید سایت ریتم آوا به بهترین نحوه نواختن سنتور را یاد بگیرید.

 

 

 مشاهده کنید » آموزش آنلاین تنبک

 

آیا با خودآموزی می‌توان نوازنده‌ای حرفه‌ای شد؟

و دراین زمان شما باید از خودتان سوال کنید که تا چه اندازه تمایل به یادگیری دارید؟ آیا تمایل به نوازنده حرفه ای شدن دارید یا خیر به اندازه ای که قطعه‌ کوچکی را یاد بگیرید و بنوازید برای شما کافی است. قطعا حرفه ای شدن و متمرکز بودن در هر رشته و هنری نیاز به سپری شدن زمان زیاد و از خود گذشتگی و هزینه و تلاش بسیار دارد و در مورد ساز سنتور نیز صدق میکند شما برای آموزش سنتور بدون مربی می‌توانید تا مراحلی جلو روید و قطعاتی را با توجه به تلاش و تمرین هایتان به خوبی اجرا کنید ما به شما کمک میکنیم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت نواختن سنتور را یاد بگیرید. واما برای حرفه‌ای شدن نیاز به کمک اساتید خواهید داشت تا به کمک آنها بهتر و بهتر شوید اساتید سایت ریتم آوا برای بهتر شدن شما عزیزان در تلاش هستند.

 

 

 

 

 

 

آنچه در نواختن سنتورباید بدانیم:

در مورد نواختن سنتور این مورد را می توان گفت که حرکت دست ها و چرخش آنها بسیار تاثیر زیادی در نواع صدایی که ایجاد می کند دارد که برای ایجاد یک صدای دلنشین و تمیز این نکات باید رعایت شود .

 مشاهده کنید » آموزش آنلاین سنتور

آموزش نت نویسی:

نت ها علامت و نشانه ای هستند كه صداها در موسيقي توسط آن مشخص و نوشته مي‌شوند. نت‌ها با اسامي  دو - ر - مي - فا - سُل - لا - سي نام گذاری و شناخته مي‌شوند. الفباي موسيقي از هفت نت تشكيل شده است و براي ویرایش آنها از دو سيستم مي‌توان استفاده كرد.

سيستم اول
Do - Re - Mi - Fa - Sol - La – SI
و سيستم دوم
C - D - E - F - G - A – B

 

 

 

از چه سنی می توان آموزش سنتور بدون مربی را فرا گرفت ؟

یادگیری ساز سنتور در هر سنی امکان پذیر هست اما بهترین سن برای یادگیری بین 3 تا 6 سالگی است و همچنین بهترین سن برای فراگیری نواختن سنتور می باشد.

و دلیل انتخاب این سنین برای یادگیری شکل گیری قابلیت ها و توانایی های ذهنی کودک بوده و کودک در این سن از هوش و توانایی یادگیری بسیار بالایی برخوردار میباشد.
اما مطرح کردن این سن دلیل بر آن نیست که در سنین بالاتر نمی توان موسیقی را یاد گرفت.

مدت زمان مورد نیاز برای تمرین سنتور به صورت روزانه چقدر است؟

اگر در سطح ابتدایی هستید، برای آموزش سنتور بدون مربی سعی کنید هر روز تمرین داشته باشید. زمان تمرین بهتر است حداقل تا 20 دقیقه باشد،اگر بیشتر فرصت تمرین دارید حتما پس از هر 20 دقیقه کمی استراحت کنید تا مورد آسیب مچ‌ها، گردن و کمر قرار نگیرید. بهترین زمان تمرین روزانه برای مبتدی یک ساعت است و برای موفق بودن در این راه حتما هروز یا یک روز در میان تمرین کنید. افراد علاقه مند بی شک بیشتر تمرین می‌کنند و ثمر آن را مشاهده خواهند کرد. برای اینکه به سرعت پیشرفت کنید و  موفق باشید وارد سایت ریتم آوا شوید و از خدمات این سایت بهره مند شوید.

 

عزیزان علاقه مند به نواختن سنتور

شما میتوانید برای آموزش سنتور بدون مربی از نکته های سایت ریتم آوا و همچنین مشاوره از اساتید حرفه ای این مجموعه میتوانید استفاده کنید . اگر علاقه مند به نواختن ساز سنتور و یادگیری این ساز خوش صدا هستید ما با توجه به سطحتان شما را کمک میکنیم  و با وارد شدن در سایت  آوا ریتم می توانید هر نکته و روشی که به دنبالش هستید را پیدا کنید و به صورت حرفه ای نوازنده سنتور شوید.

نظرات بازدیدکنندگان