واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش گیتار زدن از ابتدا

آموزش گیتار زدن از ابتدا

ابهامات بسیار زیادی در ذهن هنرجویان وجود دارد که شما باید قبل از اینکه به سراغ آموزش گیتار از پایه بروید باید با آنها آشنا باشید. گیتار جزء محبوب‌ترین‌هاست و امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان ترجیح می‌دهند این ساز را یاد بگیرند. برای آموزش گیتار زدن از ابتدا باید اطلاعات درستی داشته باشید. اغلب افراد با انگیزه زیاد در این راه قدم می‌گذارند اما سپس به دلیل ناقص بودن اطلاعات مقدماتی با یک سری مشکلات روبرو می‌شوند و از ادامه یادگیری سر باز می‌زنند. اگر شما نمی‌خواهید جزء این دسته از افراد باشید ابتدا باید ۸ نکته را برای نوازندگی در نظر بگیرید. یاد گرفتن نواختن موسیقی مانند یک زبان جدید نیاز به یادگیری نکته‌ها و به کار بردن آنها حین تمرین دارد؛ در نتیجه شما باید تمامی نکات را بدانید و به درستی به آنها عمل کنید. اولین قدم تهیه یک ساز مناسب است که با هدف و نیاز شما متناسب باشد.

مشاهده کنید » ثبت نام کلاس گیتار

مراحل آموزش گیتار زدن از ابتدا

برای انتخاب ساز باید سبک مورد علاقه خود را مشخص نمایید. باید بدانید به کدام یک از گیتارها علاقه دارید. قطعاً می‌دانید که گیتار در انواع فلامنکو، گیتار الکتریک و کلاسیک وجود دارند که شما باید با توجه به سبک مورد علاقه خود هر یک از آنها را انتخاب کنید. اگر بخواهیم در مورد مهم‌ترین نگرانی‌های افراد صحبت کنیم باید بگوییم که انتخاب سبک بسیار حائز اهمیت است. امروزه سبک‌های موسیقی بسیار متنوع هستند؛ در نتیجه شما می‌توانید سبک‌های آهنگ‌ها و سبک مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و با توجه به نوازنده‌های برجسته آن را انتخاب کنید. در ادامه یک سری نکات و توضیحاتی برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کنند بتوانید سبک مورد علاقه خود را متوجه شوید.

سبک کلاسیک جزء سبک‌هایی است که بسیار پرطرفدار است قطعاتی که در دوره بلوز، کلاسیک، رمانتیک توسط باخ، موتزارت و بتهوون نواخته می‌‌شوند بسیار تأثیرگذارند. البته این قطعات که در دسته قطعات کلاسیک قرار می‌گیرند دارای چند دوره سابقه تاریخی هستند. نوع دوم گیتار فلامنکو است که به اسپانیا و کولی‌های ایالت آندلوس باز می‌گردد. این سبک شامل رقص، آواز و موسیقی اسپانیایی می‌باشد که با ظهور گیتار فلامنکو به اوج رسید. این موسیقی جزء موسیقی‌های سنتی اسپانیا شناخته می‌شود و در این سبک شما می‌توانید موسیقی غنی و پر از ضربات ریتمیک را بشنوید.

سبک پاپ دیگر نیاز به معرفی ندارد. این سبک را اکثر نوازنده‌ها و خوانندگان امروزی اجرا می‌کنند. این سبک همیشه به علت قابل درک‌تر بودن نسبت به باقی سبک‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. و مخاطبان بیشتری دارند. از نوازندگان برجسته این سبک می‌توان به فرامرز اصلانی، ویگن و شادمهر عقیلی اشاره کرد. راک جزء موسیقی‌های غنی است که برخلاف سر و صدای بسیار زیاد تاریخچه بزرگی دارد. این سبک گیتار الکتریک کامل شده است و از بهترین نوازندگان آن می‌توان به دیوید گیلمور اشاره کرد.

آموزش گیتار مبتدی در خانه

این روزها با پیشرفت تکنولوژی می‌توان هر موضوعی را در خانه و بدون حضور استاد فرا گرفت. کلاس‌های آموزشی آنلاین در سراسر کشور برگزار می‌شوند که شما می‌توانید در خانه به کمک پکیج‌های آموزشی و یا کتاب‌ها به یادگیری بپردازید. این روش دارای یک سری نکات منفی هم می‌باشند. شما با یادگیری گیتار در خانه و  آموزش گیتار زدن از ابتدا نمی‌توانید به طور مستقیم تمامی مشکلات خود را با اساتید حل کنید و تمامی پکیج‌ها به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر در کلاس‌های آموزش گیتار حضوری شرکت کنید می‌توانید با تئوری‌های موسیقی آشنا شوید و همچنین طرز درست دست گرفتن گیتار را هم متوجه شوید. همچنین در صورت وجود مشکل استاد به طور مستقیم می‌تواند شما را راهنمایی کند.

درست است که افراد می‌توانند به صورت خودآموز و از طریق آموزش‌های رایگان گیتار را بیاموزند اما هیچ چیزی مانند یاد گرفتن این درس به کمک یک استاد نمی‌تواند موثر باشد. استاد می‌تواند به راحتی تمامی نکات لازم را در اختیار شما قرار دهد و بتوانید در کمترین زمان ممکن در کلاس شرکت کنید. برای آموزش گیتار زدن از ابتدا شما باید یک سبک درست را انتخاب کنید و به کمک اساتید با تجربه در این راه پیشرفت نمایید. آموزش باید از پایه باشد. آموزش‌ها بهتر است آکادمیک و با تکنیک‌های مختلف انجام شود. بهتر است قبل از شروع حتماً با مشاورین مجموعه‌های معتبری از جمله ریتم آوا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و بتوانید در کلاس‌ها شرکت کنید.

آموزش گیتار از صفر تا صد

اولین گام‌های آموزش گیتار از صفر تا صد و آموزش گیتار زدن از ابتدا با انتخاب یک گیتار مناسب شروع می‌شود. هر نوع گیتار برای یک سبک مختلف مناسب است. البته شما باید با توجه به سبک مورد علاقه خود آنها را انتخاب کنید. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های آموزش گیتار همین مورد است. برای فهمیدن سبک مورد علاقه خود می‌توانید با مشاورین ما صحبت کنید تا اساتید شما را راهنمایی کنند. گام دوم این است که تکنیک‌ها و طرز استفاده از گیتار را بیاموزید که این کار توسط یک استاد ماهر امکان‌پذیر خواهد بود. تمامی گیتارها با توجه به نوع چوب، نوع سیم‌ها و بدنه‌شان دارای صدای متفاوت هستند.

کسانی که علاقه دارند صدای گیتار را بشنوند و شروع به نواختن آن کنند ابتدا باید حداقل یک بار آن را امتحان نمایند و در این زمینه استعداد کافی را داشته باشند. البته تمام موسیقی یک استعداد ذاتی نیست و شما با تمرین و پشتکار مداوم می‌توانید در آن موفق شوید. اینکه یک گیتاریست موفق و حرفه‌ای شوید باید صبر و حوصله داشته باشید. نواختن گیتار بسیار هیجان انگیز است؛ اما سختی‌های زیادی هم دارد. صبور باشید و هر روزه تمرینات خود را انجام دهید. به طور معمول بهتر است روزانه نیم ساعت تمرین کافی داشته باشید. سن یادگیری گیتار هم بسیار مناسب است. برخی از والدین همواره ترجیح می‌دهند که کودکانشان را در این عرصه تشویق کنند.

آموزش گیتار زدن از ابتدا برای کودکان

کودکان از سن ۶ سالگی می‌توانند به آموزش گیتار زدن از ابتدا بپردازند. شما با توجه به جثه کودک خود می‌توانید گیتارهایی با ابعاد مختلف را تهیه نمایید. بهترین نکات در گیتار زدن، توانایی و انعطاف پذیر بودن دست کودک است. کودکان اگر به ساز زدن علاقه دارند می‌توانند یک گیتار استاندارد معمولاً ۶۰ سانتی‌متری برای آنها تهیه کرد که این ساز با اندازه‌های مختلف برای هنرجویان کم سن و سال قابل تهیه می‌باشد. گیتار جزء سازهایی است که می‌تواند آرامش را به شما هدیه دهد و با نواختن آن می‌توانید حس خوبی را تجربه کنید. شما در هر سن و سالی می‌توانید شروع به یادگیری این ساز نمایید و از آن لذت ببرید.

نظرات بازدیدکنندگان