واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش زایلوفون

آموزش زایلوفون

مه چیز در بازه آموزش ساز زایلوفون :

این ساز یکی از بهترین ساز ها ، برای ایجاد اولین تجربه ی موسیقی شناسی و اجرای نت های موسیقی در سنین کم ، در کودکان است . توجه کنید این ساز از آن دسته سازهایی است که تنوع بسیار زیادی دارد و اگر توسط یک نوازنده چیره‌ دست نواخته شوند می ‌تواند باورنکردنی ترین تجربه موسیقیایی را برای شما خلق کند . این ساز در تکنوازی و سولو سبک های جاز و پاپ هم نواخته می شود . توجه کنید که الهام بخش ترین نوازندگان زایلوفون و مجموعه معروف ترین اجرا هایشان را می‌ توانید در اینترنت مشاهده کنید ، تا بیشتر با این ساز آشنا شوید. شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کلاس های آموزش زایلوفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

ساز زایلوفون و تاریخچه اختراع نواختن آن :

به طور کلی می ‌توان گفت که زایلوفون یک سازه کوبه ای است و از التی مثل چکش برای نواختن آن استفاده می شود که مالت نام دارد . جالب است بدانید که قدیمی ترین گونه این ساز از جنوب شرقی آسیا به اروپا و سایر کشورها انتقال داده شده و این ساز جزو قدیمی ‌ترین سازهای کوبه ای در منطقه آسیا به شمار می‌ رود . البته این ساز سپس به آفریقا نقل مکان کرده و تغییرات زیادی بر روی ساختار آن ایجاد شده است . می‌ گویند که در قرن شانزدهم در آلمان این ساز به گونه ی امروزی برای اولین بار تولید شده است . جالب است بدانید که آهنگ ساز معروف فرانسوی در دوره رمانتیک برای اولین بار از این ساز در اجرای یکی از قطعات مشهور موسیقی کلاسیک استفاده کرده است . شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کلاس های آموزش زایلوفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

کلاس آموزش گیتار

نکاتی که باید در مورد نواختن زایلوفون در نظر بگیرید :

ممکن است فکر کنید که نواختن این ساز آسان و نظر می آید ، ولی اگر بخواهید که واقعا با زبردستی و مهارت بالایی این ساز را بنوازید ، باید بدانید که نحوه گرفتن مالت در برای نواختن صحیح این ساز ضروری است . شما نمی توانید به راحتی چکش ( مالت ) را روی تیغه ها بزنید بلکه باید مالت را به طریقه ی درستی بر روی دست نگه دارید . توجه کنید که طرز نشستن شما کاملاً روی نحوه ی نواختن شما تاثیر گذار است . باید به طوری (صاف) بنشینید که گوش ها شما بالای شانه تان باشد و بدنتان در حالت متعادل و آرامی قرار گرفته باشد . از نگه داشتن مالت به طور پیچیده خودداری کنید . بهتر است که این چوب یا فلز را با انگشت اشاره و شست به راحتی بگیرید و ریلکس این ساز را بنوازید . توجه کنید که آرام ماندن مهم ترین اصل نواختن این ساز است زیرا در نبود آرامش شما نمی‌ توانید انعطاف پذیری لازم را برای حرکت دادن مچ هایتان بدست بیاورید . اگر به دنبال یک آموزشگاه مناسب (جمعی حرفه ای و محیطی آکادمیک) هستید ،

مطالعه کنید » تست انتخاب ساز

می توانید این ساز را در آموزشگاه موسیقی ریتم آوا بیاموزید . شما می توانید یک استاد انتخاب کنید و به صورت خصوصی و نیمه خصوصی تکنیک های نواختن ساز را  در کلاس های آموزش زایلوفون یاد بگیرید وجود یک استاد الهام بخش باعث می شود که انگیزه شما برای یادگیری بیشتر شود . شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کلاس های آموزش زایلوفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

تفاوت بلز و زایلوفون چیست؟

توجه کنید که این دو ساز هر دو از دسته ی سازهای کوبه ای هستند و بسیار به هم شبیه اند . ولی ممکن است زایوفون بزرگتر باشد و صدای آن کمی با بلز فرق کند . معمولا زایلوفون را روی پایه قرار می دهند ، زیرا از بلز کوچک تر است . برای ارکستر های بزرگ معمولا از زایلوفون به خاطر صدای قوی تری که دارد ، استفاده می شود . شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کلاس های یاد گیری زایلوفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

آموزش زایلوفون به کودک :

ممکن است شما هم شنیده باشید که بهترین ساز برای شروع موسیقی در سنین پایین ، زایلوفون است این تئوری کاملاً درست است . در حقیقت زایلوفون سازی است که به خاطر طرز نواختن ساده ای که دارد ، مورد توجه کودکان و نونهالان قرار می گیرد و می تواند از اولین ساز هایی باشد که شما تصمیم می گیرید ، کودکتان نواختن آن را بیاموزد . بهتر است که از مدل های کوچکتری مثل بلز شروع کنید که قابل حمل و سبک تر باشند . همچنین رنگی رنگی بودن این ساز می تواند باعث شود که کودک شما بتواند ارتباط خوبی با ساز برقرار کند . برای این که کودک شما قبل از این که با اصولی ترین و پایه ای ترین تکنیک ها و نکات تئوری موسیقی آشنا شود و بداند سلفژ و نت خوانی چیست ، شما می توانید از ساز زایلوفون بهره بگیرید تا کودک خود را وارد دنیای موسیقی کنید . با گذشتن فرزندتان از دوره نونهالی می توانید وی را وارد کلاس های آموزشی سایر سازها هم بکنید . توجه کنید که کودک تان هم باید به این ساز علاقه داشته باشد.

مطالعه کنید » آموزش گیتار فلامنگو

از آنجا که ساختمان زیبا و ساده بلز می تواند صداهای شعر گونه تولید کند ، کودک شما قاعدتاً علاقه مند به نواختن ساز بلز خواهد شد ، توجه کنید که دیدن تیغه های رنگین بلز می ‌تواند باعث کاهش استرس و بالا رفتن انگیزه در یادگیری کودک شما شود . همچنین توجه کنید که نواختن این ساز با ضربه انجام می شود و کودک شما می تواند به راحتی آهنگ های مختلف کودکانه را با زدن ضربه بنوازد . مهمترین ویژگی‌ این ساز این است که اصلا نیاز به کوک کردن ندارد و شما می توانید در هر لحظه با کودک خود آموزش آن را تمرین کنید . شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کلاس های یاد گیری زایلوفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

نظرات بازدیدکنندگان