واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش موسیقی ارف به کودکان

آموزش موسیقی ارف به کودکان

ارف جزء بهترین و شیرین‌ترین روش‌هایی است که برای تعلیم موسیقی به کودکان استفاده می‌شود و بر روی روح انسان‌ها بسیار تاثیرگذار است. می‌تواند در کودکان آرامش فکری به وجود بیارد و آنها را از هرگونه اضطراب و تنشی دور نگه دارد. آموزش موسیقی ارف به کودکان که از لحاظ سنی نمی‌توانند از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شوند مناسب است. این آموزش‌ها از سنین ۲ تا سه و نیم سالگی شروع می‌شود و تا ۵ سالگی امکان آموختن سازهای ابتدایی وجود دارد. مجموعه ریتم آوا شرایطی را برای شما به وجود آورده تا بتوانید کودکان خود را در این دوره‌ها ثبت نام کنید تا کودک شما بتواند با موسیقی و دنیای آن آشنا شود.

مشاهده کنید » ثبت نام کلاس گیتار

آموزش موسیقی ارف به کودکان چیست

ارف کودکان آموزش موسیقی و آشنایی با نواختن سازهای ابتدایی می‌باشد، برای آموزش‌های جدی‌تر حتماً باید کودکان در سنین بالاتری قرار داشته باشند. آموزش موسیقی ارف به کودکان با ریتم خوانی و نواختن سازهایی مانند رکوردر، طبلک، فلوت و غیره شروع می‌شود. برای فراگیری ساز اصلی مناسب است و کودکان با گذراندن این دوره به راحتی می‌توانند استعداد خود را کشف و ساز تخصصی خود در آینده را پیدا کنند.

والدین گرامی بهتر است بدانند که اگر کودک هرگز به نواختن موسیقی و ساز تخصصی در سنین بالاتر علاقه نداشته باشد می‌تواند با آموزش ارف در خردسالی مهارت‌های حرکتی و ذهنی آنها را افزایش دهند و این عمل موجب افزایش ضریب هوشی و عملکرد کودکان خواهد شد. کودکان در آینده می‌توانند آموزش‌های کلاسیک داشته باشند و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بهتر نشان دهند. این تکنیک آموزشی توسط آهنگساز آلمانی ساخته شده و در دهه ۴۰ به نظام آموزشی ایران وارد شده است. ارف توانسته به بسیاری از کودکان در فراگیری موسیقی کمک کند.

تکنیک آموزش موسیقی ارف به کودکان

در این آموزش از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. اینکه از اسامی شخصیت‌های مورد علاقه کودکان، حیوانات، دست زدن، پاکوبی و دیگر محرک‌ها استفاده می‌شود که به طور غیر مستقیم و نت خوانی در موسیقی را به آنها آموزش می‌دهد. آمیختگی و ترکیب حرکات موزون باعث می‌شود که درک موسیقیایی کودک افزایش یابد. سازهای مورد استفاده در آموزش موسیقی ارف به کودکان برگرفته از سازهای بومی است که دیدن و نواختن آنها برای کودکان بسیار پرهیجان است. اساس سازهای ارف مانند دیگر سازهای آموزشی است اما با روش خلاقیتی به کودکان آموزش داده می‌شود. سازهایی که در ارف کودکان استفاده می‌شوند عبارتند از دایره زنگی، طبلک‌ها، آلتو با سوپرانو، آلتو و باس که هر کدام از آنها با توجه به علاقه و اشتیاق کودک شما انتخاب می‌شوند. تمامی سازهای مورد استفاده در ارف می‌توانند صداهای قوی و گرم ایجاد کنند و به همراه پس زمینه‌ای ملایم و دوست داشتنی بر روی روح کودک تاثیرگذار باشند.

مزایای کلاس ارف

کودکان می‌توانند با استفاده از حرکات بدنی به بیان ریتمیک که علاقه نشان دهند و این همان موردی است که در آموزشگاه استفاده می‌شود. راه‌های بسیار زیادی برای استفاده ریتمیک با بدن وجود دارد. مانند روی زانو نشستن، دست زدن، بشکن زدن، پای زدن تولید اصوات که از نمونه‌های ساده محسوب می‌شوند و در بسیاری از آموزشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این نکته قابل ذکر است که اگر مربی موسیقی انتخاب شده مهارت لازم را نداشته باشد ممکن است این حرکات ریتمیک به عضلات کودک آسیب برساند. باید والدین را دقت داشته باشند تا یک آموزشگاه مناسب انتخاب کنند. آموزش موسیقی ارف به کودکان ارتباط تنگا تنگی با آوازخوانی کودکان دارد و می‌تواند بر فعالیت کودک بیفزاید. این فعالیت می‌تواند به شکل همخوانی، همراهی، اجرای مقدمه و یا دکلمه باشد. برای ثبت نام و اطلاع از زمان تشکیل کلاس‌ها می‌توانید با مشاورین ما در ریتم اوا تماس بگیرید.

آموزش موسیقی ارف به کودکان بر پایه موسیقی، حرکت و کلام شکل می‌گیرد. کودکان در آموزشگاه موسیقی ایران می‌آموزند که بتوانند احساسات خود را در قالب کلام و حرکت بیان نمایند. به طور معمول حرکاتی موزون توأم با آواز و ریتم همراه است که می‌تواند برای کودک بسیار خوشایند باشد. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌ها برای کودکان و خردسالان محسوب می‌شود که می‌توان تمامی مفاهیم را به شکلی دوست داشتنی به آنها انتقال داد. دارای تکنیک‌های مختلفی است که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

آموزش ارف در منزل

آموزش موسیقی ارف به کودکان ۳ تا ۱۲ سال مناسب است. در این متد عناصری مانند بیان، آواز، ریتم و حرکت در پایه قرار دارد. آموزشگاه‌ها در کنار سازهای اصلی ارف در بیشتر مواقع فلوت و رکوردر را هم پیشنهاد می‌دهند. نکته قابل توجه این است که هر یک از آموزش‌های موسیقی مساوی با روش ارف نیست و ممکن است برخی از افراد و آموزشگاه‌ها از این نام برای جذب مشتری استفاده کنند. در نتیجه برای ثبت نام بهتر است به مراکز معتبر و آموزشگاه‌های دارای تجربه مراجعه نمایید. اگر زمان کافی برای بردن کودکتان کلاس ندارید می‌توانید از روش‌های غیر حضوری استفاده کنید. در این روش شما می‌توانید تمامی آموزش‌ها را در منزل در اختیار فرزندتان قرار دهید تا در هر زمانی بتوانند تمرینات خود را انجام دهند. استفاده از پکیج‌های آموزشی با هزینه مناسب در منزل امکان‌پذیر است.

نکاتآموزش موسیقی ارف به کودکان

ریتم آوا جزء مهمترین عناصر موسیقی به شمار می‌رود و کودکان به طور ذاتی به انجام حرکاتی که با ریتم همراه است علاقه نشان می‌دهند. در حقیقت کودکان با استفاده از حرکات بدن می‌توانند علاقه خود را به ریتم نشان دهند. از مهمترین اهداف آموزش موسیقی ارف به کودکان این است که محیطی شاد و دوست داشتنی برای کودکان به وجود بیاید. در این کلاس‌ها مفاهیم مهم و اصلی موسیقی با روش‌های جذاب در اختیار کودکان قرار داده می‌شوند. در کلاس‌های ارف درس‌های موسیقی با روش‌های جذاب و سرگرم کننده تدریس می‌شوند که باعث می‌شود

ذهن کودکان همیشه آن را به یاد داشته باشد. می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر این روش داشته باشد و می‌تواند در روحیه و انگیزه کودکان تاثیرگذار باشد. به طور کلی در کلاس‌های آموزش موسیقی ارف به کودکان از سازهای بادی استفاده می‌کنند؛ زیرا کودکان نسبت به این سازها علاقه بیشتری دارند و نواختن آن برایشان دشوار نیست. کودک شما بعد از پشت سر گذاشتن این کلاس‌های اولیه این امکان را دارند که با شنیدن صدای ساز و لمس آن، ساز مورد علاقه خود را در آینده انتخاب کند و یک ساز تخصصی برای خود در نظر بگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در مجموعه ریتم آوا تماس بگیرید و شرایط ثبت نام را بپرسید.

نظرات بازدیدکنندگان