واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

آموزش گیتار با نت

آموزش گیتار با نت

آموزش گیتار با نت

افراد به نواختن سازهایی از جمله گیتار بسیار علاقه مند هستند و این ساز جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد. اگر شما علاقمند به یادگیری گیتار می باشید، می توانید برای یادگیری و آموزش یادگیری به سایت ریتم آوا مراجعه کنید تا آموزش گیتار با نت را یاد بگیرید. این ساز در انواع موسیقی از جمله جَز تا کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و با طنین صدای منحصر به فرد توجه علاقه‌مندان سبک های موسیقی را به خود جلب می کند.

انواع گیتار

به طور کلی گیتار در دو نوع آکوستیک و الکتریک طراحی می‌شود که هر کدام از آنها دسته بندیهای گوناگون و ویژگی های منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارند. اول از همه به سراغ گیتار آکوستیک می رویم.

گیتار آکوستیک: بدنه گیتار آکوستیک صدای سیم ها را تقویت می‌کند. یعنی صدای سیم ها تنها در بدنه چوبی توخالی طنین انداز می شود و به گوش می‌رسد. این نوع گیتار از ۶ سیم فلزی تشکیل شده است. ضخامت زیر ترین سیم آن بین ۱۳ تا ٠۵۶/٠ اینچ می باشد. این ساز آکوستیک را به صورت تخصصی می توانید در سبک های فولک، راک، بلوز و کانتری بنوازید. صدای گیتار آکوستیک دارای ویژگی های خاصی است که به وسیله سیم های فلزی و بدنه چوبی ایجاد می‌شوند. دو نوع گیتار بیس و گیتار نیمه آکوستیک در اختیار هنرجویان قرار گرفته است.

گیتار آکوستیک خود به چند دسته دیگر تقسیم می شود که اولین آن گیتار کلاسیک است که دارای سه سیم با جنس نایلونی میباشد.

گیتار فلامینکو: دارای دو یا سه سیم پایین فلزی هستند و در دسته دوم گیتارهای آکوستیک قرار می گیرند. هنرجویان تازه کار تفاوت این دو را از یکدیگر به سختی تشخیص می‌دهند. با لمس سیم آنها می توانید متوجه شوید که سیم های آن فلزی هستند یا پلاستیکی.

گیتار الکتریک: گیتار الکتریکی از خود صدایی ندارد بلکه بدنه آنها توپر است و برای تولید صدا به دستگاه هایی به نام افکت و آمپلی فایر دارند؛ چون گیتار الکتریک با آمپلیفایر، افکت و برق کار می کند. در نتیجه به همین خاطر به این گیتارها گیتار الکتریک گفته می‌شود؛ اما خود گیتار نیازی به برق ندارد. بدنه این گیتار از چوب است و شش سیم فلزی در آن به کار رفته است. مدل های هفت سیم و متفاوت دیگری هم دارد که با توجه به سبک های متنوع نواخته می شوند. سبک هایی مانند راک و متال از مشتقات آن محسوب می‌شوند.

مشاهده کنید » کلاس گیتار الکترونیک

یادگیری آموزش گیتار با نت

اگر تازه کار هستید، بهتر است از گیتار های عادی استفاده کنید و هنگام آموزش گیتار با نت توصیه می شود که از گیتارهای آکوستیک استفاده کنید. سپس به یادگیری گیتار با نت همراه با گیتار الکتریک بروید.

حتماً می دانید که در یادگیری قطعات موسیقی نت خوانی بسیار اهمیت دارد. گاهی نت های گیتار و تبلچر نواختن یک قطعه را برای شما آسان می کنند.

آموزش گیتار با نت

در آموزش گیتار با نت ابتدا اصول پایه خواندن نت و تبلچر را یاد خواهید گرفت. تبلچر برای یادگیری سریعتر آهنگ و نوازندگی با سازهای دارای سیم استفاده می‌شود که دارای شش خط افقی می باشد و سیم ها را نشان می دهد. شماره نوشته شده روی هر خط شماره فرتی هست و باید آنها را بنوازید. تبلچر زمانبندی نت ها را مشخص نمی کند برای همین بسیاری از اوقات به همراه نت های آهنگ نوشته می شوند تا ضربه ها را نیز از یاد نبرید.

خواندن نت در آموزش گیتار با نت

نت های موسیقی روی پنج خط معروف که خطوط حامل نامیده می‌شوند قرار دارند. برای این کار شما باید هر خط و فضای بین آنها یک نت را نشان می‌دهند که معمولاً به این شکل است که از کلید سل استفاده میشود. جایگیری و فاصله های میان خطوط نت ها را نشان می دهد.

نکاتی که هنگام آموزش گیتار با نت باید به آنها توجه کنید

نت موسیقی که بیشتر ما ا آن ها آشنایی داریم عبارتند از: دو، ر، می، فا، سو، لا، سی. برای نشان دادن آن ها از خطوط فرضی استفاده می‌شود و نام نت ها پس از عبور از خط ها دوباره تکرار می شوند و تمامی نت های قابل اجرا در گیتار را مشاهده خواهید کرد.

ساده ترین ترانه های انگلیسی که در آموزش آهنگ گیتار با نت آموزش داده می‌شود: merry had a little lamb است. این آهنگ برای یادگیری سریع نکات بسیار موثر است و البته باید به یاد داشته باشید که قبل از یادگیری و آموزش گیتار با نت بهتر است آهنگ را گوش بدهید تا با ریتم و ملودی آن آشنا شوید.

نکات مهمی که هنگام خرید گیتار باید به آن توجه کرد

اگر قصد یادگیری دارید می توانید به سایت ریتم آوا مراجعه کنید و آموزش گیتار با نت را در اولین فرصت در لیست کارهای خود قرار دهید. قبل از این باید گیتاری تهیه کنید که دارای ویژگی های خوب باشد.

  •         در هنگام خرید باید به این نکات توجه داشته باشید که سیم ها گز نزنند؛ یعنی صدایی که از گیتار خارج می شود باید کاملاً شفاف و بدون صدای نویز گونه باشد که اصطلاحاً می‌گویند گز نزنند.
  •         دسته گیتار تاب نداشته باشد: دسته گیتار کاملاً باید صاف و بدون انحرافی باشد. ناصاف بودن دسته گیتار باعث می شود که صدای آن نیز غیر معمول و اذیت کننده باشد.
  •         فرت ها باید موازی باشند. فرت ها در گیتار تقسیم بندی سیم ها به فواصل زمانی مساوی را بر عهده دارند. اگر این فرت ها کاملاً عمود بر دسته گیتار و موازی با هم باشند، فواصل زمانی رعایت می‌شود.
  •         پشت دسته گیتار گرد نباشد: زمانی که گیتار را به دست می گیرید و شروع به نواختن می‌کنید، دست چپ شما باید آزاد و راحت باشد. اگر پشت دسته گیتار بیش از حد گرد باشد در هنگام نواختن به مشکل بر می خورید و ممکن است کف دستتان درد بگیرد.
  •         دسته بدون خوردگی و لک باشد: در سر دسته گیتار محلی است که سیم ها به هم متصل می شوند و پیچ های کوچک در آن قسمت قرار دارند؛ در نتیجه سردسته نقش مهمی در کوک بودن گیتار دارد. پس حتما توجه داشته باشید که این قسمت کاملاً سالم و بدون خوردگی باشد.

شما برای آشنایی با موسیقی و همینطور شرکت در دوره های آموزش گیتار با نت و سازهای دیگر میتوانید به آموزشگاه موسیقی ریتم آوا مراجعه کنید که در سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد و از بهترین اساتید و به روز ترین شیوه های تدریس در آموزشگاه خود استفاده می کند. در این آموزشگاه می توانید سطح موسیقی خود را به چالش بکشید و در سطح مناسب خود شروع به فعالیت کنید.

مشاهده کنید » یادگیری گیتار چقدر طول میکشه

نظرات بازدیدکنندگان