واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

مطالبی کاربردی درباره آموزش هنگ درام

مطالبی کاربردی درباره آموزش هنگ درام

مطالبی کاربردی درباره آموزش هنگ درام


بسیاری از افراد برای تمرینات مدیتیشن و تمرکز از آوا و صدای این ساز استفاده می کنند. صدای هنگ درام نوسانی است که بین رویا و واقعیت اتفاق می افتد.
یادگیری موسیقی و  کلاس آموزش هنگ درام  به تقویت زبان روح بدن بسیار کمک میکند؛ یکی از آلات موسیقی جدید، ابداعی، ملودیک و کوبه ای که در بازار موجود است و اکثر جوانان علاقمند به موسیقی تمایل به یادگیری این ساز دارند ساز هنگ درام نام دارد که توسط بدنه خود صداهای گوش نوازی تولید میکند بدون این که سیم یا پوستی در تولید صدا دخالتی انجام دهد.

در ادامه این محتوا مطالبی مفید و کاربردی راجع به تعریف، تاریخچه، انواع، هزینه و چگونگی آموزش هنگ درام خدمت شما عرض خواهیم کرد تا با این ساز شگفت انگیز آشنایی نسبتا کاملی پیدا کنید.

چگونگی آموزش هنگ درام

در رابطه با چگونگی آموزش هنگ دراممیتوان گفت که این ساز نیز همانند سازهای دیگر دارای نت و گام است که از الگوهای خاصی پیروی میکند؛ همچنین باید گفت که این ساز تقریبا نیاز به هیچگونه کوک کردن، ندارد. یاد گیری این گام ها و ویژگی های آن ها نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارد و به طور کلی میتوان گفت که اولین قدمی که درباره آموزش هنگ درام باید بردارید یادگیری ریتم است.

طریقه نواختن ساز هنگ درام به این گونه است که شما با کوبیدن درست، اصولی و تکنیکی دست بر روی این حفره ها روی قوس بالایی میتوانید صدای زیبا و آرامش بخشی از این ساز خارج کنید؛ بنابراین قدم دوم برای آموزش هنگ درام که نیازمند تمرین و تکرار بسیار است طریقه صحیح ضربه زدن روی ساز و حرکت دست ها و در نهایت رسیدن به یک الگوی مناسب است.


نکته دیگری که در رابطه با چگونگی آموزش ساز هنگ درام باید بدانید این است که شما میتوانید با مراجعه به کلاسهای حضوری آموزش هنگ درام در آموزشگاه های موسیقی حرفه ای یا در ایام کرونا به صورت خرید پکیج آموزشی هنگ درام به صورت مجازی و در خانه یادگیری این ساز را شروع کنید.
از دیگر نکات آموزش هنگ درام این است که نت اصلی این ساز دینگ نام دارد که پایین ترین و بم ترین نت از لحاظ اکتاو صدایی به شمار میرود؛ این ساز در مجموع دارای 8 الی 9 نت است که هر نت این ساز فضای مخصوص به خود را دارد که به آن ناودیس tone field میگویند.

هنگ درام چیست

به خاطر سپردن تاریخچه و ساختار ساز هنگ درام نیز جزء مبحث آموزش هنگ درام به شمار میرود و یادگیری این قسمت نیز مهم و ضروری است. ساختار این ساز به گونه ای است که از دو قسمت فلزی کاملا مجزا که یک قوس در بالا که Ding Side نام دارد و یک قوس در پایین که Gu Side نام دارد تشکیل شده است.

این ساز سوئیسی که قطر 52 سانتی متری و ارتفاعی 24 سانتی متری دارد، شبیه به بشقاب پرنده است در سال 2000 توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر به جهان معرفی شد و طی مرور زمان تکمیل تر شد؛ این ساز دو نوع اصلی به نام های هند پن و تانگ درام دارد و کسانی که این ساز را مینوازند در اصطلاح به آن ها پن ایست میگویند.


هیچ گونه دستگاه یا ماشینی برای تولید گسترده و انبوه هنگ درام وجود ندارد. دومین دلیل گران بودن این ساز این است که ساخت این ساز کار بسیار پر زحمتی است و عواملی مثل انتخاب نوع فلز و آلیاژ مخصوص، رسیدن به کوک مورد نظر و درست و ایجاد فرم خاص هنگ درام روی صفحه فولادی باعث میشود این ساز به سختی ساخته شود و به همین دلیل قیمت این ساز گران است.
هنگ درام در مجموع ساز ارزانی نیست زیرا این ساز دارای ویژگی های منحصر به فرد است و سازندگان این ساز در جهان تعدادشان بسیار کم است؛ ساخت این ساز در کارگاه های شخصی و کوچک صورت میگیرد و به صورت دستی نیز تولید میشود.

در مجموع با توجه به مطالب کاربردی و مفیدی که درباره ساختار، تاریخچه، قیمت و راهنمای آموزش هنگ درام بیان کردیم؛ هنرجویان علاقمند به یادگیری این ساز میتوانند به صورت حضوری و یا مجازی و آنلاین یادگیری این ساز آرامش بخش را در آموزشگاه های موسیقی یا خانه شروع کنند.

آموزش هنگ درام تهران

نظرات بازدیدکنندگان