واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

نکاتی مهم در خرید ساز هنگ درام

نکاتی مهم در خرید ساز هنگ درام

هنگ درام ایرانی یا خارجی؟ 

خرید هنگ درام شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما سخت تر از آن چیزی هست که ما تصور میکنیم.

کلاس آموزش هنگ درام در تهران سازی که علاقه مند به یادگیری آن شده اید و قصد خرید آن را دارید. اما چگونه و از کجا ؟ هنگ درام ارزان بخریم  یا گران ؟ هنگ درام دست دوم بخریم  یا نو؟ هنگ درام ایرانی بهتر است  یا خارجی؟

در ابتدا، شما نیازمند یکسری اطلاعات اولیه برای خرید این ساز گران قیمت هستید . گشتی در اینترنت میزنید. منابع موجود برای راهنمایی اینکه شما چه سازی را خرید نمایید بسیار اندک است.

ثبت نام کلاس آنلاین و حضوری هنگ درام

منابع فارسی که به جرات می توانیم بگوییم وجود ندارد!در این نوشته امروز میخواهیم نکات مهمی راجع به خرید هنگ درام به شما ارائه دهیم. اگر قصد خرید هنگ درام را دارید این مطلب را تا به آخر بخوانید.

مطالعه کنید هنگ درام در عصر جدید و ایران

مقدمه (ساز هنگ درام)

در سال 2001، همه چیز خیلی ساده بود . تنوع ساز و سازنده ای وجود نداشت که خریدار به مشکلی بخورد. تنها انتخاب خرید هنگ درام از شرکتPANArt بود. شما فقط مجبور بودید به آنها مراجعه کنید، هنگ درام را امتحان کنید و آن را سفارش دهید. در سال 2013، PANArt تولید هنگ درام را متوقف کرد در حالی که چندین تولید کننده وجود داشت که تولید هنگ درام  را آغاز کرده بودند.

در سالهای اخیر، به دلیل استقبال بسیار زیاد از هنگ درام ، پن آرت دیگر قادر به پاسخگویی اینهمه تقاضا نبود.  سازنده های مختلفی از جای جای دنیا به پا خواستند و گام های ساز نیز عوض شدند. امروز، شاید  باور نکردنی نباشد که ما می توانیم تولید کنندگان هنگ درام را در سرتاسر دنیا پیدا نماییم. این ساز به طور گسترده ای شناخته شده و قابل دسترس شده است.

اینکه ما تولید کنندگان مختلفی را در سرتا سر دنیا پیدا میکنیم که این ساز را تولید میکنند جای بسی خوشحالی است. اما مشکل خرید ساز هنگ درام دقیقا از همین جا شروع می شود. ما باید بدانیم چه تعداد از تولید کنندگان در بازار وجود دارد، چه نوع سازی تولید میکنند و کیفیت هنگ درام تولیدی آنها چگونه است؟ مقاله امروز ما به بیشتر سوالات شما را پاسخ میدهد که چه چیزی در خرید هنگ درام باید بدانم؟

در اینجا محتمل ترین سوالاتی  که برای شما  ممکن است در خرید ساز هنگ درام پیش بیاید را پاسخ می دهیم. بر همین اساس قصد داریم تا با استفاده از این مقاله بتونید بهترین گزینه  را خرید  هنگ درام  انتخاب کنید.

هنگ درام ارزان یا گران؟

هنگ درام ارزان یا گران؟

1-چرا هنگ درام گران است؟

هنگ درام با دشوا ری هایی روبروست و اینکه این ساز سازندگان زیادی هم در دنیا ندارد ، قیمت هنگدرام نسبت به سازهای دیگر بسیار بالاست. مشکل اصلی از اینجا آغاز می شود که بسیاری از تولید کنندگان در دنیا از عدم آگاهی خریداران سوء استفاده کرده و ساز بی کیفیت خود را با قیمت گزاف می فروشند.

به همین دلیل است که شما  ساز هنگ درام هایی را پیدا خواهید کرد که در مقایسه با کیفیتی که ارائه می دهند، بیش از حد گران هستند. به عبارت دیگر، کیفیت همیشه متناسب با قیمت نیست. بنابراین، الزاما” به این نکته در خرید هنگ درام توجه نمایید که قیمت الزاما” ملاک کیفیت نیست.

اطلاعات لازم در مورد خرید هنگ درام

خرید هنگ درام  به دلیل آنکه اطلاعات کافی از سوی سازندگان در اختیار خریداران قرار نمیگیرد هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است. بگذارید یک مثال ساده بزنم. وقتی شما برای خرید یک موبایل یا خودرو اقدام میکنید ، به دلیل کثرت کارشناس یا اطلاعات در اینترنت عملا شما با مشکل زیادی مواجه نخواهید بود.

به عبارت دیگر کمتر کلاه سرتان میرود. اما در خرید هنگ درام به دلیل کمبود اطلاعات ممکن است آنچه میخواهید به دست نیاورید.

خیلی از اوقات علاقه مندان به دنبال هنگ درام ارزان هستند. به دلیل آنکه ساز نو و آکبند قیمت بالایی دارد مجبور می شوند هنگ درام دست دوم تهیه کنند. اما واقعا نمیدانند انتخاب درستی است یا نه.

با این مقدمه طولانی خواستیم اهمیت خرید هنگ درام را مشخص کنیم. اما جای هیچ نگرانی نیست. گوش شما، با کمی تمرین و ممارست، در خرید درست کمکتان میکند. شما لازم نیست متخصص باشید که بدانید کدام هنگ درام برای خرید خوب است . اطلاعات این مقاله کمک شایانی به شما خواهد کرد.

قیمت هنگ درام خوب چقدر هست؟

در حالت کلی هنگ درام ارزان نیست. هنگ درام خوب خارجی بین 1500 تا 3000 دلار است. خوشبختانه هنگ درام در داخل ایران نیز ساخته میشود. در حل حاضر که  من این مقاله را می نویسم چهار تولید کننده به ساخت این ساز جادویی مشغول هستند.

سازهای ایرانی خوب نیز بین ده تا چهارده میلیون تومان قیمت دارند. هنگ درام دست دوم بسته به شرایط آن هم سی تا چهل درصد ارزانتر از نو خودش است.

2.چگونه می توانم هنگ درام خوب را انتخاب کنم؟

این یک سوال اساسی است و پاسخ ساده ای ندارد. چند نکته اساسی برای رسیدن به بهترین انتخاب را برای شما نقل میکنیم.

الف) گوش های خود را تیز کنید.

یکی دو ماه قبل از خرید هنگ درام ، خوب گوش دهید و باز هم خوب گوش دهید.در اینستاگرام بچرخید و سازهای مختلف با گامهای مختلف را گوش دهید. فیلم های مختلف را در یوتیوب ببینید.

حتما در هنگام گوش دادن به نوای هنگ درام از هدفن استفاده نمایید تا به ظرافت صدای ساز پی ببرید. به اسکیل ها ( گام های ) مختلف گوش دهید و سعی نمایید به تفاوت آنها پی ببرید.

اما اعتراف می کنم پی بردن به تیون، داینامیک صداها ، ساستین ساز کار ساده ای نیست. خب به عنوان یک فرد غیر حرفه ای ممکن است تمایز بین صداها هم سخت باشد. ممکن است این مفاهیم به نظر شما کمی مبهم باشند اما میتوانید از یک فرد خبره هم کمک بگیرید.

ب)بررسی در بازار

ملودینگ در حال تشکیل گروهی در شبکه مجازی است . این گروه متشکل از سازندگان داخلی، اساتید ، فروشندگان و علاقه مندان به هنگ درام است. پیج اینستاگرام ما ritmava@ را فالو کرده و پیغام دهید تا به گروه بپیوندید. آموزشگاه موسیقی ریتم آوا

قبل از خرید حتما سازندگان بازار را بشناسید.  اگر علاقه مند به خرید سازهای خارجی هستید با گشتی در اینترنت و اینستاگرام میتوانید به وبسایت های سازندگان دسترسی یافته و اطلاعاتی را بدست آورید. نام سازندگانی را که بیشتر از همه دوستشان دارید را بنویسید.فیلمهای بیشتری از این سازندگان و سازهای آنها را ببینید و باهم مقایسه کنید .

ج) اسکیل یا گام مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

گام در حقیقت توالی هشت نت متوالی است. هنگ درام به دلیل آنکه کوک ثابتی دارد تعداد نت ها و گام آن ثابت است. شما نمی توانید گام هنگ درام را تغییر دهید زیرا با همان گام اولیه ساخته و به اصطلاح تیون شده است. 

این شما هستید که گام دلخواه خود را انتخاب میکنید نه شخص دیگری. بنابراین وقتی میگوییم قبل از خرید هنگ درام خوب گوش کنید به این دلیل است. وقتی میخواهید گامی را برای خرید هنگ درام انتخاب نمایید باید توجه کنید که صدای این هنگ درام اصطلاحا به وجودتان بنشیند.

 گام های مختلفی از  ساز هنگ درام وجود دارد. معروف ترین این گامها که خیلی ها دوستش دارند اسکیل های زیر هستند:

د) ماینور یا ماژور

علاوه بر گوش دادن به کیفیت ساز و گوش دادن به گام های مختلف و نوشتن کسانی که بیشتر دوست دارید، شما باید انواع مختلف از اسکیل ها را انتخاب کنید: ماینور یا ماژور. صدای ساز ماینور عموما” غمگین و دارای آرامش خاصی است در حالیکه صدای ساز ماژور دارای هیجان بوده و شما را شاد میکند.

نکات خرید ساز هنگ درام

ه)  تعداد نت های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تعداد نت تاثیر مستقیمی در قیمت هنگ درام دارد. هنگ درام ارزان دارای نت های کمتری است. عموما” سازنده ها  هنگ درام  را با هشت نت می سازند. وقتی میگوییم سازی هشت نت است یعنی هفت نت با یک دینگ را داراست ( به نت گنبدی شکل بالای هنگ درام دینگ می گویند). نه نت دارای یک گام کامل در هنگ درام است. بنابراین ، پیشنهاد ما انتخاب نه نت است که  یک گام کامل و یک دینگ را داراست .

مساله مهم این است که ممکن است ما از اسکیل یا گامی خوشمان بیاید که سازندگان معدودی آن را بسازند. بنابراین در انتخاب اسکیل مورد نظر خود هوشیار باشید.

3.آیا میتوان گفت اگر صدای اولیه هنگ درام خوب بود پس کیفیت بالایی دارد؟

دقیقا نمی توان گفت که اگر صدای هنگ درام نو تیون و کوک باشد ، کیفیت ساز عالی است. ساز هنگ درام ارزان یا بهتر بگویم هنگ درام بی کیفیت در ظرف روز های اول یا هفته های اول از تیون خارج می شوند.

ساز با کیفیت کوک بیشتری نگاه میدارد. اگر نوازنده ساز در نحوه نگهداری هنگ درام کوتاهی نورزد ساز با کیفیت می تواند مدت های مدیدی با کوک اولیه آهنگ سازی کند!

 این موضوع بسیار مهم است که در مورد پیشینه سازنده نیز بدانیم. آیا تولید کننده هنگ درام دارای خدمات پس از فروش مناسبی است یا صرفا فقط قصد فروش دارد و مشتری را بعد از فروش تنها می گذارد. آیا من سازی را که خریده ام و از کوک خارج گردیده است می توانم انرا توسط سازنده اصلاح نمایم؟

ملودینگ نمایندگی سازندگان بنام اروپایی مثل وایب هندپن کرواسی و لوناپن آلمان را دارد. این سازندگان علیرغم کیفیت مناسب ساز ، در عین حال دارای خدمات پس از فروش مناسبی نیز هستند که ضمانت فروش محصول با ماست. در عین حال قرارداد ملودینگ با سازندگان داخلی نیز با ضمانت بعد از فروش خواهد بود.

4.چگونه یک سازنده هنگ درام خوب را پیدا کنیم؟

هر روز بر تعداد سازندگان هنگ درام افزوده میشود. این نکته هم هیجان انگیز است و هم کمی گیج کننده است.  ملودینگ در حال تهیه لیست کاملی از سازندگان داخلی و خارجی است.

نگران نباشید در آینده ای نزدیک میخواهیم هنگ درام های مختلف را توسط اساتید بین المللی به نقد بکشیم. نقدی کاملا منصفانه و بی طرفانه فارغ از دنیای تجارت. هم هنگ درام ارزان و هم هنگ درام گران. هم هنگ درام های داخلی و هم هنگ درام های خارجی. پس از شما میخواهیم مطالب ما را دنبال نمایید و به خبرنامه ما بپیوندید.

5.چگونه با سازندگان در تماس باشم؟

بخش سازندگان ایرانی و سازندگان خارجی در ملودینگ ، محلی برای ارائه آدرس وب سایت و شماره تماس انواع سازندگان است. میتوانید با خود سازندگان تماس حاصل نمایید. این بخش در وب سایت ما در حال تکمیل شدن است. خرید هنگ درام از یک سازنده خارجی بسیار سخت است. ارتباط گرفتن ، واریز پول و دریافت سالم کالا.

ملودینگ شرایطی را بوجود آورده است که شما عزیزان میتوانید هنگ درام مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب نسبت به آنچه وب سایتها یا فروشندگان خارجی اعلام میکنند ، خرید نمایید. برای خرید از تولید کنندگان داخلی نیز شما میتوانید به همان قیمت سازنده ، کالا را از وب سایت ملودینگ خرید نمایید.

فارغ از این موضوع می توانید تولیدات این سازندگان را در وب سایت ملودینگ و قبل از خرید هنگ درام ببینید. آنها را باهم مقایسه نمایید . صداهای سازهای مختلف را بشنوید و در نهایت انتخاب و خرید نمایید. خرید از ملودینگ با ضمانت اصالت کالا و قیمت صورت می پذیرد و اگر مشتری نقصی در کالای خریداری شده مشاهده نماید می تواند ظرف هفت روز کالای خود را پیرو رویه وب سایت برگرداند.

شما می توانید ساز خود را پیش خرید کنید یا برای تست ساز خود به محل ما تشریف بیاورید. ما همه آپشن ها را برای مشتری های خود فراهم آورده ایم.

6.آیا هنگ درام دست دوم بخرم؟

خرید هنگ درام همانطور که گفتیم نکات پیچیده ای دارد. هنگ درام ارزان به معنای هنگ درام بی کیفیت نیست اما اگر هنگ درام بی کیفیت باشد سریع از کوک خارج شده و ناساز می شود. بنابراین در خرید ساز دست دوم دقت لازم را بعمل آورید. هنگ درام دست دوم اگر از کوک خارج شده باشد اصلا قابلیت خرید را ندارد.

ما برای رفاه حال دوست دارارن و علاقه مندان خرید هنگ درام ، بخشی را برای فروش هنگ درام دست دوم پیش بینی کرده ایم. البته هنگ درام دست دوم با ضمانت فروشنده بوده و شما می توانید برای خرید با فروشنده هماهنگی لازم را بعمل آورید.

7.آیا میتوانید سریع هنگ درام دلخواه مرا تهیه نمایید؟

در خرید هنگ درام اصلا عجله نکنید. شما نمیتوانید تصور کنید که چه تعداد از از علاقه مندان هنگ درام پس از خرید خود، ناراضی بوده اند. توصیه ما به شما این است که بهتر است چند ماه دیگر منتظر بمانید و خرید را “مناسبی” را انجام دهید. حال این انتظار میتواند به خاطر کمبود منابع مالی باشد یا به خاطر مدت زمان تحویل ساز مناسب.

وقت و هزینه خود را با ساز های بی کیفیت از بین نبرید. از سوی دیگر امکان فروش همچین سازهایی به صورت دست دوم بسیار پایین است. بنابراین مهم است که ابتدا تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشید. آرزوی ما خرید خوب هنگ درام برای شماست.

سخنی پایانی

در آخر خواهش میکنم به کمپین ما بپیوندید. آیا شما اولین خرید خود را انجام داده اید؟ آیا شما از خرید خود راضی بودید؟ مشاوره ای دارید؟ از شما خواهش می کنیم نظرا ت و پیشنهادات خود را با همه علاقه مندان در میان بگذارید تا بیشتر از قبل بتوانیم اطلاعات خرید هنگ درام داشته باشیم.

آموزش هنگ درام تهران

نظرات بازدیدکنندگان