واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

یادگیری ویولن چقدر طول میکشد

یادگیری ویولن چقدر طول میکشد

پاسخ به سوال مهم یادگیری ویولن چقدر طول میکشد؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید هر کسی در هر سن و سالی می تواند ویولن را یاد بگیرد و این واقعیتی است که خیلی از موسیقی دوستان منکر آن می شوند! شما در هر سن و سالی می توانید یادگیریساز زهیویولن را آغاز کنید و با تمرین، پشتکار و انگیزه خوب در نواختن این ساز خوش صدا و پرطرفدار پیشرفت کنید. یک حقیقت دیگر نیز درباره یادگیری ویولن وجود دارد و آن حقیقت این است که افراد مختلف با سرعت های مختلف نواختن ویولن را فرا می گیرند. با این حساب خیلی سخت است که کسی بخواهد به شما بگوید یادگیری ویولن چند سال طول می کشد. اما سوالی که می توان به آن پاسخ داد، این است که یادگیری ویولن به طور میانگین حدود چند سال ممکن است طول بکشد؟ممکن است شما هم در سایت های تبلیغاتی این متن هارا خوانده باشید که آموزش ویولن در کمتر از سه ماه و یا در کمتر از ۵ ماه چگونه در نواختن ویولن حرفه ای شویم؟ برای اینکه دریابید یادگیری ویولن چقدر طول میکشد تا پایام با ریتم آوا همراه باشید، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید پکیج ها ی اموزشی ویلون از طریق همین سایت اقدام کنید.

  اما در دنیای واقعی، شما هنرآموز عزیز باید بدانید که تکنیک های ویولن بسیارگسترده هستند و هنرآموز هر چقدر بیشتر برای یادگیری نواختن ساز ویولن زمان بگذارد، در حقیقت بیشتر در نواختن این ساز زخی پر طرفدار پیشرفت می کند. پس به طور کلی بهتر است آگاه باشید که شاید شما بتوانید سال اولیه آموزش خود تکنیک های یادگیری و نواختن ویولن را کاملاً یاد بگیرید، ولی باید زمان بیشتری برای چیره دست شدن در نوازندگی ساز ویولن در نظر بگیرید و فراموش نکنید که برای رسیدن به نهایت مقصد، باید در طول راه کوشا و صبور باشید. بنابراین اگر شما هم به دنبال رویای بزرگی یادگیری نواختن ویولن را در سر دارید، باید این نکته مهم را بدانید که هدف ها و آروزهای بزرگ هرگز راحت به دست نمی آیند و شما هنرجوی عزیز باید زمان، انگیزه و همت کافی برای دستیابی به اهداف شیرینتان را داشته باشید. مثلاً اگر شما هنرجوی گرامی قصد دارید در آینده تدریس ویولن انجام دهید و یا به فکر نوازندگی در ارکسترهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی هستید، باید چیزی حدور ۱۰ سال زمان را برای یادگیری ویولن در نظر بگیرید. البته این ۱۰ سال  به صورت میانگین ذکر شد و چه بسیارند کسانی که در بازه زمانی خیلی کمتر یا بیشتر از ۱۰ سال به آروزهای خود در زمینه موسیقی رسیده اند. برای اینکه دریابید یادگیری ویولن چقدر طول میکشد تا پایام با ریتم آوا همراه باشید، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید پکیج ها ی آموزشی ویلون از طریق همین سایت اقدام کنید.

ولی در عمل یادگیری ویولن چقدر طول میکشد؟ قبل از اینکه به این سوال مهم پاسخ دهیم باید نخست مشخص کنیم که هدف شما از یادگیری نواختن ویولن دقیقاً چیست!

اولین نکته در تشخیص زمان یادگیری این است که انتظار هنرجوی موسیقی از یادگیری ساز ویولن باید کاملاً مشخص شود، دانستن این امر باعث می شود که بتوان زمانهای متفاوتی را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت. مثلاً اگر انتظار شما از یادگیری و نواختن ساز ویولن در حد مبتدی آرشه کشی خوب و درآوردن صدای دلنوازی از ساز و نواختن تعدادی قطعه معروف باشد حدود ۱ تا ۲ سال  زمان لازم است تا به این حد از مهارت برسید. ولی اگر شما رویای تسلط و چیرگی کامل بر ساز ویولن را دارید و یادگیری تکنیک های مختلف نوازندگی ویولن توسط بهترین نوازندگان جهان دغدغه اصلی شماست و دوست دارید که با گروه های نوازنده ویولن همکاری کنید و در ارکستر های بزرگ شرکت کنید، ممکن اسن این زمان  تا ۴ الی ۵ سال طول بکشد.

کلاس آموزش ویولن

اما با همه این حرف ها، بالاخره یادگیری ویولن با پکیج ها و استادان آموزشگاه موسیقی ریتم آوا چند سال طول می کشد؟

همان طور که قبل تر هم گفته شد، نمی توان به طور دقیق به عنوان یک حکم و نظر کلی بیان کرد که یادگیری نواختن ساز ویولن چقدر زمان می برد. شما هنر جوی عزیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که روش تدریس و مسیری که به شما برای یادگیری ویولن انتخاب می کنید و همین طور میزان تمرین خودتان می تواند زمان یادگیری ویولن را برایتان تا حدودی کمتر یا بیشتر کند. به طور عمومی اگر بخواهیم عددی بگوییم، شما هنرآموز عزیز در طی حدودا ۳ تا ۴ سال آینده اگر تمرینات مناسب، کافی و به موقعی داشته باشید، می توانید تکنیک های مختلف نواختن این ساز زهی را فرابگیرید.

اما نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که یادگیری ساز ویولن در همین نقطه به پایان نمی رسد و هرچه شما سال های متوالی بیشتری را صرف تکرار و تمرین های تکنیکی کنید و به نواختن حرفه ای ویولن ادامه دهید، بهتر می توانید از آن تکنیک ها در نواختن قطعه های جدید و قدیمی استفاده کنید و در این صورت می توانید به طور خیلی حرفه ای تری ویولنتان را بنوازید و همچنین قادر خواهید بود قطعه های سخت تر که نیازمند مهارت بیشتری هستند را هم بنوازید. به هر حال بر همگان واضح است که کیفیت نوازندگی هنرجویی که ۱۰ سال یا ۲۰ سال متوالی را مشغول تمرین های سخت نوازندگی ویولن بوده با کیفیت نوازندگی هنرجویی که فقط ۳ سال است که نوازندگی ویولن را انجام داده، متفاوت است، اینجا جاییست که بحث هدف و رویای شما از یادگیری و نواختن ویولن به میان می آید و شما باید با خودتان رو راست باشید که ببینید منظورتان از این سوال که یادگیری ویولن چقدر طول می کشد، دقیقا چیست! 

نکته بسیار مهمی که در سرعت یادگیری شما به شدت تاثیر گذار است، میزان استعداد و علاقه هنرجوبه نواختن ساز ویولن است. در واقع هنرجویانی که در خانواده های موسیقیدان و موسیقی دوست پرورش  و رشد می یابند و همیشه صدای سازهای مختلف در گوششان است، معمولا در  کلاس ویولن  پیشرفت سریعتری دارند.البته فراموش نکنید هنرجویان دیگر که واقعا به نواختن این ساز علاقه مند هستند، می توانند با پشتکار و تمرین مستمر، گوی سبقت را از هنرآموزان مستعد موسیقی بربایند. از نکات مهم مربوط به افزایش سرعت یادگیری نواختن ساز پرطرفدار ویولن، گوش دادن به قطعات مختلف کلاسیک، ایرانی و همچنین شنیدن نوازندگی اساتید خوش نام و مطرح ساز ویولن در ایران و جهان است، این امر کمک می کند تا هنرآموزان بتوانند گوش موسیقیایی خود را تقویت کنند. از اینکه تا پایان مطلب " یادگیری ویولن چقدر طول میکشد " با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. شما عزیزان می توانید برای خرید پکیج ها ی آموزشی ویلون از طریق همین سایت اقدام کنید.

نظرات بازدیدکنندگان