واتس اپ و مشاوره تلفنی رایگان 09366512673

در موسیقی چند نت وجود دارد

در موسیقی چند نت وجود دارد

 نت های موسیقی چند تا هستند؟

 اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که در موسیقی چند نت وجود دارد باید بدانید که برای همه صداهایی که در موسیقی ( از بم ترین تا نازکترین ) می‌شنوید فقط 7 نت وجود دارد. در برخی کشورهای غربی ممکن است اسم گذاری این نت ها با کلمات تک هجایی انجام شود و یا در برخی دیگر از مناطق دنیا ممکن است به صورت الفبایی تلفظ شوند. در حقیقت نام این نت ها در زبان فارسی از نامگذاری هجایی گرفته شده است. (دو / ر / می / فا / سل / لا / سی) در حقیقت موسیقی هم یک زبان جهانی است که خط مخصوص به خودش را دارد. در این خط مانند همه خط های دیگر از نشانه های قراردادی در سراسر جهان با معانی یکسان استفاده می شود. توجه کنید که ممکن است زبان‌ های گوناگون خط های مختلفی داشته باشند. ولی خوبی زبان موسیقی این است که در همه جای دنیا این زبان مشترک است مثلاً موسیقی دانان کشورهای مصری و ایرانی هر دو قادرند که یک قطعه را به طور یکسان بنوازند و یا از روی آن بخوانند.

جهت خرید دوره آموزشی تئوری موسیقی کاربردی روی عکس زیر کلیک کنید

دوره آموزش تئوری موسیقی

در موسیقی چند نت وجود دارد و ریشه آن ها از کجاست؟

نت های موسیقی همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای همه صداها و آوایی که در موسیقی می شنویم یعنی از بم ترین تا زیرترین آنها فقط ۷ نوع هستند. در حقیقت نام گذاری هجایی که به آن اشاره کردیم یکی از روشهای نام گذاری است که نت ها را از چپ به راست می خوانند نامگذاری بعدی نامگذاری الفبایی است که با حروف انگلیسی نت ها را نشان می دهند. اگر کنجکاو شده اید که بدانید ریشه تاریخی نت ها در نظام های هجایی و الفبای از کجا آمده است باید بدانید که نامگذاری هجایی در حقیقت از کشور ایتالیا فرانسه و همچنین ایران (البته در پیروی از فرانسه به وجود آمد در اصل در دوران قدیم بر اساس این تئوری موسیقی قرون وسطایی بوده که نت ها شامل شش نت بودند و سپس یک نت به آن ها تا اضافه شد. (زیرا در قرنهای بعد این نظام ۶ نتی گسترش پیدا می‌کند و به ۷ نت می رسد ). البته نظام الفبایی هم در تبعیت از همین تئوری موسیقی و در یونان باستان اختراع شد و طبق حرف آغازین الفبای لاتین بزرگ نامگذاری شد. اگر شما هم می خواهید بدانید که در موسیقی چند نت وجود دارد باید که مباحث موسیقی‌هایی تئوری را به طور کامل یاد بگیرید. شما می ‌توانید در کلاس ‌های موسیقی تئوری آموزشگاه ریتم آوا شرکت کنید و یا پکیج ها و یا بسته های آموزشی آنلاین این سایت را تهیه کنید. شما علاوه بر این که در باره نت ها یاد می گیرید، پس از گذراندن دوره می توانید با ایجاد پیش زمینه قوی سازی را که می خواهید یاد بگیرید و شروع به نواختن سازهای مختلف کنید. می توان گفت که این دوره یکی از پیش نیازهای هر هنرآموزی است که قصد یادگیری نواختن ساز را دارد برای اطلاعات بیشتر میتوانید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

مطالعه کنید » تست استعداد موسیقی

نت ها و نحوه رسمشان بر روی کاغذ :

اگر تعجب کرده اید که این همه صدا را می توان با ۷ نت اجرا کرد باید این نکته را بدانید که وسعت صدا های اصلی موسیقی یعنی از بم ترین تا زیر ترین صدا ها ممکن است بیشتر از ۶۰ صدا را دربر گیرد ولی همه آن صدا ها را می‌ توان در این هفت نوع دسته بندی کرد. خط حامل چیست؟ در حقیقت خطوط حامل خطوط  افقی و موازی با هم هستند که نت های موسیقی روی آن ها و یا بین این خطوط رسم می شوند. در حقیقت اینکه هر نت را در کجای این خطوط رسم کنید باعث می شود که این نت یکی از آن ۷ نت موسیقی شود. این خط های حامل در حقیقت پنج خط موازی هستند که پنج نت بر روی آنها و ۴ نت بین خطوط است و یک نت در بالا یعنی مماس باخط پنجم و یکی هم در زیر خط حامل مماس با خط یکم رسم می شود.

مطالعه کنید » تست انتخاب ساز

پکیج آموزش نت ها و نت خوانی :

اگر شما هم می خواهید بدانید که در موسیقی چند نت وجود دارد باید که مباحث موسیقی‌هایی تئوری را به طور کامل یاد بگیرید. شما می ‌توانید در کلاس ‌های موسیقی تئوری آموزشگاه ریتم آوا شرکت کنید و یا پکیج ها و یا بسته های آموزشی آنلاین این سایت را تهیه کنید. شما علاوه بر این که در باره نت ها یاد می گیرید، پس از گذراندن دوره می توانید با ایجاد پیش زمینه قوی سازی را که می خواهید یاد بگیرید و شروع به نواختن سازهای مختلف کنید. می توان گفت که این دوره یکی از پیش نیازهای هر هنرآموزی است که قصد یادگیری نواختن ساز را دارد برای اطلاعات بیشتر میتوانید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به توانید مباحث تئوری موسیقی را بیاموزید. مثلاً بدانید که در موسیقی چند نت وجود دارد، می‌توانید بسته آموزش تئوری موسیقی سایت آموزشگاه ریتم آوا را تهیه کنید. توجه کنید که با گذراندن این دوره شما با زبان جهانی موسیقی آشنا می شوید و می توانید دانش و مهارت خودتان را به عنوان یک هنرجوی تازه کار افزایش دهید. فراموش نکنید که گذراندن این دوره نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد و مناسب افراد کاملا مبتدی است، البته افراد در سطح متوسط که ممکن است در مباحث تئوری موسیقی مشکلات ریزی داشته باشند نیز می توانند از مطالب این پکیج استفاده بکنندو هنرجویی که می خواهد نواختن سازی را شروع کند، باید نت خوانی را کاملاً بلد باشد برای تسلط کامل بر نت خوانی نیز باید بدانید که نت های موسیقی چند تا هستند. شما می توانید با هدف و پشتکاری که دارید پس از یاد گرفتن نت ها و نت خوانی هر سازی را یاد بگیرید. در حقیقت آموختن نت خوانی باعث می ‌شود که شما در ادامه راه فتح قله های بلند موسیقی راحت‌ تر گام بردارید. شما عزیزان می توانید از طریق تماس با پشتیبانی سایت موسیقی ریتم آوا از نحوه ثبت نام در کلاس ها و سفارش بسته‌ ها و پکیج‌ های آموزشی آگاه شوید.

مطالعه کنید » الفبای موسیقی

نظرات بازدیدکنندگان